Goede avond
Ik heb daarnet m'n email ontvangen met mijn instelling van Dommel. Netconnect is sinds vandaag actief op m'n lijn.
Zodra ik die mail heb ontvangen, heb ik m'n router netjes ingesteld. Ik krijg van dommel een ip-adres. Het probleem is echter dat ik geen verbinding kan leggen met de buitenwereld. Geen http, ftp, irc, msn etc. Ik veronderstel dat het een DNS probleem is ?
De primary & secundary DNS die ik krijg van dommel zijn
193.109.184.75 en 193.109.184.72
Ik zit nu inmiddels terug om m'n skynet verbinding. Ik kan van hieruit niet eens pingen naar de dommel dns servers.
Zou iemand me kunnen meedelen welke de juiste servers zijn zodat ik ze kan invullen als static DNS ?
Alvast bedankt.
Nieuw bij dommel ... Onbestaande DNS servers ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Contacteer:
Ik heb dit probleem (of soortelijk) ook eens mee gemaakt. Ik zit met een router (geen idee bij jou?), maar wanneer ik mijn netwerkkaart vernieuw dan lukt alles terug zonder probleem.
-
- Starter
M'n router is een linksys WRT54G met de DDWRT firmware erop.
Wat bedoel je met netwerkkaart veranderen : Gewoon een ander IP aanvragen of fysiek een andere nic erin steken O.o ?
Wat bedoel je met netwerkkaart veranderen : Gewoon een ander IP aanvragen of fysiek een andere nic erin steken O.o ?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
De dns servers zijn gewoon niet te pingen, maar daarom werken ze niet niet eh
Geen enkele Dommel.com-server is overigens te pingen, ze sterven aan de routers.
Geen enkele Dommel.com-server is overigens te pingen, ze sterven aan de routers.
-
- Starter
'k geraak er vandaag echt niet op vandaag ^^'
Straks als ik ga slapen eens die router en modem hun stekker uittrekken tot morgenvroeg en dan eens herproberen.
Raar dns gedoe.
Straks als ik ga slapen eens die router en modem hun stekker uittrekken tot morgenvroeg en dan eens herproberen.
Raar dns gedoe.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Contacteer:
ipconfig \renew in DOSKitsune-Gaki schreef:M'n router is een linksys WRT54G met de DDWRT firmware erop.
Ik gebruik ook een WRT54G met de DDWRT firmware.