Superboetes, werken ze?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gedeco schreef:
Ofloo schreef:Op die super boetes, in belgië rijden ze nog steeds te snel niks geleerd, alleen te kijken naar flitspalen :p


Ok, maar de gemiddelde snelheid is toch sterk gedaald. Vroeger stonden ze nog aan te schuiven om je in te halen indien je zelf 140 reed, nu is dit eerder beperkt. (Ik doe allang geen 140 meer)


/OFFTOPIC

Het aantal doden op de snelweg is dan ook met 13% gestegen... gans het gedoe met superboetes is dus pure nonsens en heeft dus niets met veiligheid te maken, maar met het kweken van sentiment bij gevoelige kiezers (en met de staatskas vullen).
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Topic splitsen best maar ik geef r2504 gelijk: meer doden owv o.a. overladen trucks & slechte rijopleiding Belgen (die nu nog slechter is geworden want al die zondagsrijders mogen nu nog meer jongeren opleiden).

Zelfs de laagste snelheid is dodelijk als je er niet mee kan omgaan.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Deej_1977 schreef:Topic splitsen best maar ik geef r2504 gelijk: meer doden owv o.a. overladen trucks & slechte rijopleiding Belgen (die nu nog slechter is geworden want al die zondagsrijders mogen nu nog meer jongeren opleiden).

Zelfs de laagste snelheid is dodelijk als je er niet mee kan omgaan.


Ben ik het volledig mee eens, dat ze op het nieuws graag zeggen overdreven snelheid, wanneer m'n 120 rijd waar het mag maar vanwege weersomstandigheden zijn snelheid niet aangepast heeft is gewoon politiek voeren ! Terwijl het gewoon gebrek aan ervaring is !

Het ligt hem in de opleiding, ervaring en mentaliteit. Bv hang niet 1m in het gat van de auto voor jouw.. hou afstand, ze zullen wel opzij gaan ! Eentje dat heel gevaarlijk is, en hier kan men ook traag serieus wat mee veroorzaken !
Gebruikersavatar
gedeco
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Deej_1977 schreef:Topic splitsen best maar ik geef r2504 gelijk: meer doden owv o.a. overladen trucks & slechte rijopleiding Belgen (die nu nog slechter is geworden want al die zondagsrijders mogen nu nog meer jongeren opleiden).

Zelfs de laagste snelheid is dodelijk als je er niet mee kan omgaan.


De vergelijken met het verkeer en de superboetes was een analogie die bedoeld was om het topic ten goede te komen, niet dat die een eigen leven ging leiden.

Off Topic: Vroeger ca 15 jaar geleden begon de file naar brussel (E40 Gent-Brussel) in Ternat. Vandaag begint ze soms al ver voor Aalst, gewoon omdat er meer auto's op de baan zijn. Meer auto's is meer kans op ongevallen. Maar ik stel voor dat je dergelijke zaken heel eenvoudig bespreekt in een gespecialiseerd forum: http://www.wegcode.be
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

gedeco schreef:Maar ik stel voor dat je dergelijke zaken heel eenvoudig bespreekt in een gespecialiseerd forum: http://www.wegcode.be


Of een mod kan dit gewoon afsplitsen naar Duiventil ;-).
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Gesplitst :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
TheGabeMan
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 apr 2006, 08:45
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hi

Als import belg, houd ik steeds mijn hart vast als ik zie hoe hier rotondes worden genomen. Veelal 2 rijbanen naar de rotonde toe en ook op de rotonde zelf 2 rijbanen. Ipv netjes links beginnen en pas voor de afslag naar de rechterbaan te gaan, zijn er grote aantallen die meteen al helemaal rechts op de rotonde beginnen en liefst 3/4 helemaal rechts rond rijden. Altijd weer spannend.....

Maak dan geen twee banen naar de rotonde en op de rotonde, of doe het zoals in nederland waar steeds vaker een belijning wordt aangebracht die je vanzelf op de goede plek de rotonde af stuurt.

GabeMan
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

TheGabeMan schreef:Als import belg, houd ik steeds mijn hart vast als ik zie hoe hier rotondes worden genomen. Veelal 2 rijbanen naar de rotonde toe en ook op de rotonde zelf 2 rijbanen. Ipv netjes links beginnen en pas voor de afslag naar de rechterbaan te gaan, zijn er grote aantallen die meteen al helemaal rechts op de rotonde beginnen en liefst 3/4 helemaal rechts rond rijden. Altijd weer spannend.....
Maak dan geen twee banen naar de rotonde en op de rotonde, of doe het zoals in nederland waar steeds vaker een belijning wordt aangebracht die je vanzelf op de goede plek de rotonde af stuurt.
GabeMan
Ik werk in Nederland en herken dus die situaties. De verkeersregels verschillen hier wel degelijk en wat je bovenaan aanhaalt is dus grofweg verkeerd! Je houdt _altijd_ uiterst rechts. De binnenbaan mag je enkel gebruiken als je meer dan een kwart van de rotonde wilt doen, en dan nog ... Je gebruikt enkel je richtingsaanwijzer bij het verlaten van de rotonde.
Ik schrok me dan ook rot toen ik bij ons in Bree een Nederlander bij een dergelijke rotonde eerst naar links zag zwalpen en de richtingsaanwijzer naar links zag aansteken bij het oprijden om dan op de rotonde zelf naar de linkerbaan te gaan en dan weer naar rechts. Die mens heeft 2x bijna tegen mij aangereden. In Nederland kennen ze ook de rotondes waar je geen voorrang op hebt. Verschrikkelijk!
TheGabeMan
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 apr 2006, 08:45
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wellicht was ik niet helemaal duidelijk. Ik bedoel ook idd dat je bij 1 kwart netjes op rechts begint en blijft. Maar half of 3 kwart rond zou je eigenlijk links moeten beginnen en dan pas voor de afslag naar rechts (en dan richting aangeven). Dat verschilt volgens mij niet veel van jouw uitleg???

Maar ik merk dus dat grote groepen, makkelijk 3/4 rond rijden. Dan gaat het nu van die binnenbaan natuurlijk compleet verloren want dan zou iemand daar in theorie kunnen staan wachten tot ie eraf mag omdat rechts nooit vrij komt.

GabeMan

Edit: Moest zijn: "Maar ik merk dus dat grote groepen, makkelijk 3/4 op de buitenste baan rond rijden."
Laatst gewijzigd door TheGabeMan 29 sep 2006, 12:31, in totaal 1 gewijzigd.
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

sja of mensen die bij de eerste er af moeten, op het binnenste vak gaan rijden en dan zich tussen de anderen wringen als ze er af gaan, die correct het buitenste vak nemen, deze moeten meestal dan enorm afremmen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Neen, in principe begin je altijd vanaf uiterst rechts. Die 2e baan is meestal enkel zodat grote voertuigen als bussen en vrachtwagens de rotonde vlot kunnen nemen. Bij grotere rotondes kan je als auto inderdaad overgaan op de binnenbaan, maar dan heb je inderdaad het risico dat je niet vlot meer de rotonde kan verlaten, maar dat is een risico dat je dan voor jezelf moet afwegen. Ik vind de situatie in NL alles behalve duidelijk hoor voor rotondes. Ik kom nogal veel in Eindhoven en sommige hebben splitsende verhogingen tussen die banen. Ik noem die dingen dan ook geen rotondes; het is niet omdat het rond is dat het een rotonde is eh...
De rotonde van Eindhoven naar Veldhoven is nog zo'n geweldig voorbeeld van verschrikkelijkheid. Die is geweldig breed, maar geen enkele markering van rijvakken én je moet er voorrang op verlenen (de geschilderde haaietanden zijn al een hele tijd niet meer te zien). Bovendien staan er lichten voor de rotonde, en volgens mij spreek je in België dan niet meer van een rotonde.
//edit: Hoe kon ik knooppunt Leenderheide vergeten, met verkeerslichten OP de rotonde!
Laatst gewijzigd door meon 29 sep 2006, 21:24, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Het maakt niet uit hoe het er uitziet als dit bord er staat is het een rotonde anders niet !
Afbeelding

EDIT: 'k heb het ff op google gaan zoeken en 'k heb deze link gevonden.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

pffft, op een rotonde is het ieder voor zich. Lukt het niet om er af te gaan kan je nog een extra rondje doen... vindt de kleine achterin wel leuk :)
Please help, looking for a way to get rich and fast
TheGabeMan
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 apr 2006, 08:45
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zo kan het ook, weliswaar niet helemaal duidelijk te zien, maar op deze foto zie je een rotonde bij Hoensbroek / Heerlen in nederland. http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=hoensbroek,+the+netherlands&ie=UTF8&z=19&ll=50.906033,5.948271&spn=0.001152,0.00339&t=k&om=1

Daar heb je belijning op de weg die je vanzelf de goede manier op en af de rotonde wijst.

GabeMan
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik ken ze, in Geldrop heb je er ook zo een paar. Levensgevaarlijk vind ik die dingen.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

BungaMan schreef:pffft, op een rotonde is het ieder voor zich. Lukt het niet om er af te gaan kan je nog een extra rondje doen... vindt de kleine achterin wel leuk :)


verkeer op de rotonde heeft altijd voorrang !!!

Volgens mij zijn jullie heel slechte chauffeurs, ik vind rotondes heel gemakkelijk ! Ze voorkome drukke files.. in iedergeval zijn ze veel beter dan stoplichten..

EDIT:

Het enige vervelende op rotondes zijn fietsers, je hebt ze niet altijd in de gaten ..
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

meon schreef:Neen, in principe begin je altijd vanaf uiterst rechts. Die 2e baan is meestal enkel zodat grote voertuigen als bussen en vrachtwagens de rotonde vlot kunnen nemen.
Dat is ook het doel van het linkse rijvak.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”