Daemon tools 4.0 probleem !

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Spyder
Member
Member
Bedankt: 1 keer

heb pas pc geformateerd omdat deze da bij vorige install ook deed

als ik het wil installeren vraagt hij na de warning van virtual scsi voor te rebooten

dit doe ik
voor het windows laadscherm komt reboot em opnieuw en vraagt daarna wa te doen
dus ma vorige instellingen die werkte ...

maw kan dtools nimeer installeren

in het verleden geen problemen mee gehad

iemand hulp ???
:(
grox
Plus Member
Plus Member

overschakelen op alcohol 120%?
KK
Elite Poster
Elite Poster

Gebruik je soms Windows 64 bit versie? Want bij de laatste Windows update zat een patch die conflicten geeft met de STPD layer die Daemon Tools gebruikt.

Binnen enkele dagen zou er een nieuwe SPTD moeten verschijnen die dit probleem oplost. Tot die tijd is de enige (tijdelijke) oplossing om die Windows patch (KB914784) te uninstalleren, ofwel Daemon Tools uninstalleren.

Die Windows patch schijnt ook met sommige anti-virus programma's conflicten te geven. Typische MS mentaliteit: ze veranderen zomaar iets en verwachten dat iedereen zijn software dan maar aanpast.
CiBi
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

grox schreef:overschakelen op alcohol 120%?
alcohol rulez

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
KK
Elite Poster
Elite Poster

De virtual drive in Alcohol is eigenlijk een aangepaste Daemon Tools. Dus als Daemon Tools problemen geeft op je PC, is de kans zeer klein dat je met Alcohol diezelfde problemen niet gaat hebben.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

CiBi schreef:
alcohol rulez
Alcohol 120% is betalend, Daemon Tools is gratis.

DT rulez!
grox
Plus Member
Plus Member

meon schreef:
CiBi schreef:
alcohol rulez

DT rulez!
opensource treehuggin communist :P
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

grox schreef:opensource treehuggin communist :P
Damn right we are! Waarom betalen als iets gratis ook kan. Geef mij trouwens maar mount blabla.iso /mnt/virtcd ofzo :)
Afbeelding
andy-dsl
Pro Member
Pro Member

Heb dus hetzelfde probleem. Na een nieuwe install daemon tools geïnstalleerd en werkte perfect voor 2 weken. Plots crash. Opgestart in safe mode en systeem bleek dus te hangen op sptd.sys. Ingelogd als administrator en daemon en SPTD verwijderd (zowel de files as de regkeys). Ook dtscsi.sys verwijderd. PC start nu weer op maar zeer traag. Ook als ik nu DVDfiles of andere mediabestanden wil bekijken op mijn HDD dan stotteren deze. Bij het branden van een CD gaat de readbuffer volledig tot het einde en blijft stabiel maar de recorderbuffer gaat heen en weer. Heb echt alles verwijderd maar probleem blijft.
meon schreef:
CiBi schreef:
alcohol rulez

DT rulez!
Het probleem schijnt bij Alcohol cus ook voor te komen heb ik al op diverse fora gelezen dus een oplossing zal het dus niet zijn. Straks gaan ze ons nog verplichten om nero te installeren :)
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Heb ik na een upgrade van Deamon tools 3 naar 4 (eerste versie) ook voorgehad, en kreeg dat ook écht niet terug in orde ... Alles geprobeerd, drivers, patches, registry geklooi, device manager geklooi, duizend keer proberen te isntalleren, uninstallen, windows repairen, niets hielp!

Heb m'n windows toen maar gereinstalled ... om u goede hoop te geven eh :p
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

ik gebruik nog steeds 3.44 deze werkt super
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

waarom upgraden als de huidige versie werkt :)

doe dat als ge last ondervindt van bugs of er nieuwe features zijn die ge wilt gebruiken.
Please help, looking for a way to get rich and fast
andy-dsl
Pro Member
Pro Member

brooklyn schreef:ik gebruik nog steeds 3.44 deze werkt super
Ik moet zeggen dat ik het met 3.44 na het installeren van een aantal updates ook had maar dan zorgde een ander bestandje voor de frustratie (ben nu ff vergeten maar ik denk dat het dt344bus.sys ofzo was).

Ondanks mijn interesse in de oorzaak van dit probleem heb ik dus niet veel zin meer om me hier dus nog lang mee bezig te houden. Time is money so reinstall it will be. idd goeie hoop selder. Een reinstall van 30 minuten is nu ook niet zo een ramp :) het farce is dat ze bij daemon zelf geen oplossing hebben. Toch wel straf voor een produkt dat ongelooflijk veel aanhang heeft.
selder
Moderator
Moderator

Yup, reinstall is helemaal niet zo moeilijk en langdradig als iedereen denkt ... documentjes op een andere partitie, een nLite installatieCD van XP, eventueel nog een Files and Settings Transfer Wizard en je bent zo up and running ...

Het probleem met Deamon tools bij mij was dat die Awxd tools die voor zever zorgde, die kon niet overweg met die versie 4.

Stomme fout van mezelf, én géén fout van Windows - want dat denken alle *nix mannen nu natuurlijk :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
killer
Pro Member
Pro Member

of neem PowerISO, die kan zelfs meer formaten aan den Deamon Tools.
Bergie
Plus Member
Plus Member

Dit probleem is reeds uitvoerig besproken op het gebruikersforum van daemon tools :
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/f26-com ... tions.html

En zoals andy-dsl reeds zei, bij daemon hebben ze er zelf geen oplossing voor.
Ik was omwille van dit probleem terug overgeschakeld naar een oudere versie van daemon tools, en die werkte, maar toen ik SP2 installeerde gaf die oudere versie ook hetzelfde probleem...

Nu gebruik ik UltraISO...dat doet alles wat daemon tools deed, en meer...
andy-dsl
Pro Member
Pro Member

En gisterenavond reïnstall gedaan en nu terug up and running :)

Ik ga dus maar op zoek naar ultraISO. Bedankt voor de suggestie alvast.
selder
Moderator
Moderator

UltraISO heeft toch geen virtuele DVD drive? Uitpakken en converten wat je wil, maar geen "mountable" DVD drive ... of heb ik een oude versie in gedachten?

Anyway, die nieuwe Deamon tools op een cleane install geeft hier ook maar weinig problemen...
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ja, een uitpak functie heeft winrar ook...
IK heb ook een probleem met de laaste daemon tools versie, niet echt een probleem met het programma maar eerder een probleem met de spyware die daar bij hoort.
KK
Elite Poster
Elite Poster

crapiecorn schreef:Ja, een uitpak functie heeft winrar ook...
IK heb ook een probleem met de laaste daemon tools versie, niet echt een probleem met het programma maar eerder een probleem met de spyware die daar bij hoort.
Bij het installeren gewoon de Daemon Tools Searchbar uitvinken ;)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

A die is optioneel ? bij de meeste apps waar zoiets bijzit is dat verplicht.
Bergie
Plus Member
Plus Member

selder schreef:UltraISO heeft toch geen virtuele DVD drive? Uitpakken en converten wat je wil, maar geen "mountable" DVD drive ... of heb ik een oude versie in gedachten?
Ik heb hier UltraISO versie 8.2.0.1665, en onder het menu "Tools" heb ik de functie "Mount to virtual drive".
KK
Elite Poster
Elite Poster

Bergie schreef:Ik heb hier UltraISO versie 8.2.0.1665, en onder het menu "Tools" heb ik de functie "Mount to virtual drive".
Dit is gewoon een functie om een image te mounten met Daemon Tools of Alcohol 120%/52%.
Er is trouwens onlangs een gratis versie released van Alcohol 52%. Hiermee kan je zelf images maken én mounten.
Bergie
Plus Member
Plus Member

KK schreef:
Bergie schreef:Ik heb hier UltraISO versie 8.2.0.1665, en onder het menu "Tools" heb ik de functie "Mount to virtual drive".
Dit is gewoon een functie om een image te mounten met Daemon Tools of Alcohol 120%/52%.
Oeps...ja, nu je het zegt zie ik het ook...
Je moet inderdaad al een virtual drive hebben om die functie te kunnen gebruiken.
Dus selder had ook gelijk.

Maar ja, ik gebruik UltaISO - en vroeger dus daemon tools - toch alleen maar om data uit image files te extraheren...
Of je dat mounten nu echt nodig hebt hangt af van je manier van werken en eventueel specifieke noden.

Ik extraheer gewoon heel het boeltje naar een folder om de data te kunnen gebruiken, en om ze achteraf te branden kan ik dan nog kiezen tussen de uitgepakte data of de image file...
andy-dsl
Pro Member
Pro Member

selder schreef:UltraISO heeft toch geen virtuele DVD drive? Uitpakken en converten wat je wil, maar geen "mountable" DVD drive ... of heb ik een oude versie in gedachten?
Had ik na opzoeken dus ook gezien en idd, winrar kan dit ook perfect doen. Ik zie eigenlijk niet goed in wat de Daemon searchbar met dit probleem te maken heeft, ten zij ik iets over het hoofd zie natuurlijk :)

Uit pure miserie nu gewoon de image drive van Nero7 erop gezet. Het moest rap gaan :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”