Modem

Plaats reactie
nielsrsca
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2006, 13:54

Ik heb een Sweex adsl-modem router Annex-A, en overweeg om van mijn huidige Light formule nr allin over te stappen, kan ik mijn modem dan gebruiken by allin? indien ja, kan je dan vragen om de easybox niet te nemen?
Dank bij voorbaat
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Hello,

Neen, dat kan u niet, de apparatuur die Tele2 levert is voorzien van verschillende features die nodig zijn om de dienst Tele2AllIn te kunnen leveren. U kan de modem echter wel gebruiken voor het gewone ADSL aanbod van Tele2.

Mvg,
Afbeelding
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Op het telefoon gebied is tele2 wel een pain in the ass is al meermaals gebleken zo!
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Splinterbyte, AllIn gebruikt nu eenmaal een VoIP modem/router en daarom werkt het dus niet met zomaar elke modem/router - De veralgemening die je maakte is dus zeker niet gegrond.
Afbeelding
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Dit is niet de enige reden waarom ik dit zei hoor.

Ik heb het ook over de andere dingen waar ik(en waarschijnlijk ook vele andere) last van heb, oa:

- verplichting om de ST 716 te gebruiken en geen andere modem, anders geen telefonie meer (geen keuze van toestel dus, en dat is de reden die je aanhaalde)
- telefoon uitval (ja, ook als ik aan het bellen ben)
- "onder water" en stotterig geluid (meestal aan de andere kant)
- echo's
- soms geen mogelijkheid om opgebeld te worden
- slechte kwaliteit gesprek (als het dan eens niet stotterd)
- enz...
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Kan je je info dan eens doorsturen aub? PB naar 320i of mezelf met je klantgegevens, dan kunnen we dit eens na laten kijken.
Afbeelding
dirkdeferme
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 sep 2006, 12:32

tklopt niet dat je verplicht bent een ST 716 te kopen, ik kreeg namelijk een ST 706
maar telefoonuitval : ga ik 100 % mee akkoord, heb dit ook, en er zijn er nog
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

tklopt niet dat je verplicht bent een ST 716 te kopen, ik kreeg namelijk een ST 706


Je moet wel een "Tele2-box" gebruiken. Eerst was dat een ST 716. Later werd dat een ST 706.

Volgens de tele2 website kan je hem ook "huren", alhoewel ik het verschil niet goed zie tussen de 2 formules. Ofwel 1 malig 72 EURO ofwel 24 maand 3 EURO. En dan staat erbij: "daarna gratis ter beschikking"

Is die modem nu wel of niet van mij???
dirkdeferme
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 sep 2006, 12:32

jah. goeie vraag. en nog een: stel nu, ik stop met TELE2. wordt mn modemrouter dan bruikbaar voor een aansluiting bij mn nieuwe provider???
+
en krijg ik dan wél volledige controle over mn eigen toestel?? --> krijg ik dan mn adminwachtwoord, mogelijkheid tot gebruikersbeheer, DMZ-instelling, enz., ...

want zo hoort het dus wel e: iets waarvoor je de volledige 99 euro dokt, is VOLLEDIG van jou...
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

bruikbaar voor een aansluiting bij mn nieuwe provider


Ik denk al je hem compleet reset, dat het wel lukt: reset knop indrukken tot het powerlichtje rood oplicht (denk ik, niet helemaal zeker van welk lichtje).
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

- firmware upgrade software klaarhouden
- 20 sec ofzo reset induwen tot powerled oranje wordt
- NEXT doen op firmware upgrade tool
- flashen
- nieuw password instellen
- inloggen
- settings instellen. Dit kan ook met behulp van de handige "Set Up" (staat in Home > SpeedTouch)

Voor meer info kan je terecht bij de desbetreffende (speedtouch flashen achtige) topics ;)
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”