Windows Vista MCE: Geen support voor DVB-C/S/S2

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Provider

Op zijn blog http://mediacenter.mattgoyer.com/ laat Maat Goyer, progam manager van het microsoft MCE team, weten dat Windows Vista MCE geen DVB-C/T/S zal ondersteunen. Dit opent natuurlijk de deuren voor alternatieve pakketten zoals Mediaportal, beyond TV, Etc. Dit laat volgens mij ook eeen beetje de discussie rond het al dan niet aanbieden van een vrij basispakket door Telenet verbleken.

Q: DVB-S, DVB-S2, DVB-C support?
A: I honestly didn’t really know much about these standards and so I went and talked to our expert on them, got educated, and all we can say is that we won’t be supporting these in Windows Vista but they are standards that we are considering supporting in future releases.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

andy-dsl schreef:Dit laat volgens mij ook eeen beetje de discussie rond het al dan niet aanbieden van een vrij basispakket door Telenet verbleken.
Het is niet omdat Microsoft het niet kan... dat daarom TN zijn systeem moet afsluiten.
andy-dsl schreef:A: I honestly didn’t really know much about these standards
Typische Amerikaanse mentaliteit... die denken ook nog steeds dat heel de wereld Engels praat en m/d/y als datumformaat heeft.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Provider

r2504 schreef:Het is niet omdat Microsoft het niet kan... dat daarom TN zijn systeem moet afsluiten.
Ik heb ook niet gezegd dat ze het moeten afsluiten. Ik bedoel alleen dat op heel wat fora (en we weten allebei op welk forum het meest) er wordt opgeroepen om het systeem meer open te gooiën juist omwille van de vele MCE gebruikers die graag via hun systeem DVB-C zouden kijken. Voor TN kan dit al een reden zijn om dit niet te doen. Natuurlijk blijven er nog een aantal alternatieve PVR systemen over.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

andy-dsl schreef:juist omwille van de vele MCE gebruikers die graag via hun systeem DVB-C zouden kijken
Het ontbreken van support in MCE 2007 is trouwens ook geen reden dat het met MCE niet kan, de makers van de DVB-S/C kaarten hebben meestal een extra utility die in de System tray actief is om dit transparant voor MCE te ondersteunen.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Provider

r2504 schreef:Het ontbreken van support in MCE 2007 is trouwens ook geen reden dat het met MCE niet kan, de makers van de DVB-S/C kaarten hebben meestal een extra utility die in de System tray actief is om dit transparant voor MCE te ondersteunen.
Dit is uiteraard wel waar. Trouwens is bij de huidige versie van MCE al zo. Idd geen grote ramp maar het is wel zo dat Microsoft standaard een groot deel digitale kijkers (voornamelijk in de states misschien) niet ondersteund. Je zou toch denken dat een systeem dat zich een beetje als digitaal platform provileerd (laten we de grote MCE 2005 presentatie van billy boy niet vergeten) er plots een beetje de brui aan geeft.

Anyway, Post was puur informatief bedoeld. Ik weet ook wel dat er oplossingen en alternatieve mogelijkheden zijn. :)
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer
Provider

Verschiet ik eigenlijk niet van, als je soms ziet hoe moeilijk om dvb-t en dvb-s kaart aan de praat te krijgen in Media-center...

Jammer dat hun XBOX360 geen volledige Mediacenterondersteuning aankan, het had een klein succesje voor Mediacenter geweest.
Begrijpe wie begrijpe kan...

Dubbelpost verwijderd

Weetgraag
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”