2 vragen @ EDPNET staff

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Hallo,

Ik had 2 vragen voor de EDPNET staf. Ik zet ze hier neer omdat de eventuele antwoorden voor anderen misschien ook interessant kunnen zijn.

1. Begin september had ik gevraagd om mijn downloadlimiet te verhogen van 60 naar 100GB. Daarop kwam het volgende antwoord :
Eind deze maand zullen de limieten en eventueel daarbij horende verhogingen opnieuw geëvalueerd worden. Op dit moment is het niet mogelijk een limietverhoging aan te gaan naar 100 Gb dit teneinde de performantie van het netwerk te garanderen.

Mijn vraag : is er al een nieuw standpunt vanwege EDPNET betreffende eventuele verhogingen naar 100GB of worden alle nieuwe aanvragen betreffende verhogingen nog steeds automatisch geweigerd ?

2. Bij de overgang naar de nieuwe nieuwsserver (via Eweka) heeft (als ik me niet vergis) één van de EDPNET stafleden gesuggereerd dat EDPNET wel eens met een betalende optie op de proppen zou komen waarbij men via EDPNET ongelimiteerde (dus zonder de limiet van 10GB per maand zoals geldig is voor de 'EDPNET' newsserver) nieuwsserver toegang zou kunnen krijgen. Is hierover al meer info bekend ?

Alvast bedankt !

Uzzi
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Uzzi schreef:1. Begin september had ik gevraagd om mijn downloadlimiet te verhogen van 60 naar 100GB. Daarop kwam het volgende antwoord :
Eind deze maand zullen de limieten en eventueel daarbij horende verhogingen opnieuw geëvalueerd worden. Op dit moment is het niet mogelijk een limietverhoging aan te gaan naar 100 Gb dit teneinde de performantie van het netwerk te garanderen.

Mijn vraag : is er al een nieuw standpunt vanwege EDPNET betreffende eventuele verhogingen naar 100GB of worden alle nieuwe aanvragen betreffende verhogingen nog steeds automatisch geweigerd ?


Voorlopig worden de verhogingen nog geweigerd. De introductie van ADSL2+ zal hier waarschijnlijk verandering in brengen. Omdat we voor deze introductie afhangen van derden kunnen we hier geen datum op zetten.

Uzzi schreef:2. Bij de overgang naar de nieuwe nieuwsserver (via Eweka) heeft (als ik me niet vergis) één van de EDPNET stafleden gesuggereerd dat EDPNET wel eens met een betalende optie op de proppen zou komen waarbij men via EDPNET ongelimiteerde (dus zonder de limiet van 10GB per maand zoals geldig is voor de 'EDPNET' newsserver) nieuwsserver toegang zou kunnen krijgen. Is hierover al meer info bekend ?


Voorlopig heeft dit geen prioriteit daar het aanbod dat we zelf kunnen doen tov het aanbod dat Eweka zelf doet amper verschillend zal zijn. We raden onze klanten dan ook aan om (voorlopig) met Eweka rechtstreeks in zee te gaan.
internet, fiber & telephony
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Bedankt voor de duidelijke antwoorden. Keep up the good work !
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

leuk dat ze anwoorden :-D
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
DarkAvenger
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 feb 2006, 15:44

EDPnet schreef:Eind deze maand zullen de limieten en eventueel daarbij horende verhogingen opnieuw geëvalueerd worden. Op dit moment is het niet mogelijk een limietverhoging aan te gaan naar 100 Gb dit teneinde de performantie van het netwerk te garanderen.

Voorlopig worden de verhogingen nog geweigerd. De introductie van ADSL2+ zal hier waarschijnlijk verandering in brengen. Omdat we voor deze introductie afhangen van derden kunnen we hier geen datum op zetten.


Ik vindt het dan toch straf dat 'Belgian Telecom' als reseller van EDPnet wel downloads tot 100GB aanbied.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

DarkAvenger schreef:Ik vindt het dan toch straf dat 'Belgian Telecom' als reseller van EDPnet wel downloads tot 100GB aanbied.


Belgian Telecom heeft (of heefdt?) maar een inbegrepen volume van 1 GB. Als je daar 100 GB wil downloaden kost je dat nog eens 24,75€. Ik denk dat ze niet mikken op de grote leechers.

Bovendien is hun site onduidelijk:

Belgian Telecom schreef:* €0,25 voor per extra 1 Gb, maximum 50 Gb.
** €0,25 voor per extra 1 Gb, maximum 100 Gb.


Net zoals bij kansspelen moet je dus hopen op het juiste aantal sterretjes. Daarnaast moet je nog eens een carrier preselect doen. Waarschijnlijk hebben ze al dat geld nodig om EDPNet te garanderen dat ze niet effectief 100GB downloaders gaan aantrekken.

Iedereen die toch nog 100GB wil downloaden is uiteraard zo vrij over te stappen.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”