Zelfde verbinding, modem en router, slechts 1/3 snelheid ??

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
philippe1965
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2006, 09:19
Locatie: Oost-Vlaanderen

Wie kan mij helpen met het volgende. Ik heb een nieuwe desktop die op dezelfde router aangesloten is als mijn bestaande laptop, beide met een vaste verbinding (ethernet). De laptop haalt makkelijk 3Mbit/s op mijn ADSL verbiding, de nieuwe desktop haalt met moeite 1Mbit. Ik heb de kabels en poorten al gewisseld, daar ligt het niet aan. Ik heb de laatste driver van de netwerkkaart geïnstalleerd, ook geen verschil. Moet ik zitten prutsen inbepaalde settings van de netwerkkaart? Normaal moeten de default settings toch werken?

Configuratie:
Modem: Dlink DSL-300T
Mode: PPPoE
Router: Dlink DI-713P
Netwerkkaart: VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter
Netwerkkaart driver files: fetnd5bv.sys , vuins.dll
Netwerkkaart driver versie: 3.62.00.0447
There are 2 secrets to success. The first one is to never tell all your secrets.
Gebruikersavatar
philippe1965
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2006, 09:19
Locatie: Oost-Vlaanderen

Ik heb de oplossing voor mijn probleem zelf gevonden, misschien kan dit anderen helpen.

Het antwoord is me ingefluisterd door deze post. Het is dus een gekend "ouderdomsprobleem" van dit D-Link toestel.

Ik heb onder de instellingen van de netwerkkaart de "Connection type" gewijzigd van "Auto-negotiation" naar "10BaseT Half Duplex" en kreeg meteen weer de volle +3Mbit/s op mijn verbinding.
There are 2 secrets to success. The first one is to never tell all your secrets.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”