Ik werk momenteel met WinXP, maar zou graag (om wat meer geheugen vrij te maken) terug met een lagere versie van Windows werken. Als ik dit echter probeer te installeren (via de originele restore cd van mijn PC), dan krijg ik de boodschap dat mijn HD beschermd is tegen schrijven.
Dit betekent dus niet dat ik geen bestanden op mijn HD kan schrijven, het is voor mij enkel een probleem dat ik die restore cd niet kan installeren. Dan wordt bovenstaande boodschap gegeven
Iemand enig idee hoe ik dit eraf krijg?1
Thx
[mod="The Oddity"]
Posts samengevoegd, indien je een geregistreerd lid van het forum bent, kan je zelf je posts editten en nog iets toevoegen. Nick aan post gehangen.[/mod]
Write protected HardDisk
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm,
dus je hebt Windows Xp en je wilt er vermoedelijk Win9x/Me opzetten? is dit correct?
Vermoedleijk is dit je probleem: windows xp zal geïnstalleerd zijn met het filesystem ntfs (ipv fat, is beter voor security die ntfs). Klein probleem: Win9x/Me kan totaal niet overweg met ntfs en kan uw schijf niet lezen, raadplegen of wat dan ook.
Oplossing: converteren naar fat via een partition manager of WinXp herinstalleren en kiezen voor fat, of een andere volgorde van installatie kiezen.
De beste manier is dat je eerst de oudste software installed en dan pas die nieuwe, max eerst Win9x/me installen en daarna pas Winxp.
Controleer eens of het ntfs is door rechtermuisklik op een schijf in winxp te klikken en eigenschappen op te vragen.
dus je hebt Windows Xp en je wilt er vermoedelijk Win9x/Me opzetten? is dit correct?
Vermoedleijk is dit je probleem: windows xp zal geïnstalleerd zijn met het filesystem ntfs (ipv fat, is beter voor security die ntfs). Klein probleem: Win9x/Me kan totaal niet overweg met ntfs en kan uw schijf niet lezen, raadplegen of wat dan ook.
Oplossing: converteren naar fat via een partition manager of WinXp herinstalleren en kiezen voor fat, of een andere volgorde van installatie kiezen.
De beste manier is dat je eerst de oudste software installed en dan pas die nieuwe, max eerst Win9x/me installen en daarna pas Winxp.
Controleer eens of het ntfs is door rechtermuisklik op een schijf in winxp te klikken en eigenschappen op te vragen.
I love it when a plan comes together!
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Je harde schijf is hoogst waarschijnlijk geformatteerd in NTFS5. Enkel Windows 2000 en hoger kunnen dat lezen, voor de overige windows versies lijkt dat alsof die harde schijf beveiligd is tegen schrijven. Wat je dan het beste kan doen is de harde schijf opnieuw formatteren, maar dat is niet zo vanzelfsprekend meer tegenwoordig. Je kan best booten met een Win98-bootdiskette die voorzien is van format.com en het daarmee oplossen.
Een andere, maar duurdere oplossing is het gebruiken van Partition Magic 7 of 8.
Een andere, maar duurdere oplossing is het gebruiken van Partition Magic 7 of 8.