Levert dommel kwaliteit?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Ik ben aan het denken om van Belgacom ADSL Go naar Netconnect over te schakelen, maar ik zou graag van klanten van dommel willen horen wat ze denken over dommel en welke problemen ze ermee gehad hebben, wat voor een support ze hebben, of het stabiel is enz.
Ik woon trouwens 2km van een centrale.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Diod schreef:Ik ben aan het denken om van Belgacom ADSL Go naar Netconnect over te schakelen, maar ik zou graag van klanten van dommel willen horen wat ze denken over dommel en welke problemen ze ermee gehad hebben, wat voor een support ze hebben, of het stabiel is enz.
Ik woon trouwens 2km van een centrale.


Diod je zal er geen spijt van krijgen als je zou overstappen naar Dommel.
Ik ben nu al ongeveer een 11 maanden bij Dommel en ze leveren idd kwaliteit.Er is maar 1 groot verschil tegenover Belgacom. :lol: Dommel geeft meer voor minder geld.Heel in het begin heb ik even klein probleempje gehad met ftp server maar dat was ook toen nieuw voor hun maar dit was binnen de korste keren opgelost.En de support van Dommel is uitstekend.Veel andere isp's kunne daar nog veel van leren.Bij Dommel doen ze tenminste de moeite om je te helpen.
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Ik heb nu "Snelheid op breedband?" gelezen en daar hebben sommigen toch problemen met hun snelheid. Nu haal ik ongeveer 3300 kbit/s bij belgacom(013 zone), hoeveel halen jullie bij dommel(netconnect)?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Diod schreef:Ik heb nu "Snelheid op breedband?" gelezen en daar hebben sommigen toch problemen met hun snelheid. Nu haal ik ongeveer 3300 kbit/s bij belgacom(013 zone), hoeveel halen jullie bij dommel(netconnect)?

Ik heb momenteel wel een probleem met mijn snelheid (maar ik zit nog maar 3 dagen op dommel) dus het kan zijn (en de kans is groot) dat dit een tijdelijk probleem is.
(Na al de commentaar gelezen te hebben heb ik er wel vertrouwen in dat het goed zal komen)
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Diod schreef:Ik heb nu "Snelheid op breedband?" gelezen en daar hebben sommigen toch problemen met hun snelheid. Nu haal ik ongeveer 3300 kbit/s bij belgacom(013 zone), hoeveel halen jullie bij dommel(netconnect)?



Daar zijn een paar mensen die op dit mom wat problemen hebben.Kijk even in die topic en dan zie je mijn speedtest die ik daar gepost heb.Ik en zoveel andere zijn tevreden Dommel klanten op dit mom. :lol:
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik ben ook een zeer tevreden klant, ondanks dat er af en toe een snelheidsachteruitgang is. Maar die is nooit van verschrikkelijke aard. Meestal is een terugval rond de 1Mbit, wat nog geen grote ramp is.
Moest de snelheid ooit terugvallen op minder dan 100Kbit, dan pas zou ik het me aantrekken.
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

"Probleem" is dat ik mij niet echt iets zou aantrekken van deze snelheidsproblemen af en toe, maar ik moet mijn vader nog eerst overhalen, en hij gaat ook redelijk veel op het internet en op de 6-7 jaar tijd dat we bij Belgacom zijn hebben we nog maar een paar uren downtime gehad en geen andere problemen. Hij heeft genoeg aan ons huidig abo maar ik niet. Heb al een keer gehad dat ik 100 GB (80 down en 20 up) gebruikt had, en toen had ik dus een klacht gehad van BGC. Ik heb hem al proberen overhalen met dat hij teveel betaalt voor wat hij krijgt maar het heeft tot nu toe nog geen effect gehad.
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

Hier nu al bijna 7 maand bij dommel, en zeer tevreden van, zeer weinig downtime, snelheid msch 2 keer gemerkt dat het trager ging dan normaal.
Problemen worden altijd zeer snel opgelost, soms zelfs sneller dan je kan merken (als je het achteraf hier dan ergens leest :P)
Een sterke aanrader zou ik zeggen.
Moest je het bestellen, sla niet onmiddelijk in paniek als het eventjes duurt en je al 2 facturen krijgt, hier al veel berzorgde mensen gezien doordat ze 2 facturen krijgen zonder dat ze al inet hadden, dit is blijkbaar zo bij dommel, ze proberen er u niet op te leggen ;-)

greetz
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Hier kun je ervaringen lezen :

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12390

Ik heb nu een week dommel en ben supertevreden, heb er ongeveer een 70 gieg al doorgetrokken.
Voordeel is dat je 50 gieg krijgt, geen smalband maar mediumband, op de gigaservers mag en het minder kost dan belgacom.
Dacht ook dat Dommel in dezelfde racks als Belgacom stond, dus een probleem met Belgacom is een probleem met Dommel.
Dit is goed want Belgacom staat toch wel bekend om zijn stabiliteit denk ik ?

Voor de rest heb ik paar maal helpdesk gebeld en 1maal daargeweest, hun kantoor in Diepenbeek is 15km van hier, ben mijn contract er zelf gaan afgeven en heb wat met de mensen gekletst (werkt een knappe blonde)
De helpdesk had ik gebeld omdat ik dacht dat ik een inlogscherm moest krijgen (vroeger was dat toch zo) en omdat ik zoals eldiablo al opmerkte 2 rekeningen had gekregen zonder erop te mogen.

Ik ben zeer tevreden en vindt het alleen jammer dat ik niet vroger telenet heb buitengestampt.

Met de snelheid zit het ook goed, bij surfen merk ik geen vertraging ivg met telenet, naar mijn gevoel zelfs sneller/directer, downen gaat rond de 420 kb/sec wat nog steeds erg goed is vind ik.

Gewoon overstappen, je gaat er geen spijt van hebben !
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ik zit nu ook al ettelijke maanden bij dommel en de snelheid is bijna altijd perfect.

Your current download speed:
3423kbit/s
or
428kbyte/s

Your current upload speed:
311kbit/s
or
39kbyte/s
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik ben ook een tevreden dommel klant... :)
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

nog geen sec spijt gehad
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Nog steeds tevreden

Alles tip top in orde :!:

Ook een tevreden Dommel klant
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Tof :) al wa mij nu nog te doen staat is men pa overtuigen..
Gebruikersavatar
wietje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 sep 2006, 14:19

Coop schreef:werkt een knappe blonde


cool! dan toch maar overstappen misschien ;)
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Ik ga ook overstappennaaar een andere isp volgende maand, maar ik twijfel nog een beetje tussen Dommel en EDPnet. Nu nog Belgacom ADSL Plus btw.

Vooral het verschil in uploadsnelheid houd me nu bezig. EDPnet bied een hogere upload snelheid, maar Dommel telt je upload dan weer niet bij je gebruikt volume, tough choice....

Kan iemand me vertellen of Dommel er aan denkt de upload te verhogen ergens volgend jaar? Mischien als ADSL2 er door komt?
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Toen ik 10 dagen geleden daar was vertelde hij dat ze waren aan het praten over de upload te verdubbelen.
Hopelijk gaat dit door, zeker nu ze concurentie krijgen van andere aanbieders die ook met 50 gieg komen.

Waarvoor is die upload eigenlijk interesant ? enkel voor te uploaden ? of gaat surfen dan ook sneller ?
jdulst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 okt 2005, 13:16
Locatie: ICHTEGEM

6 maanden dommel netconnect en zeer tevreden , stabiele up en download, aanrader die dommel :-D
ivanden
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jun 2006, 15:26

leuk te lezen vele tevreden dommel gebruikers.

heb net realdsl buitengegooid zoals vele anderen natuurlijk, dommel aanvraag staat op hun site nog op verwerking, dus khoop dat dit snel aangesloten is

want blijkbaar hebben ze bij realdsl voor 1 ding wel eens gewerkt, en dat is het afkoppelen van gebruikers.
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Yay!!! mag het aanvrage :p

Alleen weet mijn pa niet welke lijn wij hebben, ik denk discovery maar zou toch es zeker wille wete, waar kan ik dit vinde?
dreamrocker
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

ik zou zo denken op jullie faktuur
als je happy time hebt is het algeen discovery line
mar dat speelt voor internet geen rol
ben onlangs ook overgestapt van bgc naar dommel en nog geen sec spijt gehad
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Wat ik toch nog es zou wille wete is de snelheid van de meeste mense(opnieuw), sinds userbase geen snelheden van dommel heeft gelogd.

EDIT: Heb es aan mijn ma gevraagd waar de facturen liggen maar het schijnt dat we er geen meer krijgen, mijn pa regelt da via webbanking(ofzoiet)
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Snelheden zijn exact dezelfde als die van Belgacom: zo'n 3400Kbit down en 300Kbit up.

Het maakt niet uit wat je als telefoonabonnement hebt bij Belgacom, op elke type abo werkt ADSL.
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Ja maar ik kan kiezen uit classic, discovery,... en twin, isdn,...

EDIT: Ik zal wel tot morgen wachte, dan kan mijn pa daar es op kijke en ook alles tegoei invulle :)
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Diod schreef:Yay!!! mag het aanvrage :p

Alleen weet mijn pa niet welke lijn wij hebben, ik denk discovery maar zou toch es zeker wille wete, waar kan ik dit vinde?

classic/discovery/duo/pstn De meeste mensen hebben da eerste.
linetwin/isdn-2/digital line En als ge een ISDN of digitale lijn hebt, dan zou u va da normaal wel moete wete hoor, want da moet ge aanvragen.
Laatst gewijzigd door Robbe 18 dec 2006, 22:58, in totaal 1 gewijzigd.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Had classic/discovery/... gekozen maar weet nie om de hoeveel maande mijn pa wil betale enz. dus ga het morge es vrage :) Bedankt voor replies, ik laat wel iets wete
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Zit nog niet lang bij Dommel, en het enige waar ik spijt van heb is dat ik zolang gewacht heb

(ik kom van een Skynet GO abbo)
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Aangevraagd :)

Ben aan het wachten op het contract, dit duurt toch langer dan het proforma factuur om aan te komen?
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Ietske langer ja... normaal toch binnen t uur.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Diod schreef:... ik zou graag van klanten van dommel willen horen wat ze denken over dommel en welke problemen ze ermee gehad hebben, wat voor een support ze hebben, of het stabiel is enz.
Ik woon trouwens 2km van een centrale.


Ik woon op 4,2 km van de centrale en ik had eerst een probleem met mijn synchronisatie. Ik had een 4,6 Mbit sync gekregen maar deze bleek niet stabiel te zijn. Dus heb ik gisteren rond 19u een mailtje gestuurd en om 20u30 heb ik daarop al reactie gekregen. Ik ben net terug thuis en mijn sync staat op 3,3 Mbit en alles is dik in orde.
M.a.w. ik ben heel tevreden over de service van dommel. (Ik kom van RealDSL en als je daar een mailtje stuurde dan mocht je al tevreden zijn als ze dat gelezen hadden ...)
Mijn lijn is nu stabiel (ik kan nu het maximum van een ftp halen, en dat kon ik gisteren nog niet)
Ik heb zeker geen spijt dat ik ben overgeschakeld naar dommel, ik had dit eigenlijk al veel eerder moeten doen ...
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Heb juist contract aangekrege, straks moet papa da tekene
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Op het contract staat niets over het datalimiet, snelheid,... dat ze me leveren, heeft mijn pa juist opgemerkt. Ik heb een email naar dommel gestuurd of ze me een contract willen maken waar dit in staat. Kwestie van zekerheid te hebben :)
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

BBB schreef:Ik ben net terug thuis en mijn sync staat op 3,3 Mbit en alles is dik in orde.


welke upload krijg je daarbij?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

PowerSoft schreef:welke upload krijg je daarbij?

Sorry voor de late reactie

Code: Selecteer alles

     Upstream Rate (Kbps)    512
     Downstream Rate (Kbps)    3360
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Diod schreef:Op het contract staat niets over het datalimiet, snelheid,... dat ze me leveren, heeft mijn pa juist opgemerkt. Ik heb een email naar dommel gestuurd of ze me een contract willen maken waar dit in staat. Kwestie van zekerheid te hebben :)


Ik weet niet of ze u een zekere snelheid kunnen garanderen, anders dan 1.1mbit. Hogere snelheden hangen toch vaak af van externe factoren (snelheid, binnenbekabeling...).
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Ja, maar als ze ineens besluiten om maar 25 GB per maand te geven ipv. 50GB, wat niet in het standaard contract staat, heb je niet veel bewijzen dat dit 50 GB was voordien.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Dus, als je ze plots 75gb zouden geven ga je ook klagen? :p
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Diod schreef:Ja, maar als ze ineens besluiten om maar 25 GB per maand te geven ipv. 50GB, wat niet in het standaard contract staat, heb je niet veel bewijzen dat dit 50 GB was voordien.
Als je twijfelt , teken dan niet, zo simpel is dat...
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

AnD schreef:
Diod schreef:Ja, maar als ze ineens besluiten om maar 25 GB per maand te geven ipv. 50GB, wat niet in het standaard contract staat, heb je niet veel bewijzen dat dit 50 GB was voordien.
Als je twijfelt , teken dan niet, zo simpel is dat...


En als mijn vader zou tekenen... Dan zouden we wel 1 jaar vasthangen aan hen. Als dommel de RealDSL weg zou opgaan, sja, dan zit je daar wel mooi :)

Het is alleen maar een kwestie van veilig te zitten, je weet maar nooit...
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Dan kan je eigenlijk op geen enkele ISP vertrouwen, ik denk gewoon dat het standaardcontractjes zijn, ongeacht het type abo je neemt, dus zijn de specifieke voorwaarden van het abo er niet bijgezet... Het zou trouwens commercieel wel een heel slechte zet zijn als ISP om ineens datalimiet te gaan afnemen, terwijl dat uw grote troef is.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”