TV-netwerk

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Timaar
Starter
Starter

Hallo ik denk dat deze topic best hier thuis hoort. Ik zal eerst even de situatie uitleggen.

We hebben in onze living een TV en in onze slaapkamer een TV. Als we in de slaapkamer tv willen bekijken moeten we een de draad in de living splitten en door de deur naar de slaapkamer leggen.

ik was van plan om dit wat permanenter te maken om de kabel langs de muur schoon weg te leggen en een gat in de muur te boren. Maar nu heb ik net gehoord dat je ook tv-signaal kabel draadloos kan verzenden.

Nu ben ik al even op zoek naar hardware dat dit mogelijk kan maken maar als je zoekt op google op: Draadloos netwerk tv. Krijg je net iets te veel resultaat :p

Kan iemand een iets concretere naam geven van hoe deze hardware noemt?

Thx!

-EDITED-
Een vrij correcte benaming is: TV-anywhere

Thx for reading anyway :s
-EDITED-
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Volgens mij kan je daarmee wel maar 1 kanaal doorsturen, dus gewoon een video-signaal en niet het hele spectrum van rf-signalen.
In dat geval komt het er op neer dat je aan de zenderkant via een video of dergelijke een kanaal moet kiezen dat je aan de ontvangerkant kan bekijken.
Misschien kan je er dan ook een systeem bijkopen om de ir-afstandsbediening via radio door te sturen naar je video aan de zenderkant, als die 2 zaken elkaar niet storen.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Vieten schreef:Volgens mij kan je daarmee wel maar 1 kanaal doorsturen, dus gewoon een video-signaal en niet het hele spectrum van rf-signalen.
In dat geval komt het er op neer dat je aan de zenderkant via een video of dergelijke een kanaal moet kiezen dat je aan de ontvangerkant kan bekijken.
Misschien kan je er dan ook een systeem bijkopen om de ir-afstandsbediening via radio door te sturen naar je video aan de zenderkant, als die 2 zaken elkaar niet storen.

Wij hebben hier zoiets staan sinds een jaar of 5-6. Destijds 10.000 bef voor betaald. In de zender zit een ingebouwde tv tuner. In de ontvanger zit een IR ontvanger om de afstandsbediening te ontvangen. Tussen de zender en ontvanger zit een 2.4GHz verbinding (daarom dat bellen met een dect storing geeft). De afstandsbediening stuurt de tuner aan zenderzijde, zo wordt er maar 1 kanaal doorgestuurd. Het ding zit ergens heel diep weg, dus ik kan je helaas niks zeggen qua merk/type. Maar het bestaat wel.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sub Zero schreef:Maar het bestaat wel.

Het bestaat inderdaad, maar naar de toekomst toe denk ik dat het een waardeloze investering is. Beter meteen een deftige coaxkabel voorzien, en één of meerdere UTP kabels !
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Ik heb ook zo een transmitter.
Veel te rap storingen.
Ik ga ook proberen Coax te voorzien in de toekomst.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”