EDPnet Max6 Dyn & Fix - Deel 4

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

En we gaan hier voort met de thread. De vorige kan je hier vinden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

En een aantal maanden verder, ben ik nog steeds enorm blij met mijn EDPnet Max6 lijn ! Niets te klagen buiten de gebrekkige/praktisch onbruikbare usenet service. Maar dit is maar een detail, de lijn en alles errond is veel belangrijker !
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Phuncz schreef:En een aantal maanden verder, ben ik nog steeds enorm blij met mijn EDPnet Max6 lijn ! Niets te klagen buiten de gebrekkige/praktisch onbruikbare usenet service. Maar dit is maar een detail, de lijn en alles errond is veel belangrijker !


Bij eweka.nl heb je voor 7,5€ de maand al eentje :wink:
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Kunnen mensen met een eigen Giganews account nu al aan volle snelheid downloaden van Giganews?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

KK schreef:Kunnen mensen met een eigen Giganews account nu al aan volle snelheid downloaden van Giganews?

Moet je aanvragen dmv een supportticket geloof ik.
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Avenger 2.0 schreef:Bij eweka.nl heb je voor 7,5€ de maand al eentje :wink:

Ben er al maanden bij aangesloten :) Vind het gewoon spijtig dat ik de meegeleverde usenet van mijn lijn niet kan gebruiken. Een jaar geleden ging dat aardig vooruit (meestal 100-200KB/sec)...
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Phuncz schreef:
Avenger 2.0 schreef:Bij eweka.nl heb je voor 7,5€ de maand al eentje :wink:

Ben er al maanden bij aangesloten :) Vind het gewoon spijtig dat ik de meegeleverde usenet van mijn lijn niet kan gebruiken. Een jaar geleden ging dat aardig vooruit (meestal 100-200KB/sec)...


Ze gingen toch heel binnekort van newsserver veranderen.
Maffen
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2005, 20:17

Hoe kan je weten hoe ver je van de centrale zit?

En bij het dynamic ip pakket, wordt je dan om de 36 uur gedisconnect?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Maffen schreef:Hoe kan je weten hoe ver je van de centrale zit?

En bij het dynamic ip pakket, wordt je dan om de 36 uur gedisconnect?


Na de eerste pagina als je de bestelling invult.

Er is idd een 36 uren disconnect (maar vraag me niet waarom).
Maffen
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2005, 20:17

Hmmmz, bij mij geeft hij '?' meters :P
Ik zit al jaren bij scarlet, maar ze komen achter op snelheid, en hun prijs is nog altijd zo duur...
Daarom ben ik serieus aan het overwegen om over te stappen naar EDPnet :)
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

De gemeente moet echt wel identiek hetzelfde geschreven zijn als in hun database.
Als ik voor mij bv Beveren invul krijg ik ook een vraagteken, maar als ik Beveren (Waas) invul werkt het wel.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Maffen schreef:Hmmmz, bij mij geeft hij '?' meters :P
Ik zit al jaren bij scarlet, maar ze komen achter op snelheid, en hun prijs is nog altijd zo duur...
Daarom ben ik serieus aan het overwegen om over te stappen naar EDPnet :)

Even je adres en telefoon naar edpnet doormailen dan. Dan heb je waarschijnlijk morgen al een antwoord terug.
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Kheb ook de stap naar edpnet genomen. Een week geleden aanvraag gedaan via internet. Volgens site van edpnet zit ik op 220meter van centrale, in werkelijkheid is dit x10 (2200m).

Ik wacht nu een week zonder enige vorm van bevestiging van mijn aanvraag. Ik ben benieuwd... Iemand met ervaring die weet hoe edpnet te werk gaat bij nieuwe aanvraag?

grtz
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Joris84 schreef:Kheb ook de stap naar edpnet genomen. Een week geleden aanvraag gedaan via internet. Volgens site van edpnet zit ik op 220meter van centrale, in werkelijkheid is dit x10 (2200m).

Ik wacht nu een week zonder enige vorm van bevestiging van mijn aanvraag. Ik ben benieuwd... Iemand met ervaring die weet hoe edpnet te werk gaat bij nieuwe aanvraag?

grtz


Bevestiging duurt meerstal 1 tot 2 weken, daarna nog 1 week voor de echte activatie (dat belgacom het kabelke just steekt).
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Ik ben ook nog altijd tevreden over men max dyn 6 abo, een mooie verbetering gedaan.
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

KK schreef:Kunnen mensen met een eigen Giganews account nu al aan volle snelheid downloaden van Giganews?


Zoals hier al meermaals gemeld: ja.

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 961#101961
Maffen
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2005, 20:17

Avenger 2.0 schreef:[...]
Even je adres en telefoon naar edpnet doormailen dan. Dan heb je waarschijnlijk morgen al een antwoord terug.

Heb ik gedaan.
Dit was de respons.
Edpnet schreef:Wij hebben de afstand voor u nagekeken.
De afstand tot de centrale bedraagt 5,2 km.
[...]
Dit wil zeggen dat wij het max6 dyn abonnement kunnen opleveren op een 1 mbps lijn met 256 kbps upload.

Dus edpnet is van mijn lijstje geschrapt...
Wat ik wel raar vind, ik heb nu 3.3mbits/384kbits van Scarlet, en ik haal de maximale snelheden... :/
Waarom zou Edpnet dan nie minstens de zelfde lijnsync geven?[/quote]
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Lijkt mij eerder een foutje als je vroeger wel tot 3,3 Mbps kon gaan. Misschien eens terugmailen naar EDPnet en je situatie uitleggen. Die lijntest is niet onfeilbaar denk ik...
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

EDPnet speelt op veilig. Ze kunnen het op 3.3Mbit zetten, maar het is niet zeker dat het goed loopt. Als je er bij je vorige ISP goede ervaringen mee hebt, kun je hen eens contacteren en de situatie uitleggen (zoals hierboven al gezegd werd). Kans is groot dat je dan ook op 3.3Mbit gezet kan worden.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
davygky542
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2006, 18:14

maffen,

gewoon een mailtje sturen naar edpnet met een speedtest die je op de website kan vinden om aan te tonen dazt je wel degelijk die snelheden aankan en dan komt het in orde.

Ik kreeg ook een mindere verbinding voorgesteld, had bij belgacom hogere snelheden, heb dit aangetoond en dit was geen enkel probleem toen.

Gewoon geactiveerd zoals ik het had gevraagd.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Mijn verwachte activatie is vandaag. Heb het juist even getest maar het werkt nog niet (geen atm/sync). Moeten ze daar bij edpnet nog iets aan doen of is dat gewoon hopen dat de belgacom technieker in de centrale niet verkeerde stekkerke insteekt? :P
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Dat laatste ? :D
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Internet werkt ondertussen, alleen wat traag :cry: ~150KB/s download & 8KB/s upload. Vriendelijke helpdesk. Ze gingen een dossierke maken om te zien waar het probleem lag (sinds de bekabeling & modem toch goed was).
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Weet er iemand of de overschakeling van provider vrij 'plots' gebeurt? Ik bedoel of dat je van de ene op de andere dag niet meer met je oude abo kan surfen als je nieuwe geactiveerd is.
Mijn Scarlet-abo loopt nu nog tot 28 april en mijn EDPnet zal waarschijnlijk starten rond 25 april. Kan ik dan bv. op 26 april al niet meer surfen via Scarlet of kan je dan kiezen via welke provider je surft?
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Morgen wordt mijn abbo geactiveerd, ben benieuwd... :)
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

Kiezen kan je zeker niet, je kan maar aan 1 ADSL poort tegelijk gekoppeld worden (dus als je niet meer op je scarlet kan, zal men waarschijnlijk je EDPnet aan het leggen zijn, op die moment kan je ook even niet bellen.) Sommige techniekers bellen ook wel even de klant op om te zeggen dat hun ADSL geactiveerd is.

Het is dus eigenlijk gewoon wachten tot de belgacom technieker je bekabeling in de centrale aanpast.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Mijn aansluiting is sinds vandaag aktief, en toevallig ook vandaag werd mijn Versatel abo afgesloten. Perfecte timing dus :lol:

Qua snelheid kan ik zeker niet klagen, deze namiddag en avond bijna steeds boven de 500 KB/sec (schommelde wat tussen 500 en 600), en 's nachts bijna continu 600 KB/sec.
Een groot verschil met Versatel, waar ik op het einde maar gemiddeld rond de 75KB/sec had. Het is nu wel niet meer unlimited, maar ik kom ruimschoots toe met die 60 GB (of 120 's nachts) trafiek.

En wat een snelle helpdesk! Ticket aangemaakt om te vragen hoe ik mijn Giganews abo aan volle snelheid kan benutten, en nog geen kwartier later al antwoord met de oplossing :-D

kortom: zeer tevreden dus! 8)
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Mijn aansluiting is ook sinds vandaag actief.

Ik had wel een probleem met mijn philips wireless router van belgacom, de firewall hierop blokkeerde heel wat traffiek waardoor het leek dat alles heel traag open ging. De helpdesk van EDPnet heeft mij hierbij perfect geholpen. Zeer tevreden.
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Ik heb nu een username en paswoord voor in te loggen op MyEDPnet en ook een andere username en paswoord om verbinding te maken met EDPnet en mijn webspace.
Nu mijn vraag:
- kan ik niet gewoon 1 username en paswoord aanmaken voor alles?
- zoniet, kan ik het paswoord om te connecteren veranderen, want dat is echt een vreselijk paswoord om te onthouden! (dat van MyEDPnet heb ik al kunnen veranderen)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Spink schreef:- zoniet, kan ik het paswoord om te connecteren veranderen, want dat is echt een vreselijk paswoord om te onthouden! (dat van MyEDPnet heb ik al kunnen veranderen)


My EDPnet --> Mijn configuratie --> Mijn xDSL verbinding(en) --> Wijzigen

Het passwoord van de webspace kan je op het eerste zicht niet wijzigen.
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Het paswoord van de webspace en de mailboxen is hetzelfde als dat om verbinding te maken denk ik. Dus als ik dat laatste kan veranderen, dan verandert de rest ook wel waarschijnlijk.
Ik zal het vanavond alleszins eens uitproberen.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Spink schreef:Het paswoord van de webspace en de mailboxen is hetzelfde als dat om verbinding te maken denk ik. Dus als ik dat laatste kan veranderen, dan verandert de rest ook wel waarschijnlijk.
Ik zal het vanavond alleszins eens uitproberen.


Voor elke mailbox (hier 6) kan je een ander wachtwoord instellen en voor je ADSl-verbinding ook, alleen voor de webspace is het niet mogelijk. Als je natuurlijk overal hetzelfde wachtwoord wilt kan je ze allemaaal gelijk zetten met dat van de webspace, maar da's een wachtwoord van wilkeurige letters (hoofd- en kleine letters) en is niet zo gemakkelijk te onthouden voor sommige mensen, (redelijk) veilig is het dan wel weer.
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Ok, gelukt. Bedankt!
soul
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 mei 2005, 23:07

Ik ben geintreseerd om naar edpnet te gaan, ik zit atm bij realdsl maar volgende maand loopt mijn jaar contract (gelukkig) af.

Als ik het goed begrijp kan je 100gb (of 200gb als je s'nachts wakker bent) en 6mbit lijntje hebben voor 49.95 euro de maand ?

zijn deze waarden goed voor volledig 6mbit te kunnen gebruiken:
Margin [dB]:
Downstream 30.0
Upstream 21.0

Attenuation [dB]:
Downstream 11.0
Upstream 6.0

afstand tot centrale 1120 meter

Bedankt!
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

soul schreef:Ik ben geintreseerd om naar edpnet te gaan, ik zit atm bij realdsl maar volgende maand loopt mijn jaar contract (gelukkig) af.

Als ik het goed begrijp kan je 100gb (of 200gb als je s'nachts wakker bent) en 6mbit lijntje hebben voor 49.95 euro de maand ?

zijn deze waarden goed voor volledig 6mbit te kunnen gebruiken:
Margin [dB]:
Downstream 30.0
Upstream 21.0

Attenuation [dB]:
Downstream 11.0
Upstream 6.0

afstand tot centrale 1120 meter

Bedankt!
Of die waarden goed zijn voor 6mbit ligt vooral aan de snelheid waarop je nu gesynschroniseerd bent. maar normaalgezien is dat geen probleem
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

soul schreef:Als ik het goed begrijp kan je 100gb (of 200gb als je s'nachts wakker bent) en 6mbit lijntje hebben voor 49.95 euro de maand ?

Dat lopt!

soul schreef:zijn deze waarden goed voor volledig 6mbit te kunnen gebruiken:
Margin [dB]:
Downstream 30.0
Upstream 21.0

Attenuation [dB]:
Downstream 11.0
Upstream 6.0

afstand tot centrale 1120 meter

Bedankt!


Als ik op de afstand zou afgaan, zou dit moeten gaan. Maar als ik dan naar de Line attenuation kijk zal je niet sneller kunnen gaan dan de snelheid die je nu hebt, dit ligt waarschijnlijk aan ofwel een slechte (of lange) binnenbekabeling of een fout in de lijn van de centrale naar uw huis.

EDIT: Oranje tekst is dus fout, en je kan dus wel 6Mbps halen met je huidige lijn.
Laatst gewijzigd door MRC101 24 apr 2006, 22:37, in totaal 1 gewijzigd.
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

ZMD schreef:Als ik op de afstand zou afgaan, zou dit moeten gaan. Maar als ik dan naar de Line attenuation kijk zal je niet sneller kunnen gaan dan de snelheid die je nu hebt, dit ligt waarschijnlijk aan ofwel een slechte (of lange) binnenbekabeling of een fout in de lijn van de centrale naar uw huis.

Die attentuation is ook goed, je verwart attentuation met de noise margin.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

killer schreef:
ZMD schreef:Als ik op de afstand zou afgaan, zou dit moeten gaan. Maar als ik dan naar de Line attenuation kijk zal je niet sneller kunnen gaan dan de snelheid die je nu hebt, dit ligt waarschijnlijk aan ofwel een slechte (of lange) binnenbekabeling of een fout in de lijn van de centrale naar uw huis.

Die attentuation is ook goed, je verwart attentuation met de noise margin.


Moet de attenuation niet hoger zijn dan 6db? En daalt die niet bij het een hoger lijnprofiel?

EDIT: Jij hebt inderdaad gelijk, is eigenlijk logisch. Sorry voor de foute informatie.
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

ik vond het tegek om hier een nieuw topic voor te maken dus bij deze :
dit zijn m'n synwaardes :

Code: Selecteer alles

Output Power (Up/Down) [dBm]:   11,5 / 9,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:   4,0 / 6,0
SN Margin (Up/Down) [dB]:   17,0 / 21,5


zijn deze 'goed' te noemen ? kan misschien hier iemand eens vergelijken ? zijn genomen met m'n nieuwe modem op 10cm telefoonkabel van het lsa , en zit op 550meter vd centrale. Valt hier ook nog wat aan te verbeteren ?
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

ZMD schreef:Moet de attenuation niet hoger zijn dan 6db? En daalt die niet bij het een hoger lijnprofiel?

EDIT: Jij hebt inderdaad gelijk, is eigenlijk logisch. Sorry voor de foute informatie.

Voor de andere gebruikers:

Attentuation is de verzwakking van je signaal, noise margin is het signaal zoals je modem het ontvangt. Je noise margin boven de 6 db zitten (liefst boven de 10 als het even kan).

Maximum verzwakking mag maximaal 60db zijn zodat er nog synchro mogelijk is,
per km heb je ongeveer een verzwakking van 10DB, aan de verzwakking kan je dus het beste zien of je lijn (en vooral je binneninstallatie) in orde is. (binneninstallatie geeft de meestel verzwakking)

ruben schreef:ik vond het tegek om hier een nieuw topic voor te maken dus bij deze :
dit zijn m'n synwaardes :

Code: Selecteer alles

Output Power (Up/Down) [dBm]:   11,5 / 9,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:   4,0 / 6,0
SN Margin (Up/Down) [dB]:   17,0 / 21,5


zijn deze 'goed' te noemen ? kan misschien hier iemand eens vergelijken ? zijn genomen met m'n nieuwe modem op 10cm telefoonkabel van het lsa , en zit op 550meter vd centrale. Valt hier ook nog wat aan te verbeteren ?

Deze waarden zijn goed ja, veel valt er niet aan e verbeteren. Gaat ook weinig nut hebben om deze waarden te proberen te verbeteren.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”