wegvallen HTTP

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Sinds een paar weken hebk na ongeveer 36 uren een probleem om nog op website te surfen. De andere programma's zoals bvb MSN, GTalk, Gmail (niet het weergeven van de mail zelf), ... enz hebben daar geen last van. En het lost zich op wanneer ik mijne router reboot, ... iemand enig idee wat dit kan zijn ? :?

Het is er plotseling gekomen, want daarvoor hadk er nooit last van.
Alsk opnieuw heropstart onder linux is het resultaat hetzelfde, geen surfbaar internet. :-(


edit : ik heb een vast IP, theeft dus niks me dynamische IP's te maken

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Hmm, komt bij ook wel eens voor.
Router reset lost het idd op.
Dacht dat het aan mijn router lag.
Afbeelding
somsan
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2006, 13:54

Hier Dommel maar komt vaker voor , vooral als er een tweede pc op router word aangesloten .

kheb er al een topic over gepost op dommel forum
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=10464

Met de firmware van de router te veranderen leek het in het begin alsof probleem opgelost was , maar bij het gebruik van firefox (niet IE) gegarandeerd problemen en sinds enkele dagen (als er 2 pc's op de router zijn aangeloten) niks dan wegvallen internet ... hopelijk komt er beterschap , vandaag zondag nog geen probs ...

ligt het nu aan de router of aan de verbinding ? kweet het nog altijd niet .
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

somsan schreef:Hier Dommel maar komt vaker voor , vooral als er een tweede pc op router word aangesloten .

kheb er al een topic over gepost op dommel forum
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=10464

Met de firmware van de router te veranderen leek het in het begin alsof probleem opgelost was , maar bij het gebruik van firefox (niet IE) gegarandeerd problemen en sinds enkele dagen (als er 2 pc's op de router zijn aangeloten) niks dan wegvallen internet ... hopelijk komt er beterschap , vandaag zondag nog geen probs ...

ligt het nu aan de router of aan de verbinding ? kweet het nog altijd niet .


somsan ik heb ook dommel en router maar ik heb er toch geen probleem mee dat http wegvalt.
Dus ik denk eerder aan een probleem met jullie eigen pc.
Formateren kan mischien een oplossing zijn :-o
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Lukse schreef:Hmm, komt bij ook wel eens voor.
Router reset lost het idd op.
Dacht dat het aan mijn router lag.

'k Dacht dat ook, maar het is zo opeens gekomen, en nu al ff weer verdwenen. Maar al die maanden ervoor hadket nog ni meegemaakt.

somsan schreef:Hier Dommel maar komt vaker voor , vooral als er een tweede pc op router word aangesloten .

kheb er al een topic over gepost op dommel forum
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=10464

Met de firmware van de router te veranderen leek het in het begin alsof probleem opgelost was , maar bij het gebruik van firefox (niet IE) gegarandeerd problemen en sinds enkele dagen (als er 2 pc's op de router zijn aangeloten) niks dan wegvallen internet ... hopelijk komt er beterschap , vandaag zondag nog geen probs ...

ligt het nu aan de router of aan de verbinding ? kweet het nog altijd niet .

De laatste firmware hadk al staan dus daar ligt het idd ni aan
Kheb hier 3 pc's die rechtstreeks aan de router hangen, en da geeft nooit problemen, maar er is er wel nog ééntje extra die via een electriciteitsnetwerk verbonden is, kzal die is onder handen nemen dan
Bedankt voor de tip :-)

ketter schreef:Formateren kan mischien een oplossing zijn :-o

:P

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
somsan
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2006, 13:54

Er heeft me net iemand gezegd dat het aan de router ligt en niet aan Dommel omdat als het boeltje vastloopt ook het ip van de router (192.168.1.1) vaak onbereikbaar is ... is dat zo ?

Formatteren van windows biedt geen oplossing vermits het probleem ook in linux is .
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

somsan schreef:Er heeft me net iemand gezegd dat het aan de router ligt en niet aan Dommel omdat als het boeltje vastloopt ook het ip van de router (192.168.1.1) vaak onbereikbaar is ... is dat zo ?

Formatteren van windows biedt geen oplossing vermits het probleem ook in linux is .


Idd, onder linux krijg je ook geen internet, ook niet als je heropstart en mijn router zijn pagina is altijd bereikbaar, zelfs als ik niet meer kan surfen.
Wat wel raar is, is dat pagina's die nog openstonden deftig op die site blijven werken & het is niet omdatk de cache van mijn pc te zien krijg, want ik kan bij Gmail nieuwe mails lezen

& Ketter vergeet waarschijnlijk dat er meer als één type router/modem bestaat, buiten zijn model ... en ik ga mijn pc ni bij het minste gaan formaten ze :P

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Hmm, dit klinkt als een dns probleem.
Als je dit probleem hebt, doe dan eens:

Code: Selecteer alles

ipconfig /flushdns
in windows dus.
Kan je dan nog op de pagina's die je al bezocht hebt?
Zo nee: DNs probleem, zo ja: verder zoeken :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

SeNsEi Ze0n schreef:Hmm, dit klinkt als een dns probleem.
Als je dit probleem hebt, doe dan eens:

Code: Selecteer alles

ipconfig /flushdns
in windows dus.
Kan je dan nog op de pagina's die je al bezocht hebt?
Zo nee: DNs probleem, zo ja: verder zoeken :)


Kheb het nog niet als commando geprobeerd, maar wel onrechtstreeks door mijn verbinding "te repareren". De voorbezochte pagina's laden zich niet meer, als ik dan een nieuw venster open, als het venster nog open stond, van voor het begon, kan ik op die site wel nog surfen, maar niet naar een andere gaan.
Ik zit dus waarschijnlijk met een DNS probleem, dat van tijd tot tijd is de kop opsteekt :?

Configuring DNS lookup time out period, is mischien ook nog een manier om het te verhelpen ?!

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

al eens tracert geprobeerd om te zien waar ie vastzit?
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”