VOIP : overdracht van je huidig (belgacom) vast nr naar VOIP

Plaats reactie
Strybie
Starter Plus
Starter Plus

Ik belde gisteren naar 3starsnet ivp VOIP in nr. Nu enkel 02 en 03 nummers te verkrijgen (en ik woon in 050 zone) en ik verkies toch liever een 050 nummer (anders denken mijn klanten dat ik verhuisd ben naar Antw of Brussel :-D )

Ze zei ook dat het binnen een paar weken mogelijk zal zijn om de bestaande vaste belgacom nrs over te zetten naar VOIP;

Ik vraag me af wat de gevolgen hiervan zijn ...

Alles verloopt dan via kabel, dus mijn abonnementsgeld bij belgacom valt dan weg ??
Wat zijn de nadelen behalve geen telefoon zonder internet ?

Ik merk dat er in NL al veel meer providers zijn die VOIP aanbieden en er ook nummeroverdraagbaarheid is. Ze komen hier in B blijkbaar terug achter. Het verwondert me dat Belgacom en telenet nog niets doen met VOIP ... Ze zullen wellicht terug op de kar springen als de helft van Belgie is weggelopen :lol:
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Het is niet omdat je er niets van ziet dat ze er niet mee bezig zijn hé. Rond deze tijd volgend jaar zal je je mening moeten herzien vrees ik...
Strybie
Starter Plus
Starter Plus

VOiD schreef:Het is niet omdat je er niets van ziet dat ze er niet mee bezig zijn hé. Rond deze tijd volgend jaar zal je je mening moeten herzien vrees ik...

Denk je ? Ze zullen het allicht niet gratis aanbieden zoals zoveel providers via het internet (en de kwaliteit is super).

Ben ooit overgestapt naar euphony omdat ik jaren teveel betaalde bij Belgacom. Nu doen ze vanalles om mij terug te krijgen ?? Waarom altijd te laat ?

Als ze het doen, goed voor de klanten die niet rondkijken of vergelijken, en altijd goed voor de concurrentie ... Merk enkel op dat in NL de meeste providers al heel interessante zaken aanbieden. Waarom zijn ze op dit vlak in Belgie altijd een jaar of meer achter ?

PS ik zie dat je werkzaam bent in de telecomsector, ik gok op Belgacom :-) Ik hoorde ook dat telenet in 1ste kwartaal 2007 met iets zou op de markt komen ivm VOIP
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Belgacom is en blijft een firma die als doelstelling heeft winst te maken dus waarom zouden ze alles gratis aanbieden ? Tele2 gebruikt momenteel ook SIP en zij geven het ook niet gratis hé. Laat staan de problemen die zij in de beginfase gekend hebben.

Achterlopen ? Nu nog wel misschien maar wat is het doelpubliek momenteel in Belgie ? Je mag het type userbase gebruiker niet vergelijken met de doorsnee Belg. Van zodra er een 'kritische massa' is die bovendien nog rendabel is zullen ze het aanbieden, wees gerust.

Trouwens je moet het niet vanuit traditioneel standpunt bekijken. Stel dat Mobistar (willekeurig voorbeeld) morgen SIP aanbied zodat je vast toestel of je PC samen rinkelt met je GSM... Lopen we dan nog achter ?

En ja ik ben werkzaam in de telecom maar niet bij Belgacom.
Strybie
Starter Plus
Starter Plus

VOiD schreef:Belgacom is en blijft een firma die als doelstelling heeft winst te maken dus waarom zouden ze alles gratis aanbieden ? Tele2 gebruikt momenteel ook SIP en zij geven het ook niet gratis hé. Laat staan de problemen die zij in de beginfase gekend hebben.

Van allen de bedoeling om winst te maken ook de bedrijven die gratis diensten aanbieden.

Als de grote het niet aanbieden, kan je niet verwachten dat de doorsnee belg erop springt ...

Nu nog iets vinden om goedkoper mobiel te bellen, want vast is betaalbaar geworden (sinds openmaking markt, want zolang monopoly belgacom alleen betaalden wij allen veel te veel), maar mobiel vind ik nog zeer duur op vandaag.

En een van de vragen van deze topic niet beantwoord ... ALs je vast nr overzet op een VOIP nummer, valt abonnement bij belgacom (voor de lijnen kon ik niet anders dan er te blijven) dan weg ?
magicalme
Member
Member

Strybie schreef:Ik belde gisteren naar 3starsnet ivp VOIP in nr. Nu enkel 02 en 03 nummers te verkrijgen (en ik woon in 050 zone) en ik verkies toch liever een 050 nummer (anders denken mijn klanten dat ik verhuisd ben naar Antw of Brussel :-D )

Ze zei ook dat het binnen een paar weken mogelijk zal zijn om de bestaande vaste belgacom nrs over te zetten naar VOIP;

wat maakt jou klant uit wat voor nr je hebt.
waarom wachten met een nr aan vragen als de eerste 1000 toch gratis zijn. je hebt dan vast een nr. je huidige nr porteren kun je dan over een paar weken als nog doen.

Ik vraag me af wat de gevolgen hiervan zijn ...

De gevolgen zijn simpel, heb je geen internet dan ben je telefonish niet bereikbaar, gelukkig kun je dan toch je nr doorschakelen naar een ander nr (je moet dit dan wel ff bij de buren doen)

Ik merk dat er in NL al veel meer providers zijn die VOIP aanbieden en er ook nummeroverdraagbaarheid is. Ze komen hier in B blijkbaar terug achter. Het verwondert me dat Belgacom en telenet nog niets doen met VOIP ... Ze zullen wellicht terug op de kar springen als de helft van Belgie is weggelopen :lol:

telenet levert al modems met voip geloof ik. je betaald er enkel normaal tarief voor.
volgens mij zijn die allemaal aanbiedingen met voip. maar dat weet ik niet zeker.
http://www.telenet.be/nl/thuis/packs/index.page
Strybie
Starter Plus
Starter Plus

waarom wachten met een nr aan vragen als de eerste 1000 toch gratis zijn. je hebt dan vast een nr. je huidige nr porteren kun je dan over een paar weken als nog doen.

K heb al nummers genoeg, vandaar liever geen extra nrs erbij :-D ; kan het natuurlijk al eens testen met zo'n gratis nr

De gevolgen zijn simpel, heb je geen internet dan ben je telefonish niet bereikbaar, gelukkig kun je dan toch je nr doorschakelen naar een ander nr (je moet dit dan wel ff bij de buren doen)

Gebeurt maar zelden dat ik zonder telenet zit, maar is toch al paar keer gebeurd; Kan ook doorschakelen naar mijn gsm, is natuurlijk efkes duurder, maar beter dan niet bereikbaar zijn

telenet levert al modems met voip geloof ik. je betaald er enkel normaal tarief voor.
volgens mij zijn die allemaal aanbiedingen met voip. maar dat weet ik niet zeker.

Volgens mij zijn die packs al combinatie van internet en telefonie (en evt nog eens dig tv). Denk niet dat ze al iets hebben met voip.

http://zdnet.be/smartbiz.cfm?id=44700
magicalme
Member
Member

Strybie schreef:

K heb al nummers genoeg, vandaar liever geen extra nrs erbij :-D ; kan het natuurlijk al eens testen met zo'n gratis nr

Gebeurt maar zelden dat ik zonder telenet zit, maar is toch al paar keer gebeurd; Kan ook doorschakelen naar mijn gsm, is natuurlijk efkes duurder, maar beter dan niet bereikbaar zijn

Volgens mij zijn die packs al combinatie van internet en telefonie (en evt nog eens dig tv). Denk niet dat ze al iets hebben met voip.

http://zdnet.be/smartbiz.cfm?id=44700

Telenet heeft plannen voor draadloze internettelefonie
Ergens in het komende jaar
Redactie Smart Business Strategies
11 april 2005

dat is een stuk van 2005, wellicht niet meer aktueel.

maar inderdaad ik zou een nr aanvragen om eventueel eerst wat te experimenteren. dom weg je eigen nr porteren naar iets wat niet bevalt lijkt me niet zo verstandig.
ik weet nl niet hoe handig het is om het ongedaan te maken. (ik heb ook nog nooit gehoord dat iemand dat heeft geprobeerd.)
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Van 3starsnet had ik het volgende in een reactie gekregen
Met de nummerportatie (dus overbrening van uw bestaand nummer naar ons
netwerk) zijn wij volop bezig. Dit zou normaal gezien volgende maand in
orde moeten zijn. Dit zal op onze site vermeld worden.

Ben benieuwd. Zal de eerste zijn naar wie ik overstap aan de gsm tarieven te zien :) Iemand die goedkoper weet?
Please help, looking for a way to get rich and fast
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”