Problemen van de baan, zegt Tele2

Plaats reactie
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Een maand nadat minister van Consumentenzaken Freya Van den Bossche (sp.a) de reclame voor het All In-aanbod van Tele2 had aangeklaagd als "leugenachtig", verzekert de directeur-generaal van het bedrijf, Grégoire Dallemagne, vrijdag in Le Soir dat "alle problemen vandaag zijn geregeld, of toch bijna".

De federale ombudsman voor telecommunicatie ontving sinds januari echter ruim zeshonderd klachten, "twee keer meer dan het totale aantal klachten tegen Tele2 in 2005". Het aanbod is verleidelijk, omdat men per jaar 200 euro kan besparen in vergelijking met Belgacom, maar de operator werd met de vinger gewezen omdat hij de vraag niet kon bijhouden.

Volgens Dallemagne installeert Tele2 vandaag ongeveer vijfhonderd aansluitingen per dag. De problemen in verband met telefonie of te trage verbindingen zijn grotendeels opgelost. Test Aankoop kreeg van zijn kant sinds januari tientallen klachten wegens problemen met verbindingen en betwiste facturen. (belga)


bron: HLN
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

zoiets is natuurlijk een slag in het gezicht voor alle mensen die nu nog dagelijks met modemsnelheden zitten, onverstaanbare telefoonlijnen (was gisterenavond weer raak hoor) hebben, of tele2-abo aanvragen hebben lopen sinds oktober vorig jaar (om maar een paar dingen op te noemen) ....

"ZE" (Versatel, als ik de ip-trace mag geloven) heeft trouwens deze morgen rond 8:15 geprobeerd toegang te krijgen tot mijn modem. Niet gelukt, access tegengehouden door de actieve Firewall.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Amai, zeg dat wel Kaween ! Gisteren nog een pizza proberen te bestellen en die man kon mij totaal niet verstaan! Snelheid zat ook weer de hele avond <100Kb/s ... en dan zeggen ze dat alles opgelost zou moeten zijn, my god???

Op mijn aangetekende klacht + protest factuur nog steeds geen reactie ... komt heel professioneel over, amai. Ze doen zelfs de moeite niet denk ik.
janneman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 feb 2006, 15:34

Hoe kan je eigenlijk zien dat Tele2 heeft proberen aanloggen in je modem ??
In mijn event-log zie ik niets speciaals ??
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

janneman schreef:Hoe kan je eigenlijk zien dat Tele2 heeft proberen aanloggen in je modem ??
In mijn event-log zie ik niets speciaals ??


onbekende ip access in log bestand probeerde acces te krijgen, access denied. IP ranged typisch van Versatel. (weet natuurlijk niet of het van een VersatelUSER of Versatel ZELF komt, maar ik gok op het laatste). Als dat bij jou eventlog er niet in staat, is er bij jouw ook niks gebeurd. Denk ik. :twisted:
iNFERNiS
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2004, 18:32

Als het goed is mag het toch ook eens gezegd worden. :)

Ik heb eigenlijk geen enkel probleem gehad buiten dat de aansluiting zo lang op zich liet wachten. Maar zo erg vond ik het niet, ik had Always More en was het gewoon, het enige wat mij interesseert is geen limiet, snelheid is een bonus.

Nuja, mij topsnelheid ligt tegen de 400kb/s, nog niet optimaal 4Mbit, maar goed genoeg. Tegen die snelheid downloaden en nog vlot kunnen surfen is wel een luxe tegenover 1Mbit always more. Upload maxed uit op 40kb/s.

Wij zitten hier met een winkel en ontvangen heel veel telefoons per dag voor bestellingen. 2 dagen na de aansluiting heb ik eens aan mijn ouders gevraagd wat ze ervan vonden, of er problemen waren, en voor hun is het net hetzelfde als onze oude belgacom lijn, geen problemen te bespeuren. "Het klinkt een beetje anders", das de enige opmerking.


Tevreden klant :)
Afbeelding
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

oh, ik geloof je best. En het is goed te horen dat er mensen zijn waar het WEL werkt, geeft de (talrijke) minder gelukkigen tenminste nog wat hoop. Er lopen hier aardig wat mensen rond wiens download niet eens jouw upload vertegenwoordigd, en die horen al MAAANDEN "dat het binnenkort opgelost zal zijn".
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Mijn snelheid is ook redelijk goed, alleen is het wel raar bij de telefoon;
soms gaat ie prima, de andere keer kunnen ze mij - of ik hun - niet tegoei verstaan...
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

FST schreef:Mijn snelheid is ook redelijk goed, alleen is het wel raar bij de telefoon;
soms gaat ie prima, de andere keer kunnen ze mij - of ik hun - niet tegoei verstaan...


Hier is het blijkbaar het ene of het andere. Een week lang snelheden gehad tussen 350 en 400 Kbyte/s .... en een quasi onbruikbare telefoonlijk. (geen typo ! :twisted: )

Nu ? Snelheden rond de 200 Kbyte/sec, en een goede telefoonlijn. Ik heb dan die interception setting nog eens terug op de standaard gezet zoals de modem normaal uit de doos komt : snelheden van 110 Kbyte/sec.

Indien op het eind van deze maand niet ok (na de afsluiting van de werken, zoals ze blijkbaar tegen iedereen vertellen die het wil horen), dan begin ik aan een nieuw email offensief. :twisted: :twisted: :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”