Netwerk valt weg

Plaats reactie
digitalservice
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 dec 2005, 15:25

IK heb sinds gisteren een zeer vervelend probleem,

Ik heb zo een speedtouch draadloze router van tele2,
maar gisteren kon mijn computer niet meer connecten met de router, hij bleef maar staan op, verbinding maken ...

De netwersleutel klopt.

Maar sinds vandaag is het nog meer raar, nu vindt mijn computer zelfs niet meer de router, ik surf nu tijdelijk op het draadloos netwerk van mijn buren (gelukkig heb ik goede buren).

Maar weet iemand hier raad mee ?

heb de modem al 10 seconden op reset gedrukt (dan valt hij uit, en start terug op ...)

Bedankt bij voorbaat
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

digitalservice schreef:IK heb sinds gisteren een zeer vervelend probleem,

Ik heb zo een speedtouch draadloze router van tele2,
maar gisteren kon mijn computer niet meer connecten met de router, hij bleef maar staan op, verbinding maken ...

De netwersleutel klopt.

Maar sinds vandaag is het nog meer raar, nu vindt mijn computer zelfs niet meer de router, ik surf nu tijdelijk op het draadloos netwerk van mijn buren (gelukkig heb ik goede buren).

Maar weet iemand hier raad mee ?

heb de modem al 10 seconden op reset gedrukt (dan valt hij uit, en start terug op ...)

Bedankt bij voorbaat


Heel dom : (ik veronderstel dat je telefoon ook uit ligt ?)

* ziet je buur jouw Speedtouch nog ?
* kan hij er wel op connecteren ?

Indien beide antwoorden "nee" zijn, is het mogelijk dat je wireless deel van de router naar de bliksem is. In dat geval :

* UTP kabel connecteren op de Speedtouch.
Toegang ? Indien ja en toch geen internet : check linespecs
Indien niks --> verander Wireless kanaal van standaard (meestal "1" naar hoger "6") --> check wireless omgeving opnieuw ---> indien niks ---> modem dood.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

De antenne van de speedtouch is met een heel klein stekkertje op de printplaat geconnecteerd. Dat kan heel gemakkelijk loskomen. Indien je modem een klap gekregen heeft of gevallen is, zou ik daaraan denken.
Dat stekkertje zit aan de zijkant op de printplaat, aan dezelfde kant als de antenne.
Zet de modem even uit en koppel alle draden los. Shud er lichtjes mee. Hoor je iets los, dan zou het dat kunnen zijn. Dan zal je de modem moeten openmaken. Pas op! Op eigen risico! Hierdoor zal ook je fabrieksgarantie vervallen! Of een Tele2 technieker laten langskomen...
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”