Ik heb een domeinnaam met daaraan gekoppeld een e-mail (info@...) dat doorgestuurd wordt naar mijn [email protected]-adres. Maar zowat iedere twee weken loopt het mis en kan ik geen berichten meer ontvangen op m'n [email protected] omdat ze niet kunnen doorgestuurd worden naar de belgacom.net-server. Kan iemand mij hiervoor een oplossing geven? Hieronder een voorbeeld van een mail die ik (en anderen die naar m'n [email protected] mailen) als foutmelding krijgen.Alvast dank!
Sorry, your message to ***@belgacom.net could not be delivered. The specific error is:
Connection to mail server timed out. The retry limit has been exceeded.
This is permanent error, and the message will not be retried any further.
=== Original Message Follows ===
Received: from ferengi.skynet.be (195.238.2.126) by NS1 (MailMax 4. 8. 3. 0) with ESMTP id 88062384 for info@***; Tue, 12 Aug 2003 22:06:47 +0200 RDT
Received: from *** (144.45-200-80.adsl.skynet.be [80.200.45.144])
by ferengi.skynet.be (8.12.9/8.12.9/Skynet-OUT-2.21) with SMTP id h7CK7L6t028758
for <info@***>; Tue, 12 Aug 2003 22:07:21 +0200
(envelope-from <***@skynet.be>
Date: Tue, 12 Aug 2003 22:07:21 +0200
Message-ID: <000001c3610d796af02dc850@***>
From: "***" <***@skynet.be>
To: <info@***>
Subject: Form posted from Microsoft Internet Explorer.
MIME-Version: 1.0
Content-Type: application/octet-stream;
name="POSTDATA.ATT"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Disposition: attachment;
filename="POSTDATA.ATT"
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
Test
=== End Original Message ===
*** This message was automatically generated by the MailMAX Error Responder ***
Problemen met forwarding mail
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm,
draai jij zelf een mailserver? Of is die mailforwarding gekoppeld aan je domainname? Bij welke isp heb je je domainname en hoe forward je daar?
Allereerst lijkt dit gewoon de mailservers van belgacom.net die beetje overbelast zijn en die niet kunnen worden aangesproken worden door de mail forwarder. Kan je eens proberen met @skynet adres ofzo? Die servers zijn ondertussen een pak beter...
Kan zijn dat de settings van die mailforwarder niet zo ideaal zijn voor belgacom.net, maar ik weet niet of jij daar iets kan aan wijzigen... maybe mailtje naar de admins van je dns agent sturen.
draai jij zelf een mailserver? Of is die mailforwarding gekoppeld aan je domainname? Bij welke isp heb je je domainname en hoe forward je daar?
Allereerst lijkt dit gewoon de mailservers van belgacom.net die beetje overbelast zijn en die niet kunnen worden aangesproken worden door de mail forwarder. Kan je eens proberen met @skynet adres ofzo? Die servers zijn ondertussen een pak beter...
Kan zijn dat de settings van die mailforwarder niet zo ideaal zijn voor belgacom.net, maar ik weet niet of jij daar iets kan aan wijzigen... maybe mailtje naar de admins van je dns agent sturen.
I love it when a plan comes together!
Die mailforwarding is gekoppeld aan m'n domeinnaam. Maar het rare is dat als ik naar m'n gewone @belgacom.net-adres mail de mail wel correct aankomt.
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm, als je op hetzelfde ogenblik wel kan mailen naar je belgacom adres en dat hij toekomt zonder dat er server troubles zijn. En via de mail_forwarder werkt het niet.
Dan ben ik er 100% zeker van dat dit een probleem is aan de server instellingen bij de mailforwarder. Slechte samenwerking met tussen de mailforwarder en skynet zou je kunnen zeggen.
Ik zou zeggen contacteer eerst de admins van de dns agent waar je je domainname hebt, zodat zij eens kunnen kijken... lost dit niks op zullen zij, of jij ook contact moeten nemen met Skynet.
Er zijn nog al zo problemen geweest met slechte ondersteuning van een forwarded domainname naar een belgacom.net webruimte. Een communicatie tussen de dns agent en skynet hebben toen het probleem opgelost.
Zoek maar eens in het forum op: www.mater.be
Dan ben ik er 100% zeker van dat dit een probleem is aan de server instellingen bij de mailforwarder. Slechte samenwerking met tussen de mailforwarder en skynet zou je kunnen zeggen.
Ik zou zeggen contacteer eerst de admins van de dns agent waar je je domainname hebt, zodat zij eens kunnen kijken... lost dit niks op zullen zij, of jij ook contact moeten nemen met Skynet.
Er zijn nog al zo problemen geweest met slechte ondersteuning van een forwarded domainname naar een belgacom.net webruimte. Een communicatie tussen de dns agent en skynet hebben toen het probleem opgelost.
Zoek maar eens in het forum op: www.mater.be
I love it when a plan comes together!
Heb net contact opgenomen met m'n dns-agent. Gaat de serverinstellingen eens nakijken en me iets laten weten.