De GUI is niet veranderd, niet echt merkbare verschillen maar waarschijnlijk toch wel enkele bugs minder (vind nergens een changelog). Heb deze inmiddels getest en werkt goed.
Greetz
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
En zegt de Jos daarop (hou u vast):k heb vernomen dat Tele2 bezig zou zijn om de reeds geplaatste Speedtouch 716 modems van nieuwe firmware te voorzien. Worden wij als klant daarvan op de hoogte gesteld? Wat biedt de nieuwe firmware? Zal ik eindelijk het recht hebben om die modem naar behoren te kunnen configureren?
Afin, de klantendienst weet nog niet eens welke dozen ze installeren...ZUCHTGeachte heer,
Wij danken u voor uw email die wij goed hebben ontvangen.
Hier het antwoord op uw mail.
Deze upgrade kan u al downloaden op de website Thomson.
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716g
SpeedTouch 716g R1.1 (DSLGP643AA)
Laatste Firmware versie van de VoIP Gateway software.
Hebt u nog een vraag ,aarzel niet om contact op te nemen met onze technische dienst op het nummer 02/6080600 van Maandag tot Zaterdag van 08.00 tot 22.00 uur en op Zondag van 10.00 tot 18.30 uur.
TELE2 dankt u voor het vertrouwen.
Jos
Klantendienst
België
Totaal offtopic maar van zo'n grammatica kanjers word ik droevig.kaween schreef:Kijk, met alle respect voor "Jos", maar van dit soort antwoorden wordt ik dus zonder meer droevig. Iedereen kan fouten maken, maar zoiets mag gewoon niet.
En dit kreeg ik als antwoord. Het heeft effe geduurd, want de Jos heeft effe moeten nadenken over het antwoord:Ik stel een eenvoudige vraag en krijg een belachelijk antwoord. Weten jullie eigenlijk wel waar jullie mee bezig zijn???
De Tele2-box die jullie installeren is een speedtouch 716v5WL en geen 716g.
En de huidige firmware is R5.3 en geen R1.1!
Als ik het antwoord van Jos zou volgen zou ik een verkeerde firmware op een verkeerd toestel installeren? Kan een helpdesk nog incompetenter zijn?
Lees mijn vraag aub nog eens (helemaal onderaan) en geef mij een deftig antwoord.
ZUCHTOm de laatste firmware te downloaden volstaat het een reset te doen van uw modem om automatisch de laatste firmware te downloaden.Of u gaat naar www.speedtouch.nl
Daar moet je normaal gezien gewoon je nieuw paswoord invoeren. Je kan natuurlijk ook het oude 'Sudnilet!' gebruiken.tafa schreef:wou vandaag mijn modem speedtouch 716 voorzien van de nieuwe firmware maar tijdens de upgrade moest ik de gebruikersnaam en paswoord invoeren van de modem voor de erste keer had ik in gevoerd administrator paswoord Sudnilet! toen begon de installatie maar na 5 min moest ik opnieuw gebruikersnaam en paswoord invoeren dat bleek de nieuwe gegevens te zijn en die ken ik niet wie heeft dit ook al aan de hand gehad alvast bedankt en groetjes
Hier thuis ook al gemerkt, dan maar toch inderdaad terug naar 5.4.0.14. Ben eerst via telnet nog naar de voice-seetings gaan kijken, maar daar staan de gebruikelijke codecs op 'enabled'.Koyan schreef:Wij hebben net hetzelfde probleem, Kaween. Volgens mij ligt het gewoon aan de firmware. Het is hier opgelost door terug te keren naar de 5.4.0.14. Qua features lijkt die toch identiek aan de 6.1.7.2.
Je zou inderdaad ook gewoon niets invoeren. Dan is je modem wel onbeveiligd maar je kan dan gewoon op 192.168.1.254 inloggen [user: Administrator; Password: (niks)] en een nieuw passwoord instellen.Rusty Nail schreef:Probeer dit eens om in te loggen na de upgrade:
Login: Administrator
Password: (nikske dus)
Yup. Da's het effect van een restricted user account : dit is de toestand waarin nieuwe users hun router zullen terugvinden, of bestaande users die volledig bereikbaar zijn.spacekiek schreef:Mijn router hebben ze ook geupgrade: al mijn instellingen voor fixed ip, wireless netwerkbeveiliging (stond nu gewoon OPEN !!!), portforwarding etc etc zijn gewoon eruit gekegeld![]()
Kan trouwens ook enkel inloggen met L/P: tele2/tele2 maar dit is een restricted account denk ik ? Kan de waarden voor de dsl lijn en usermanagement niet meer terugvinden?! 'k Heb Administrator/ (niks) geprobeerd om in te loggen , maar zonder resultaat....
Principieel wel. Of je springt terug naar je orginele firmware. MAAR hier zit mogelijk een probleem : gewoon flashen is waarschijnlijk niet mogelijk wegens "beveiligd door restricted account". Een flash vanuit core mode (oranje led) zou principieel wel moeten kunnen, maar ik kan je daar geen zekerheid over geven, aangezien ik geen ervaring heb met deze nieuwe specifieke Tele2 versie.spacekiek schreef:En als ik er nu eens de oude firmware (of dezelfde van de speedtouch website?) opzet, zou ik dan aan alle settings kunnen ?
Wat zijn nu de voordelen van die nieuwe firmware, heb er nog niet veel van gemerkt ... enkel meer restricties.
Ja van dat nieuw netwerk heb ik ook 2 voice mails ontvangen (was op reis). Ze zeiden me dat ik de modem moest resetten om op het nieuw netwerk te kunnen, ik heb dit meteen gedaan als ik thuis kwam, maar heb nog geen verbetering kunnen merken. Zelfs nu om 1u 's nachts is het max. tussen 108kb/s en 180kb/s.poekie68 schreef:Mijn router is ook geupgradet. En inderdaad: alle setting weer op onveilig: firewall uit, WLAN geen beveiliging.
Ik bel nog speciaal donderdag naar de helpdesk van Tele12 (nr van Versatel) omdat we een slechte telefoonlijn hebben. Ze vertellen mij dat we worden overgezet naar een nieuw netwerk. Dat is op 23 mei begonnen en zal on totaal 2 weken duren. Daardoor zijn er wat problemen.
Het is het login/paswoord van het account om op de router te kunnen inloggen. Het is een restricted account: je kan niet meer aan de settings van de VoIP.Trouwens wat bedoelt men met die nieuwe login/pass ? Is dit voor op de router te kunnen inloggen of voor het adsl netwerk?