site probleem

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
MeMeNtO
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 jan 2004, 17:20

Hey!

Ik ben al een hele tijd bezig om de filmpjes op deze site te proberen bekijken. Het exacte adres is deze link. Als ik er naar wil kijken krijg ik volgende error: "the video you are trying to watch cannot be viewed from your current country of location". Nu weet ik dat andere mensen uit landen buiten de VS zoals Duitsland alles wel kunnen bekijken. Ik heb al geprobeerd met van die anonymous surfing dinges maar dat lukt ook niet, ofwel blijft het laden ofwel krijg ik dezelfde error.
Iemand die een tip kan geven om het toch te kunnen bekijken?

Bedankt alvast
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

Als er een reden is waarom dit filmpje niet vanuit je huidige locatie bekeken mag worden, is het dan niet aan jou om dit ook te respecteren?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

wem schreef:Als er een reden is waarom dit filmpje niet vanuit je huidige locatie bekeken mag worden, is het dan niet aan jou om dit ook te respecteren?


zo simpel is het.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Is dat dan geen discriminatie op basis van afkomst?

Ik krijg hier in elk geval dezelfde errormelding en het hangt ervan af hoe de server de detectie uitvoert. Als die kijkt naar de locale die je browser meestuurt, dan kan je eens proberen om deze anders in te stellen.

Als de server echter echt naar het achtervoegsel van je verbindingsgegevens (bij ip-adres) kijkt, dan wordt het moeilijker denk ik.
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

GeertAki schreef:Is dat dan geen discriminatie op basis van afkomst?

:funny:

Als de eigenaar van een site al niet meer mag bepalen wie wanneer welke dingen mag zien, dan is het ver gekomen. Als het een openbare, met belastinggeld betaalde site is, dan zou je een punt kunnen hebben, maar nu???
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

GeertAki schreef:Is dat dan geen discriminatie op basis van afkomst?

Ik krijg hier in elk geval dezelfde errormelding en het hangt ervan af hoe de server de detectie uitvoert. Als die kijkt naar de locale die je browser meestuurt, dan kan je eens proberen om deze anders in te stellen.

Als de server echter echt naar het achtervoegsel van je verbindingsgegevens (bij ip-adres) kijkt, dan wordt het moeilijker denk ik.


Is geen discriminatie, ze zullen enkel de toestemming hebben om het te tonen aan mensen uit bepaalde landen, copyright toestanden.
Net zoals dat je 'officieel' via de sateliet niet vanuit het buitenland naar het aanbod van TVV mag kijken, ookal kan het in dit voorbeeld wel.

[Edit]

Bij Belgacom adsl heb je toch ook gehad dat je bepaalde liveoptredens of dergelijk (weet het niet meer juist) kon kijken via hun site, en dit was ook enkel voor klanten van Belgacom ADSL, waarschijnlijk omdat ze alleen hiervoor de rechten hadden gekocht. Het zou waarschijnlijk veel meer gekost hebben als ze het aan iedereen beschikbaar wouden stellen
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Braindamage schreef:Bij Belgacom adsl heb je toch ook gehad dat je bepaalde liveoptredens of dergelijk (weet het niet meer juist) kon kijken via hun site, en dit was ook enkel voor klanten van Belgacom ADSL, waarschijnlijk omdat ze alleen hiervoor de rechten hadden gekocht. Het zou waarschijnlijk veel meer gekost hebben als ze het aan iedereen beschikbaar wouden stellen

Dat lijkt me eerder een verkoopsargument om de mensen te overhalen Belgacom ADSL te nemen. Waarom zou je als je vanaf je huidige provider ook die concerten kunt zien?
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

jan28 schreef:Als de eigenaar van een site al niet meer mag bepalen wie wanneer welke dingen mag zien, dan is het ver gekomen. Als het een openbare, met belastinggeld betaalde site is, dan zou je een punt kunnen hebben, maar nu???


Stel dat je (in de nabije toekomst) een site maakt waar bezoekers hun EID in de kaartlezer moet steken en dat je dan als de bezoeker Turk of Marokaan heeft als nationaliteit dat je dan een pagina toont met "sorry, geen toegang".

Volgens mij duurt het niet te lang of je komt in het nieuws...
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

GeertAki schreef:Stel dat je (in de nabije toekomst) een site maakt waar bezoekers hun EID in de kaartlezer moet steken en dat je dan als de bezoeker Turk of Marokaan heeft als nationaliteit dat je dan een pagina toont met "sorry, geen toegang".

Volgens mij duurt het niet te lang of je komt in het nieuws...


Ik zie het probleem niet : als je informatie enkel wilt beschikbaar stellen voor Belgische onderdanen...


PS. voor je begint te schieten : mensen met een Duitse, Franse, Engelse, Turkse of Marokaanse nationaliteit zijn geen Belgische onderdanen :wink:
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

En als je een café of winkel open houdt en er enkel Belgen binnen mogen?

Ik vraag het mij gewoon af hé, want ik ken die wetgeving niet exact, maar volgens mij begeef je je dan toch op glad ijs, niet?
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

GeertAki schreef:En als je een café of winkel open houdt en er enkel Belgen binnen mogen?

Ik vraag het mij gewoon af hé, want ik ken die wetgeving niet exact, maar volgens mij begeef je je dan toch op glad ijs, niet?

Ik snap je bedoeling eigenlijk niet, ik heb ook een site waar jij geen fluit mee te maken hebt. Je zult dus al goed moeten zoeken en dan moet je er nog op geraken. Dat is toch niet verkeerd. Of wel?
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

jan28 schreef:Ik snap je bedoeling eigenlijk niet, ik heb ook een site waar jij geen fluit mee te maken hebt. Je zult dus al goed moeten zoeken en dan moet je er nog op geraken. Dat is toch niet verkeerd. Of wel?


Jan, ik heb helemaal geen bedoeling :-D
Ik vraag me gewoon af of dit soort praktijken onder de discriminatiewetgeving valt en dus strafbaar zijn. Dus als er iemand met kennis van zaken een simpele ja of nee met eventueel een kleine uitleg over waarom dan wel of niet kan posten, dan kunnen we stoppen met deze ping-pong-replies... :roll:

Het is namelijk niet verboden om content pas toe te laten als je een account of abo op de dienst hebt, want daar kan de bezoeker nog iets aan doen, maar content afschermen voor sommige bevolkingsgroepen, daar stel ik toch mijn vragen bij.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je kan naar de online BBC-uitzendingen toch ook maar enkel met Engelse IP's kijken? Wat is het verschil?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

meon schreef:Je kan naar de online BBC-uitzendingen toch ook maar enkel met Engelse IP's kijken? Wat is het verschil?


Lol... ik kan die toch gewoon bekijken hoor. (Wel effe een proxy instellen, maar toch).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

on4bam schreef:Lol... ik kan die toch gewoon bekijken hoor. (Wel effe een proxy instellen, maar toch).

A) is het rechtmatig gebruik van die proxy - maw heb je toestemming van de eigenaar?
B) Je schend daar ongetwijfeld de gebruiksvoorwaarden van die site mee en bent dus illegaal bezig.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

GeertAki schreef:Het is namelijk niet verboden om content pas toe te laten als je een account of abo op de dienst hebt, want daar kan de bezoeker nog iets aan doen, maar content afschermen voor sommige bevolkingsgroepen, daar stel ik toch mijn vragen bij.

Ik heb ook geen bedoeling, ik doe maar ff mee aan de discussie :-)
Als jij niet tot een "groepje" behoort dat toegang heeft/mag hebben tot bepaalde informatie, dan zie jij dat toch ook niet ? Heb jij daar dan problemen mee ?

Stel : je hebt de bevolkingsgroep "Oracle employees" en jij behoort niet tot die bevolkingsgroep - heb jij er dan problemen mee dat jij geen toegang hebt tot de corporate informatie waartoe de bevolkingsgroep "Oracle employees" wel toegang heeft ?

GeertAki schreef:En als je een café of winkel open houdt en er enkel Belgen binnen mogen?

Als je dat doet onder het mom van een lidmaatschap, dan mag dit (dacht ik + zonder mij uit te spreken over het feit of dit "juist" is of niet)
Je mag wel niemand weigeren op basis van uiterlijk, sekse, religieuze overtuiging enz., dus ook niet op basis van afkomst.... Maar ik denk dat je de wetgeving voor uitgaansgelegenheden niet kan/mag vergelijken met de wetgeving op elektronische informatie.

Daarbovenop komt ook nog dat als het in Jakamaka niet verboden is de bevolkingsgroep "Belgen" te discrimineren, dat je daar als Belg weinig aan kunt doen (behalve met internationale wetgeving, veronderstel ik).

PS. waar zit die Userbase-jurist hier ergens ? :-D
If you can't beat them, confuse them.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

meon schreef:
on4bam schreef:Lol... ik kan die toch gewoon bekijken hoor. (Wel effe een proxy instellen, maar toch).

A) is het rechtmatig gebruik van die proxy - maw heb je toestemming van de eigenaar?


Yep. Het is een open proxy die door iedereen kan/mag gebruikt worden

meon schreef:B) Je schend daar ongetwijfeld de gebruiksvoorwaarden van die site mee en bent dus illegaal bezig.


Ik moet nergens op de BBC site verklaren dat ik in de UK zit en kijk dus gewoon zonder enige input van mijzelf naar de hele BBC site. Misschien surf ik wel altijd via een UK proxy en weet ik niet eens dat de filmjes 'restricted' zijn :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zo werken die dingen niet eh. Onderaan zo'n site (ook deze site overigens) wordt vermeld dat gebruik van de site impliceert dat je akkoord gaat met de gebruiksvoorwaarden van die site.
In elk geval; ik vind niet een tekst die gebruik van die site limiteert tot UK, maar ik surf dan ook niet via een proxy en kom die tekst dus misschien gewoon helemaal niet tegen :P
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

meon schreef:In elk geval; ik vind niet een tekst die gebruik van die site limiteert tot UK, maar ik surf dan ook niet via een proxy en kom die tekst dus misschien gewoon helemaal niet tegen :P


Ik surf (normaal) ook niet via proxy. Doe eens op de bbc.co.uk site een search op "richard hammond" en proberer dan "video" te openen. Je krijgt dan een "sorry, this content is only availlable to UK users"'. Stel je een UK proxy in dan werkt het wel. Waarschijnlijk is de bedoeling bandbreedte te sparen. De enkelingen die "hun plan trekken" zullen niet de moeite zijn...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

bbc toont gewoon zijn goodwill om te voldoen aan een bepaalde wetgeving door een maatregel in te bouwen die niet engelse users tegen houdt. het is niet helemaal waterdicht en kan ook nooit helemaal waterdicht zijn. dat weten zij ook en het kan hun helemaal niks schelen. ze verdienen niet meer of minder afhankelijk van de nationaliteit.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik denk dat het er meer te maken heeft met het feit dat enkel Engels betalers van kijk-en-luistergeld daar gebruik van mogen maken. BBC komt ook bij ons op de kabel, maar dan worden die inkomsten via die weg geïnt. Via het Internet heb je dat controlemechanisme niet:
http://www.bbc.co.uk/info/licencefee/
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

meon schreef:B) Je schend daar ongetwijfeld de gebruiksvoorwaarden van die site mee en bent dus illegaal bezig.


Een site kan eigenlijk geen gebruikersvoorwaarden presenteren, tenzij het zeker kan zijn dat je die eerst gelezen hebt en er akkoord mee bent gegaan.
Een gewoon statement onderaan de pagina lijkt me niet voldoende om een afdwingbaar effect te hebben (en zeker niet als je weet dat mensen van boven naar onder lezen ;-) )
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”