De Recording Industry Association of America heeft Carma Walls uit Rockmart aangeklaagd wegens het via een filesharingprogramma aanbieden van auteursrechtelijk beschermde muziek op internet. Dit soort aanklachten dient deze organisatie wel vaker in, maar dit geval is nogal curieus, omdat het gezin Walls niet eens een computer bezit. Carma en haar man James waren daarom geschokt toen een verslaggever hen afgelopen vrijdag vertelde dat de RIAA een aanklacht tegen hen had ingediend. Zelf hadden zij er nog geen enkel bericht over ontvangen. Volgens James Walls woont het gezin nog geen jaar op hun huidige adres, en heeft wellicht de vorige bewoner zich met filesharing bezig gehouden.
De RIAA heeft de laatste paar jaar duizenden processen aangespannen tegen filesharers. De meeste aangeklaagden treffen uit angst voor hoge proceskosten en mogelijk te betalen schadevergoedingen maar een schikking. De organisatie klaagt wel vaker de verkeerde persoon aan. Ooit dagvaardde de RIAA een reeds overleden vrouw, die volgens haar nabestaanden totaal niet met computers kon omgaan. De zaak kwam niet voor de rechter, want de RIAA trok de aanklacht in nadat de organisatie hoorde van het overlijden. Als Carma Walls de aanklacht aanvecht staat ze in ieder geval vrij sterk, wegens het ontbreken van een computer en internetaansluiting.
( bron : http://tweakers.net/nieuws/42188/RIAA-k ... bruik.html )
RIAA klaagt computerloze familie aan voor p2p-misbruik
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Kan het ni beter zeggen, dus ik sluit er mij bij aanDeej_1977 schreef:cowboys
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Zo zie je maar dat er blijkbaar veel mensen worden aangeklaagd, die geen schuld treffen .. dat ze eerst eens grondige bewijzen voorleggen vooraleer klachten opstellen..
Ik weet niet ze, het is precies niet de eerste keer.. dus.. 'k Zou zeggen voor zulke organisaties mogen klagen dat ze eerst harde bewijzen moeten aanvoeren. Want op deze manier kost het handen vol geld aan verdediging. Stel nu dat deze mensen wel eens een computer hadden gehad dan stonden der toch wel mooi eh..
Ik weet niet ze, het is precies niet de eerste keer.. dus.. 'k Zou zeggen voor zulke organisaties mogen klagen dat ze eerst harde bewijzen moeten aanvoeren. Want op deze manier kost het handen vol geld aan verdediging. Stel nu dat deze mensen wel eens een computer hadden gehad dan stonden der toch wel mooi eh..