verschil digitel boxen?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
grox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:53

wat is het verschil tss een "gewone" en "wifi" box ?

indien je telefonie neemt bij dommel, sluiten zij dan je belgacom af?
mrk
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jun 2006, 10:41
Contacteer:

de wifi kan ook draadloze verbindingen aan, de normale alleen bedrade.

wanneer je telefonie neemt bij dommel raak je je belgacom niet kwijt. je uitgaande gesprekken zullen alleen via dommel verlopen zodat je goedkoper kunt bellen.
Het telefoonnummer dat dommel aan je account koppelt, zodat mensen die je oproept je nummer zien, is je belgacom nummer.
grox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:53

mrk schreef:de wifi kan ook draadloze verbindingen aan, de normale alleen bedrade.

wanneer je telefonie neemt bij dommel raak je je belgacom niet kwijt. je uitgaande gesprekken zullen alleen via dommel verlopen zodat je goedkoper kunt bellen.
Het telefoonnummer dat dommel aan je account koppelt, zodat mensen die je oproept je nummer zien, is je belgacom nummer.


da zijn dus gewoon adslmodems/routers + voip uitgang?

en zijn ze beke goed?
mrk
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jun 2006, 10:41
Contacteer:

Ja, het zijn ADSL modems met 2 telefoonuitgangen, je kunt er dus 2 toestellen op aansluiten.

Ze zijn van het merk AVM (zie: www.avm.de ) en staan goed aangeschreven. Ik heb hier zelf ook een Fritz.Box Fon en ik werk er nu al bijna een jaar erg prettig mee!
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Als je draadloos neemt krijg je wel 2 aparte toestellen.
De fritz box en een Belkin draadloze router.
Hou er rekening mee dat ze elke een apart stopcontact nodig hebben.
penguinpower
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 mei 2006, 17:20

Bij mij zit alles in 1 toestel, nl de FRITZ!Box Fon WLAN.
Meer info kan je vinden op de website van AVM.
Ik heb er nog geen problemen mee gehad en wireless verbinding werkt zelfs tot een stuk in onze tuin.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

penguinpower : wanneer zijn ze dat bij jou komen installeren ?
Ik was een van de eerste die de digitelbox nam.
Hoeveel PC uitgangen heeft jou box ?
Daar ik toch alleen maar een waarborg moet betalen ga ik vragen of ik kan ruilen. Ben niet zo blij met al die aansluitingen hier.
Laatst gewijzigd door dietervanb 02 jul 2006, 12:02, in totaal 1 gewijzigd.
penguinpower
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 mei 2006, 17:20

Installatie gebeurde op 9 juni.
Ben het niet helemaal zeker (en ik kan het nu niet controleren want zit op kot), maar ik dacht 2x LAN, 2x telefoon, 1x ISDN en dan ook nog een USB aansluiting.
Het zou volgens de site dus om de FRITZ!Box Fon WLAN 7050 gaan.
Enige nadeel is dat je zelf niets kan veranderen aan de instellingen, maar dat is waarschijnlijk bij alle boxen zo.
achaos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 9 keer

penguinpower schreef:Installatie gebeurde op 9 juni.
Ben het niet helemaal zeker (en ik kan het nu niet controleren want zit op kot), maar ik dacht 2x LAN, 2x telefoon, 1x ISDN en dan ook nog een USB aansluiting.
Het zou volgens de site dus om de FRITZ!Box Fon WLAN 7050 gaan.
Enige nadeel is dat je zelf niets kan veranderen aan de instellingen, maar dat is waarschijnlijk bij alle boxen zo.

Kun je geen poorten openzetten bv poort 80 naar een server op het lokale netwerk?
Ik heb ergens gelezen dat je het paswoord van die box niet krijgt klopt dit?
Je mag toch doen met je internet verbinding wat jij wil. Je moet toch even van op het werk op eigen pc kunnen inloggen.
penguinpower
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 mei 2006, 17:20

Bij de installatie werd de box vanop afstand ingesteld. Toen ik vroeg of we zelf ook instellingen konden veranderen bleek dat niet te kunnen en/of nodig te zijn.
Blijkbaar kan je in bepaalde gevallen een mailtje sturen om instellingen te laten veranderen.
Geen idee of het mogelijk is, maar een aparte (beperkte) account voor de klant zou wel handig zijn.
saiko
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:53

je mag zelf niet prutsen in de webinterface omdat je dan heel makkelijk kan beginnen voip telefoneren met iemands anders' account

ze zijn in afwachting van een firmware versie die toelaat wel lokaal aan de andere settings te prutsen maar niet aan de voip settings
ze wachten dus tot AVM er eens werk van wil maken


voorlopig ben je dus op hun aangewezen om instellingen te wijzigen
een simpel mailtje naar hun technische dienst en ze stellen alles voor je in

eigen keuze van local ip-range, uitschakelen van dhcp, portforwarding, dyndns,...
ze maken er geen probleem over (behalve 10.0.0.* ip's, die worden blijkbaar intern in de modem gebruikt ofzo)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”