Uitval Regio Kortrijk

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

De 8 Mbps verbinding op ons kot in Kortrijk is deze week al ongeveer 5 maal uitgevallen. Van zondag tot dinsdag, woensdagavond, donderdagavond en nu ook vrijdagavond. Dit is geen alleenstaand probleem, want een ander kot in Kortrijk (zelfde eigenaar) zit gelijktijdig met dezelfde problemen. Het ligt dus ergens bij Belgacom of Edpnet. Dit is een lijn waarop we verder nog nooit problemen hebben gehad sinds dat ze van A2F naar Edpnet is gegaan (buiten enkele externe factoren).

Mijn constatatie is dat de ADSL-verbinding wel werkt en de SYNCH correct is, maar dat de PPP-verbinding niet tot stand gebracht kan worden. Wanneer we verbinding hebben, gebeurt dit simultaan met het andere probleemkot. Bij Edpnet zelf schijnen ze de oorzaak niet te kennen. Ze doen wel zeer goed hun job, houden de situatie in de gaten en zijn zeer vriendelijk. Mijn vraag; zijn er nog mensen in Kortrijk met dezelfde problemen of zijn er mensen die eventueel de symptomen herkennen?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Regio Kuurne geen problemen met Belgacow. Maar er zijn wel werken bezig in Kuurne waar ik Belgacow tenten heb gezien met bierzuipers. Dit is misschien de oorzaak...
Want toen een Belgacow technieker langs kwam voor onze centrale hier zij hij dat er werken zouden gedaan worden op één of ander knooppunt. Die straat ligt dan ook helemaal open :x
Maar internet werkt voorlopig nog...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Een nieuw raar probleem. Nu hebben we wel internet, maar dit is verschrikkelijk traag 15 kBps @ max.

De router geeft een synch van 8 Mbps / 896 kbps aan. Het is al een tijdje geleden dat ik lijnprofielen heb gechecked, maar die was bij ons toch wel 512 kbps upload. Kan dit de oorzaak van het probleem zijn?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Al respons gehad op uw ticket ?

8Mbit/896Kbit is wel stoer moet ik zeggen :D