Heren (m/v) experts
Ik maak gebruik van Pegasus mail om mijn Dommel-mail binnen te halen.
Nadat de instellingen van Peg naar Dommel waren aangepast, geeft Peg altijd volgende foutmelding bij het "inloggen": "Invalid Password".
Logisch denk je als het wachtwoord verkeerd is .
Het vreemde aan de zaak is, is dat het wachtwoord hoogstwaarschijnlijk niet verkeerd is en daarbij mijn mail wordt netjes afgehaald en terzelfdertijd van de Dommel server gewist.
Met welk fenomeen heb ik hier te kampen 'k Zou denken: Ofwel is het wachtwoord verkeerd en raak ik niet binnen in de mailbox ofwel is het wachtwoord juist en log ik wel in.
Zijn er hier nog Peg gebruikers? En hoe zijn jullie evaringen? Moet ik ergens een extra vinkje aan/af zetten? Welke versie van Peg gebruiken jullie?
Eventueel een oplossing? (Helpdesk denkt dat er een bug in Peg 3.12b zit)
(Noot: bij Easynet werkte Peg "foutloos").
Pagasus mail
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
- OpThaCop
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 13 keer
Inderdaad, voor verzending is geen wachtwoord nodig.
Waarschijnlijk heb je nog mails in je outbox zitten die hij elke keer je pegasus opstart, wilt versturen (en dus een foutmelding geeft).
Waarschijnlijk heb je nog mails in je outbox zitten die hij elke keer je pegasus opstart, wilt versturen (en dus een foutmelding geeft).
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Nope, de outbox is zo leeg als mijn portemoneeOpThaCop schreef:Waarschijnlijk heb je nog mails in je outbox zitten die hij elke keer je pegasus opstart, wilt versturen (en dus een foutmelding geeft).
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
In Pegasus heb ik meerder "identiteiten" die allemaal onafhankelijk van elkaar de verschillende maiboxen gaan ledigen.killer schreef:of je hebt gewoon 2 accounts is je mailprogramma ingesteld, waarvan der eentje nu bv verlopen is, en dus niet meer authenticeerd op de pop-server waar die op is ingesteld.
Er zijn 2 identiteiten die op Dommel staan geconfigureerd. 't Zijn deze die de foutmelding genereren.
'k Heb hier 2 screenschots toegevoegd die duidelijk maken wat er in de POP- en SMTP venster staat ingevuld.
Inlog en wachtwoord ik wat bijgekleurd.
- Bijlagen
-
- POP_Dommel.gif
- (15.05 KiB) 27 keer gedownload
-
- SMTP_Dommel.gif
- (14.02 KiB) 35 keer gedownload
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Hi,
Probeer eens bij de SMtP settings om ' Authenticate by doing prior POP check'. Ik haal mijn dommelmail ook op die manier op (eigen domeinnaam). Zonder deze setting werkt het ook niet, hoewel ik niet weet of dit voor de dommelmailbox hetzelfde is dan voor de hosted domeinen.
Probeer eens bij de SMtP settings om ' Authenticate by doing prior POP check'. Ik haal mijn dommelmail ook op die manier op (eigen domeinnaam). Zonder deze setting werkt het ook niet, hoewel ik niet weet of dit voor de dommelmailbox hetzelfde is dan voor de hosted domeinen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- OpThaCop
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 13 keer
gebruik je al die identiteiten ?
daar zitten dan mogelijk problemen, die je in je 2 foto's niet ziet.
Je kan eens proberen met het vinkje "When checking for mail, perform checks for all identities" uit te zetten.
daar zitten dan mogelijk problemen, die je in je 2 foto's niet ziet.
Je kan eens proberen met het vinkje "When checking for mail, perform checks for all identities" uit te zetten.
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
... JaOpThaCop schreef:gebruik je al die identiteiten ?
Heb ik nu gedaan... Geen geluk.Je kan eens proberen met het vinkje "When checking for mail, perform checks for all identities" uit te zetten.
Maar 'k kreeg dan een idee ... 'k Heb bij alle identiteiten dit uitgeschakeld en één per één laten inloggen.
Zo vond ik de identiteit die aan de basis lag van het probleem.
Een domein met mailgate had een "gedeeltelijke inlog" bestemd voor een andere domeinmailgate.
Om e.o.a. reden gaf dit onder Easynet geen probleem [*] en bij Dommel wel.
Het zaakje aangepast en alles werkt nu perfect.
Aan allen mijn grote dank voor het meedenken!
[*] of ik heb bij het aanpassen een verkeerde copy/paste actie ondernomen