Weet er iemand hier iets meer over ?
Ze zijn m.i. nog al karig met informatie op hun site.
Ze beweren dat een discovery line volstaat, maar komen die 15 cent dan niet boven op hun rekening ?
En wat is de kwaliteit van dergelijk toestel ?
Heb hen deze middag gemailed, maar tot nu toe zonder antwoord.
De DIGITELBOX van Dommel
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Je belt bij de digitelbox-oplossing van Dommel VoIP, en niet over het klassieke telefoonnetwerk (POTS). Oké, je gebruikt fysiek dezelfde drager, maar die 15 cent per minuut geldt voor de alternatieve carriers als Tele2, en euphony en dus niet voor bovenstaande.
- dietervanb
- Elite Poster
Volgende woensdag komen ze hem installeren.
Hij is toch gratis (mits een waarborg), en dat geeft me de gelegenheid een volgende generatie modem te nemen als deze niet meer voldoet.
En nu maar hopen dat ik het tele2 avontuur zo snel mogelijk kan vergeten.
Aan de telefoon zijn ze wel vriendelijk en antwoorden snel, alleen jammer dat ze alleen op een 070-nummer te bereiken zijn.
Als je via mail iets vraagt krijg je soms binnen het uur al antwoord.
Toch al een goede start
Hij is toch gratis (mits een waarborg), en dat geeft me de gelegenheid een volgende generatie modem te nemen als deze niet meer voldoet.
En nu maar hopen dat ik het tele2 avontuur zo snel mogelijk kan vergeten.
Aan de telefoon zijn ze wel vriendelijk en antwoorden snel, alleen jammer dat ze alleen op een 070-nummer te bereiken zijn.
Als je via mail iets vraagt krijg je soms binnen het uur al antwoord.
Toch al een goede start
- dietervanb
- Elite Poster
Box staat er sinds vandaag.
Installateur had zijn pols gebroken en het was de Big Boss van Dommel zelf die hem komen plaatsen is. Hij zei dat er mij beloofd was dat de box deze week zou geinstalleerd worden en dat ik er niets kon aan doen dat de installateur ziek was.
Als klantenservice kan dat tellen !!!!
De installatie werd professioneel gedaan. Alles mooi vastgemaakt, en de kabels zo veel mogelijk weggewerkt.
Nu de box zelf : doet wat hij moet doen. Heb een paar korte telefoongesprekken gevoerd en de kwaliteit was goed. Binnenkort eens naar mijn vrienden in Nieuw-Zeeland bellen. Hopelijk dezelfde goede kwaliteit.
Als ik belde ging de surfsnelheid niet noemenswaardig achteruit.
Surfen gaat ook goed. Snelheid staat op 4,6M. Hij gaat dit zo laten, maar als er problemen zijn (te veel resets) zal het toch beter zijn te cappen op 3,3m.
Wat me wel wat tegenviel van die box was dat er maar 1 uitgang was. Ik moest dus kiezen : ofwel mijn desktop, ofwel de wireless router.
Heb voorlopig de desktop gekozen. Dit probleem zou verholpen kunnen worden door een eenvoudige hub te plaatsen (als ik het goed begrepen heb). Nu heeft hij me beloofd dat hij die volgende week zou komen zetten.
Zou me een 20 a 30 euro extra kosten. Wel blij dat men die komt installeren, minder blij met de onvoorziene extra kost.
Ook wel raar dat hij alle verpakking meenam. Ik heb dus alleen de toestellen. In principe zijn ze echter niet van mij (heb een waarborg betaald), maar als je normaal iets terug stuurt vragen ze toch altijd "in originele verpakking". Daar ik echter niet van plan ben de toestellen eerstdaags terug te bezorgen is dit echter geen echt probleem (kan het ook niet helpen dat ik een heel wantrouwig persoon ben).
Heb voor de rest niet veel tijd gehad alles verder te testen. Ga dit morgen doen. Zal ook de resultaten van de speedtests weergeven.
Installateur had zijn pols gebroken en het was de Big Boss van Dommel zelf die hem komen plaatsen is. Hij zei dat er mij beloofd was dat de box deze week zou geinstalleerd worden en dat ik er niets kon aan doen dat de installateur ziek was.
Als klantenservice kan dat tellen !!!!
De installatie werd professioneel gedaan. Alles mooi vastgemaakt, en de kabels zo veel mogelijk weggewerkt.
Nu de box zelf : doet wat hij moet doen. Heb een paar korte telefoongesprekken gevoerd en de kwaliteit was goed. Binnenkort eens naar mijn vrienden in Nieuw-Zeeland bellen. Hopelijk dezelfde goede kwaliteit.
Als ik belde ging de surfsnelheid niet noemenswaardig achteruit.
Surfen gaat ook goed. Snelheid staat op 4,6M. Hij gaat dit zo laten, maar als er problemen zijn (te veel resets) zal het toch beter zijn te cappen op 3,3m.
Wat me wel wat tegenviel van die box was dat er maar 1 uitgang was. Ik moest dus kiezen : ofwel mijn desktop, ofwel de wireless router.
Heb voorlopig de desktop gekozen. Dit probleem zou verholpen kunnen worden door een eenvoudige hub te plaatsen (als ik het goed begrepen heb). Nu heeft hij me beloofd dat hij die volgende week zou komen zetten.
Zou me een 20 a 30 euro extra kosten. Wel blij dat men die komt installeren, minder blij met de onvoorziene extra kost.
Ook wel raar dat hij alle verpakking meenam. Ik heb dus alleen de toestellen. In principe zijn ze echter niet van mij (heb een waarborg betaald), maar als je normaal iets terug stuurt vragen ze toch altijd "in originele verpakking". Daar ik echter niet van plan ben de toestellen eerstdaags terug te bezorgen is dit echter geen echt probleem (kan het ook niet helpen dat ik een heel wantrouwig persoon ben).
Heb voor de rest niet veel tijd gehad alles verder te testen. Ga dit morgen doen. Zal ook de resultaten van de speedtests weergeven.
- dietervanb
- Elite Poster
De eerste resultaten :
Your current download speed:
3406kbit/s
or
426kbyte/s Your current upload speed:
214kbit/s
or
27kbyte/s
Nooit gehaald met Tele2. Bemoedigend
Your current download speed:
3406kbit/s
or
426kbyte/s Your current upload speed:
214kbit/s
or
27kbyte/s
Nooit gehaald met Tele2. Bemoedigend
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Dat ze die verpakking meenemen is bijna bij elke installatie van elk bedrijf zo(is idd wel raar). Zal wel niet veel kwaad kunnen bij eventuele garantie problemen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Wat gebeurt er indien je de stroom uittrekt van deze digitelbox? Gewoon terug insteken, ff wachten en alles weer OK?
- dietervanb
- Elite Poster
Yep, een minuutje later werkt alles terug naar behoren.