VisioSat G4

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
marquis
Starter
Starter

Ik zou voor mijn satellietset een VisioSat Bi-satellite G4 kopen maar heb nog enkele vragen.

Er is plaats voor 4 LNB's. Dus de mogelijkheid tot (alle?) Astra sats, Atlanticbird, Hotbird en eventueel Sirius. Ben ik dan verplicht om een aparte LNB te hebben voor elke sat of kan dit met een quad LNB?

Hoe wijst deze schotel dan? Want alle satellieten staan natuurlijk anders georienteerd. Op hoeveel graden S?

Is er een andere mogelijkheid om deze sats te ontvangen met een andere vat gemonteerde schotel? En welke diameter moet deze dan hebben?

Wie heeft met deze schotel goeie of slechte ervaringen?

Alvast bedankt.
Djorre
Plus Member
Plus Member

Volgens mij ga je wel een lnb per sat nodig hebben want die sats staan redelijk uit elkaar. Je zal zien dat er een speciale houder bij die schotel zit.
Waar je wel rekening mee moet houden is het aantal ontvangers die je gaat hebben, stel dat je een twin tuner ontvanger hebt dan zal je moeten uitkijken naar een twin lnb (lnb met 2 uitgangen). Kan je anders eens zeggen hoe je opzet gaat zijn, misschien kunnen we je dan iets beter helpen.
Ik denk trouwens ook dat je voor je lnb's niet veel rekening gaat moeten houden met de verschillende posities van de sats, dit door de houder die bij de schotel zit. Pas op : ik spreek wel de VisioSat. Andere schotels hebben waarschijnlijk niet zo'n houder.
marquis
Starter
Starter

Wel, ik zou dus kiezen voor een Dreambox ontvanger en wil dus zonder een gemotoriseerde schotel zoveel mogelijk satellieten kunnen ontvangen.
Hiervoor leek me deze schotel een ideale oplossing.
Ik wil echter ook het aantal kabels van de schotel naar de ontvangen tot een minimum beperken. Daarom dus deze vraag.
Greetz
Djorre
Plus Member
Plus Member

Wel je moet kijken naar je ontvanger, heb je een single tuner dan heb je maar 1 kabel nodig.
Bij Twin tuners gebruik je best 2 de kabels van buiten naar binnen. Ik weet wel dat het mogelijk is om 1 kabel te gebruiken maar dan wel door te lussen naar de 2 ingangen.
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Djorre schreef:Bij Twin tuners gebruik je best 2 de kabels van buiten naar binnen. Ik weet wel dat het mogelijk is om 1 kabel te gebruiken maar dan wel door te lussen naar de 2 ingangen.

Hou er rekening mee dat als je doorlust dat je jezelf dan beperkt. Nu denk je mss dat het wel meevalt maar over een maand kan je dat ongelooflijk irriteren.
Als je zoveel mogelijk satellieten wil ontvangen met een vaste opstelling lijkt mij een wavefrontier aangewezen. Deze zijn naar het schijnt wel moeilijk af te regelen maar dat doe je toch maar 1 keer.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”