trage client in netwerk

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Fatalix

Hayyy all.
Ik zit met een probleem =/

Ik heb 2 pc`s. (1 pc, 1 laptop om precies te zijn)
Pc 1 is de host, waar me modem dus ook aan vast hangt.
Ik ben connected met een crosskabel tussen beide pc`s.
Nu, het internet op Pc1, is gewoon zoals het hoort, snel.
Maar, op Pc2 totaal niet ! --->
Firewalls staan uit, internetsharing staat aan, we zien elkaar in LAN netwerk enz. Het internet werkt wel, MSN bijv werkt gewoon goed.
Maar sommige sites niet ! Games.telenet werkt, hotmail ook, en google.com dan weer helemaal niet.. :s
Als ik google.com pingt, dat doet ie wel ! Pingen werkt gewoon, maar openen niet.

Any suggestions ? :s

Thx in advance.


BTW : Ik heb ook al met een switch ertussen geprobeerd, nog wel steeds met modem aan Pc1...had geen uplink kabel.

[mod="The Oddity"]Gelieve een duidelijke topic-titel te kiezen en je topic in het juiste forum te plaatsen![/mod]
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

En als je internet direct op PC2 zet, heb je dan nog dezelfde problemen?
NuKeM
Fatalix

Nog niet geprobeerd, maar ik denk het niet hoor.
Het heeft al is eerder gewerkt, maar dan niet op m`n laptop, maar op een gewone pc.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Mja, kan aan zoveel liggen hé, het kan aan PC1 liggen (Soft- of hardware), het kan aan de verbinding liggen, en het kan aan PC2 liggen (zowel soft- of hardware)...
Je zal dus eens moeten uitzoeken aan wat het ligt door toepassing van de trail and error methode. Dan pas kunnen we een wat beter zicht krijgen op het probleem.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Fatalix,

je hebt dus zonet zelf get antwoord gegeven:

Het heeft al is eerder gewerkt, maar dan niet op m`n laptop, maar op een gewone pc.


Bij het horen van dit, volg ik direct Nukem zijn theorie en zal je best je modem eens direct op je laptop aansluiten en testen hoe de snelheid is.

Spyware, Firewalls ea proggie's kunnen je snelheid behoorlijk omlaag helpen. Nen eerste scan met ad-aware zou al niet mis zijn op je laptop.
Check 4 NIS, firewalls, av's,...

Geef ook eens wat meer info over: os, netwerkkaart, firewalls, ics(=van windows?), ....

Zijn je tcp-ip settings in orde, qua MTU etc? (voor info, zie forum)
I love it when a plan comes together!
fd2k
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jul 2003, 18:26
Locatie: BE

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=1075

Daar vind je waarschijnlijk de oplossing ;)

Greetz, fd2k.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”