Afgeraken van DirextX is meestal niet de bedoeling toch kan het zijn dat de laaste nieuwe versie meekomt met een update of SP en als die je grafische kaart niet ondersteunt dan heb je miserie.
Bij mij was het gelijkaardig... DirextX 9 gedowned en geinstalleerd.. maar draaide niet lekker op mijn videokaart.. daarmee wou ik terug keren naar 8.1 die wel héél goed draaide.
Nu uninstall van DirextX is niet simpel onder Win2000/Xp.
Gelukkig bestaat hier een handig tooltje voor: DirextX Eradicator.
Deze tool doet een rollback van de installatie en je bent van DirextX9 af.. (Eigenlijk van eender welke versie, biedt support van versie 2 tot 9).
Het enige waar je moet voor zorgen is dat je dit uninstalled onder een Administrator account.
Meer info en download op de website: website
Uninstall Direct X
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door The Oddity 04 aug 2003, 18:28, in totaal 1 gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
euhm, win xp heeft toch zo een handige tool : systeemherstel?
Of doet ie het niet met DirectX ? :s
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Administrator
- Contacteer:
maar als je wat programmas ook hebt geinstalled enzo
en bij mij staat systeemherstel trouwens uit![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
en bij mij staat systeemherstel trouwens uit
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Laatst gewijzigd door Sensei Zeon 04 aug 2003, 18:28, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Systeem herstel van Windows Xp vind ik niet ideaal zenne.
Meestal installeer ge Direct X in den beginne.. als ge het pas later merkt dat direct X probs geeft bij het draaien van games (wat je meestal als laatste installed) dan mag je alles wat je ertussen geinstalleerd hebt ook weer installen? In mijn geval is dat de meeste software (Program software, Office, NAV,...and lot's of utilities)
Maw: dit tooltje verwijdert enkel directx op een probere manier, terwijl system restore véél meer verwijderd
System restore staat hier trouwens ook uit op de test partitie met xp. En in windows 2000 zit er geen system restore, maw: dit toolje kan oplossing bieden.
Meestal installeer ge Direct X in den beginne.. als ge het pas later merkt dat direct X probs geeft bij het draaien van games (wat je meestal als laatste installed) dan mag je alles wat je ertussen geinstalleerd hebt ook weer installen? In mijn geval is dat de meeste software (Program software, Office, NAV,...and lot's of utilities)
Maw: dit tooltje verwijdert enkel directx op een probere manier, terwijl system restore véél meer verwijderd
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
System restore staat hier trouwens ook uit op de test partitie met xp. En in windows 2000 zit er geen system restore, maw: dit toolje kan oplossing bieden.
PAS EEN NIEUW PC KE INELKAAR GESTOKEN.
Zet er een Radion 9200 kaart in, en probeer de laatste nieuwe driver te instaleren. Dat lukt niet want hij geeft een foutmelding. Instaleer eerst DX en ga dan verder. Toppunt van al is. Volledig geinstaleerd een volledige uodate gedaan, nog eens gecheck welke versie van DX en inderdaad, DX9 staat erop. Probeer opnieuw te instaleren, en wat zegt ie,...... juist ja geen DX geinstaleerd en sluit nu af.
Wie kan me hier bij helpen????
mvg Benny
Zet er een Radion 9200 kaart in, en probeer de laatste nieuwe driver te instaleren. Dat lukt niet want hij geeft een foutmelding. Instaleer eerst DX en ga dan verder. Toppunt van al is. Volledig geinstaleerd een volledige uodate gedaan, nog eens gecheck welke versie van DX en inderdaad, DX9 staat erop. Probeer opnieuw te instaleren, en wat zegt ie,...... juist ja geen DX geinstaleerd en sluit nu af.
Wie kan me hier bij helpen????
mvg Benny
mvg Benny
www.djeepauto.tk
www.djeepauto.tk
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm raar. Dus deze uninstalltool zegt dat DX niet installed is?
Zit je in administrator account? heb je de allerlaatste versie van Eradicator gedownload?
Indien hij dat blijft zeggen, probeer http://www.microsoft.com/directx manueel te downloaden, dus niet als update.
Deze versie zal de volledige downen, kijken wat installed is en wat niet. Probeer daarna opnieuw driver.
Raar dat je eerst dx moet hebben vooralleer driver wil werken. Meestal is het omgekeerd. Want DX maakt gebruik van de driver dacht ik. En test die ook.
Kijk welke versie DX aanbevolen is voor die kaart. kan zijn dat hij van in den beginne niet super overweg kan met 9. Probeer 8.1.
Indien verder niet lukt, geef dan wat meer info over os, enzo. Juist driver voor os genomen?
Zit je in administrator account? heb je de allerlaatste versie van Eradicator gedownload?
Indien hij dat blijft zeggen, probeer http://www.microsoft.com/directx manueel te downloaden, dus niet als update.
Deze versie zal de volledige downen, kijken wat installed is en wat niet. Probeer daarna opnieuw driver.
Raar dat je eerst dx moet hebben vooralleer driver wil werken. Meestal is het omgekeerd. Want DX maakt gebruik van de driver dacht ik. En test die ook.
Kijk welke versie DX aanbevolen is voor die kaart. kan zijn dat hij van in den beginne niet super overweg kan met 9. Probeer 8.1.
Indien verder niet lukt, geef dan wat meer info over os, enzo. Juist driver voor os genomen?