Hoe kan ik op een comfortabele manier men eigen ceedeetje branden met de beste nummers van mijn cd-collectie?
Let wel, ik wil de beste cd-kwaliteit behouden, geen compressies ....
Mvg,
Compilatie CD maken ...
-
- Starter Plus
Vertel me alles, hou niks achter !
-
- Starter Plus
... voor de antwoorden.
Heb een song ge-ript naar het wav-formaat en zie dat de file +/- 47 mb groot is, weinig of geen compressie waarschijnlijk.
Gebruik 'MAGIX mp3maker', moet dus alle files een naam geven om ze later terug te vinden. Is er geen plugin voor WMP bv die dit automagisch doet, ik heb er geen gevonden in elk geval ....
Heb een song ge-ript naar het wav-formaat en zie dat de file +/- 47 mb groot is, weinig of geen compressie waarschijnlijk.
Gebruik 'MAGIX mp3maker', moet dus alle files een naam geven om ze later terug te vinden. Is er geen plugin voor WMP bv die dit automagisch doet, ik heb er geen gevonden in elk geval ....
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Waarom zou die muziek persé eerst geriped moeten worden? Het is toch mogelijk om via bv Nero een compilatiecd te maken door gewoon de cd's in te steken en dan de liedjes die je wil naar het venstertje van de nieuwe cd te slepen. Je moet dan nadien wanneer hij de cd gaat branden nog eens opnieuw die cd's insteken, maar dat is toch niet zo'n probleem, en dan moet je je cd's niet eerst rippen en zal er ook geen kwaliteitsverlies optreden.
P.S. je kan voor de zekerheid beter de optie 'audiobestanden normaliseren' aanduiden
P.S. je kan voor de zekerheid beter de optie 'audiobestanden normaliseren' aanduiden
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Braindamage schreef:Waarom zou die muziek persé eerst geriped moeten worden? Het is toch mogelijk om via bv Nero een compilatiecd te maken door gewoon de cd's in te steken en dan de liedjes die je wil naar het venstertje van de nieuwe cd te slepen. Je moet dan nadien wanneer hij de cd gaat branden nog eens opnieuw die cd's insteken, maar dat is toch niet zo'n probleem, en dan moet je je cd's niet eerst rippen en zal er ook geen kwaliteitsverlies optreden.
Klopt idd, ik snap ook niet waarom iedereen hier eerst gaat rippen en dergelijke
-
- Starter Plus
@Braindamage
Je hebt eigenlijk gelijk. Alleen is dat nogal een gedoe met die schijfjes wisselen. Met een ruim bemeten harde schijf kan je éénmaal je beste songs naar je hd rippen, ze manueel benoemen (kunnen we blijkbaar niet buiten), en achteraf zelf cds samenstellen...
Dit zou voor mij de meest comfortabele oplossing zijn...
Je hebt eigenlijk gelijk. Alleen is dat nogal een gedoe met die schijfjes wisselen. Met een ruim bemeten harde schijf kan je éénmaal je beste songs naar je hd rippen, ze manueel benoemen (kunnen we blijkbaar niet buiten), en achteraf zelf cds samenstellen...
Dit zou voor mij de meest comfortabele oplossing zijn...