ik weet het ni goed

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

Hallo,

Lang geleden dat ik hier nog eens passeerde :-) Ik zit mee een vraag

dit lijkt mij wel interessant om te doen maar heeft er iemand een "idee" wat je moet doen om inorde te zijn mee de wet ? naar het schijnt moet elke belg die "handel drijft" zich registeren in iets wat de "kruispuntbank" genoemd wordt en dan krijg je een nummer toegekend dat je moet vermelden op alle "communicatie" die verband houdt mee de verrichte handel.Die registeratie is een hele papierwinkel.Ge moet onder andere een bewijs leveren van kennis van bedrijfbeheer etc etc.Ik vraag mij af als er daar geen achterpoortje is en heel die papierwinkel wel nodig is ? indien die dingen allemaal nodig zijn dat demotiviteert ne mens wel :-(
Registered Linux user #286313
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Welcome back Erik,

Misschien heb je hier iets aan
http://ewbl-publicatie.vlaanderen.be/se ... 099&c=Page
maar ik denk dat daar weinig achterpoortjes zijn, er is al veel gedaan om de administratie te vereenvoudigen maar toch is het nogal een papierwinkel. Eèns je in orde bent kan dit natuurlijk alleen maar voordelen opleveren.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
verdickt
Premium Member
Premium Member

Er is weinig papierwinkel aan. Gewoon naar een unizo kantoor in de buurt gaan en deze regelen alles voor u (prijs : 120€ ).

Indien je zelf naar de btw gaat komt alles op 70€ ( starten van zaak duurde bij mij 4 dagen ).

Wat betreft bedrijfsbeheer, dit is noodzakelijk tenzij uw vrouw dit kan of tenzij je je diploma hebt gehaald voor 2000 of rond die tijd en je een richting volgde waar je bedrijfsbeheer hebt gehad.

En neen, achterpoortjes zijn er niet
Erik
Elite Poster
Elite Poster

aha nu weten we al van iets se merci verdickt en weetgraag €120 en alles geregeld die prijs vind ik best meevallen
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

idd je zal een btw nummer nodig hebben, je hoeft zelf geen btw aan te rekenen omdat je onder de noemer "kleine ondernemingen" zal vallen.
Ik ben ook een tijdje met hosting bezig geweest www.eunomia.be heeft alles voor mij geregeld.
Erik
Elite Poster
Elite Poster

da kunde precies ook online http://www.kmodirect.be

investigating :wink:

aha dus die dienst "btw activeren" daar moet je nee zeggen ofwa
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”