Digitale TV niet voor 2007 bij TN ?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ZDNET schreef:Ook bij Telenet verwacht woordvoerder Jan De Grave geen HDTV voor 2007. "Intern hebben we al tests uitgevoerd, maar het is te vroeg voor een commerciële uitrol. Op hardwaregebied - HD-televisies kosten veel -, maar vooral qua content is het aanbod beperkt." De Grave wijst erop dat veel afhangt van wat de Belgische zenders gaan doen. "Over de HD-plannen van de VRT, VMMa (VTM en Kanaal 2) en SBS (VT4 en VijfTV) is nog niet zoveel bekend."

Het volledige artikel kan je vinden op: http://www.zdnet.be/news.cfm?id=54242&mxp=101
Buster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Gelukkig is er nog zoiets als satelliet :wink:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Uw titel is eigenlijk fout eh; geen hogedefinitie-digitale tv voor 2007...
Snif :(
Niet dat ik tegen die tijd materiaal in huis zou hebben om daar ten volle van te kunnen genieten (alhoewel ...), maar toch... Ik vind het altijd maar spijtig van te moeten horen hoe het op een ander beter is ... (cfr. het buitenland). Waar is die voortrekkersrol van .be naartoe??
witte!
Pro Member
Pro Member

Consumentenbond waarschuwt voor HD-tv
Saturday 04 March 2006

De Consumentenbond waarschuwt voetballiefhebbers vrijdag dat de kwaliteit van HD-tv lang niet zo goed is als door kabelbedrijven wordt beweerd. De reclame voor WK-voetbalwedstrijden in HD-kwaliteit van de kabelbedrijven Casema en Essent in samenwerking met Samsung noemt de bond 'een lokkertje'.

Consumenten worden volgens de bond al maanden verleid om over te stappen op digitale televisie, waarmee HD-tv wordt verspreid. HD-tv is een verbeterde vorm van digitale televisie, die meer details en betere kleuren weergeeft. De reclames van de kabelbedrijven melden dat het beeld van HD-tv van dvd-kwaliteit is. In werkelijkheid wordt die kwaliteit volgens de Consumentenbond bij veel kabelbedrijven niet gehaald. Voor het kijken naar HD-tv zijn een aparte decoder en televisie nodig.

Het is van belang dat consumenten volledige informatie krijgen over de voor- en nadelen van HD-tv, stelt de bond. Het zou niet voor iedereen een goed moment zijn om in te stappen, vooral omdat het nog wel jaren kan duren voordat populaire tv-uitzendingen ook in HD-kwaliteit worden gemaakt.

Eind april komt de consumenten bond met een test over deze apparatuur.
Het is wel te hopen dat dit met meer kennis van zaken gebeurd dan de testen over satelliet tv.

Heb in NL ook al reclame gezien over HDTV voor het WK voetbal in Duitsland.
Maar nu kwam ik net dit tegen.

In België zijn we gemiddeld altijd wel een jaar of 2 achter dus..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Telenet schreef:HD-televisies kosten veel

Dit is nog het ergste... nu gaat TN ook nog beslissen wat de consumenten aankopen of niet. Misschien had men destijds geen PC's moeten verkopen want die dingen kosten ook veel :roll:
witte!
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:
Telenet schreef:HD-televisies kosten veel

Dit is nog het ergste... nu gaat TN ook nog beslissen wat de consumenten aankopen of niet. Misschien had men destijds geen PC's moeten verkopen want die dingen kosten ook veel :roll:

Ik heb sinds een LCD van het merk LG 82cm voor 1399€ gekocht..
Zo duur vind ik dat nietmeer hoor..
HD-ready en alles erop en eraan, mogelijkheid om 2 computers aan te sluiten en kweet niet wat allemaal.

Ze hadden beter gezegd we kunnen het niet aanbieden ons netwerk is te zwak..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

witte! schreef:HD-ready en alles erop en eraan

Maar waarschijnlijk geen HDCP... en dus waardeloos als de providers dit gaan eisen (en die kans is reeel). Wederom een reden dat providers er zo snel mogelijk mee moeten beginnen.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Het HD-ready logo houdt normaal gezien ook de aanwezigheid van HDCP in. Het probleem is spijtig genoeg wel dat er geen controle is op de toepassing van dit logo en er enkel een sanctie (boete) volgt na een klacht.
Daarnaast zijn de hedendaagse LCD- en plasma-tv's nog belange niet zo ver als de meesten denken. Het simpel aansluiten van een PC kan al voor menig hoofdvormig deukwerk in de muurplaaster zorgen.
NuKeM
Silence
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Ik dacht dat LCD-TV eigenlijk deftig aan het zakken waren in prijs. De laatste keer dat ik een tv kocht (16/9) een 4 tal jaar terug betaalde ik al 50 a 60.000 bef. Voor dat geld heb je de dag van vandaag toch al een mooie LCD TV nie ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Silence schreef:Ik dacht dat LCD-TV eigenlijk deftig aan het zakken waren in prijs.

Het probleem hierbij is dat je goed moet weten wat je koopt... een LCD van een jaartje geleden kan je helemaal niet meer vergelijken met een LCD van vandaag... de technologie en kwaliteit gaan razendsnel. Ook worden er nog veel LCD's verkocht met slechts 480 lijnen verticaal !

Sommige winkels dumpen regelmatig hun stock van oude toestellen en dan zie je inderdaad soms mooie prijzen... maar besef dan waarom.
witte!
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:
witte! schreef:HD-ready en alles erop en eraan

Maar waarschijnlijk geen HDCP... en dus waardeloos als de providers dit gaan eisen (en die kans is reeel). Wederom een reden dat providers er zo snel mogelijk mee moeten beginnen.

Toch wel.
Alle recente LCD's van 2005 hebben dit.
Dus waardeloze opmerking.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

NuKeM schreef:Daarnaast zijn de hedendaagse LCD- en plasma-tv's nog belange niet zo ver als de meesten denken.

Philips 32PF9966 die heeft een resolutie van 1366 x 768 Pixels.
Had ik al eens geplaatst, maar vind het niet direct terug. (ofwel is die reply van mij gewist)

Deze geeft een schitterend beeld, maar verbeteringen zullen er ongetwijfeld komen.
Kost actueel ook nog teveel.

:wink:
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Met wat geluk kunnen de Belgen in 2014 het WK volgen op HDTV
:lol:
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
witte!
Pro Member
Pro Member

NuKeM schreef:Daarnaast zijn de hedendaagse LCD- en plasma-tv's nog belange niet zo ver als de meesten denken.

Uitspraak van iemand die geen LCD scherm heeft :roll:
Ze willen het gewoon niet uitrollen omdat ze moeten investeren.
Ze denken laat de concurrentie maar eerst op de markt doen en dan kijken we wel wat we verder moeten doen.
Zo is het ook met digitale tv geweest eerst moest Belgacom iets doen voor dat Telenet in actie schoot.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

witte! schreef:

Euhm, ik wil absoluut niet stoefen ofzo, maar je dwingt mij ertoe te zeggen dat ik een 37" 1080 lijnen LCD TV heb en redelijk wat ervaring heb met de dingen.
NuKeM
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nukem, weet jij waar er ergens aan een EDID spoofer te geraken is?
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
witte!
Pro Member
Pro Member

NuKeM schreef:
witte! schreef:

Euhm, ik wil absoluut niet stoefen ofzo, maar je dwingt mij ertoe te zeggen dat ik een 37" 1080 lijnen LCD TV heb en redelijk wat ervaring heb met de dingen.

Was niet de bedoeling om je aan te vallen ofzo maar zo kwam het bij mij een beetje over.
Kijk maar eens een echte HDTV film op je LCD scherm (voorlopig zijn die alleen maar illegaal te downloaden maarjah).
Prachtig beeld!
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

witte! schreef:
NuKeM schreef:
witte! schreef:

Was niet de bedoeling om je aan te vallen ofzo maar zo kwam het bij mij een beetje over.
Kijk maar eens een echte HDTV film op je LCD scherm (voorlopig zijn die alleen maar illegaal te downloaden maarjah).
Prachtig beeld!

Je kunt bij hdclips (als de site weer draait) hele mooi demo HD clips downloaden. Mijn PC monitor kan niet hoger dan 1280x800 dus ik kan net 720p native draaien en dat ziet er echt super uit.
Als ik zo'n clip draai en ik ga daarna DVD kijken op dezelfde monitor dan snap je niet dat je ooit DVD perfect hebt gevonden.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

HD materiaal is inderdaad subliem op een HDTV. Met mijn 1080 lijnen is een 1080i filmpje inderdaad echt de moeite. Daarnaast heb ik ook nog mijn Xbox 360 op de tv aangesloten (ook erg mooi beeld bij 1080i).
Maar, het is niet perfect bij mijn tv (een Benq DV3750). De component komt eigenlijk wat te donker over, maar het valt nog goed mee.
Als ik dan de DSUB of DVI (met HDCP) aansluiting ga gebruiken voor hem aan mijn PC aan te sluiten is het huilen met de pet op :(
Hij brengt het beeld wel goed over (ja zelfs tot 1080i), maar als ik een film afspeel heb ik erg veel last van het pompen van het beeld (Judder probleem?). Als ik diezelfde film dan laat afspelen via de media center extender van de Xbox 360 dan ziet het er weer goed uit (maar wat donker).
Weken heb ik fora afgezocht, met timings en andere zitten prutsen, maar het hielp niets. Een fameuze miskoop dus (want eigenlijk wou ik hem vooral gebruiken om via PC filmpjes te zien op mijn TV).
Mijn ervaring op de fora en nu deze maand ook een negatief artikel in CT magazine over HDTV's als PC monitor leren mij dat de meeste LCD (en plasma) elektronica nog lang niet op punt staat.
Vandaar mijn reactie.
NuKeM
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Nukem,

Als je de TV wil gebruiken als monitor moet hem benaderen via DVI en in zijn native resolutie.

Ik heb een Hitachi 32LD7200 met native resolutie 1366X768 en ik kan je verzekeren dat het beeld, zowel de Windows desktop als DVD filmmateriaal
ongelooflijk scherp weergegeven wordt.

Het is wel niet zo gemakkelijk om je videokaart en de TV te overtuigen om deze niet standard-resolutie weer te geven.

Ik heb het geklaard met powerstrip maar er bestaan ook methoden om hardwarematig de EDID van de TV te omzeilen (vandaar mijn vraag naar die EDID spoofer)

Groetjes, Mahi
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Mijn LCD TV (Samsung LE27T51) kan ik met DVI niet gebruiken op pc (daar staat ook iets van in de handleiding) als ik die aansluit krijg ik flikerend beeld. Ik heb nog niet geprobeerd met DSUB.

Op mijn Dell 24" TFT is het beeld voor tv (videorecorder + s-vhs aansluiting) ook niet echt goed.

Dus ik denk de een LCD-TV enkel goed is voor TV en een TFT PC scherm enkel goed is voor PC.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Scherpte en meerdere resoluties is geen probleem.
Het is pas bij bewegende beelden (zoals pan moves) dat het schokken echt begint te storen (op DSUB en DVI).
Gewoon desktop werk is dus geen probleem (de tv kan zelfs volledig 1280x1024 weergeven, maar ik hou het liever bij 1280x720, dat is breedbeeld, goed schaalbaar en na schaling goed leesbaar).
Maar kom, het is nu zo.
Als je een LCD koopt is er veel kans dat je er enkele problemen mee bijkoopt. Dit kan zijn wat ik hier beschrijf of deinterlacing effecten, slechte TV tuner etc etc. Het is een soort van russische roulette.
Ik heb mij er al zot op gezocht in Powerstrip. Enkele problemen heb ik na uren kunnen oplossen, soms met de hulp van enkele andere gebruikers op fora. Maar, het pompen bleef bestaan op mijn TV, erg spijtig... wat een dure miskoop :( Het is me wat.
NuKeM
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

De bedoeling is dat ALLE scaling gebeurt door je video kaart. Je TV mag NIETS meer omzetten.

Het is van het allergrootste belang, voor een goed resultaat, dat je de native resolutie van je TV kent en gebruikt.

Vergelijk het beeld van een TFTmonitor maar eens wanneer je naar een andere resolutie dan de NATIVE overschakeld.

Zie hier eens, zo heb ik het klaargekregen.

http://www.geocities.com/jgeneedid/
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Nee, dat begrijp ik. Als ik mijn tv in 'real'-mode zet (dus zonder schaling), dan heb ik het nog altijd voor :(
De EDID bug is enkel bij nVidia kaarten (en zit als ik het goed lees niet meer in de laatste versies van de forceware). Ik heb mijn tv al meerdere PC's met verschillende grafische kaarten (nVidia en Ati) aangesloten, maar dat hielp niets.
NuKeM
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Verdorie, dan heb je echt pech Nukem :-( .
Moet dan wel zeker aan de TV liggen. :-(

Ik ben echt niet de enige die perfect beeld heeft over DVI.
Neus maar eens rond op het "Digital Video Forum"
http://forum.digital-digest.com/index.php
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Nee, dat begrijp ik. Als ik mijn tv in 'real'-mode zet (dus zonder schaling), dan heb ik het nog altijd voor Sad
De EDID bug is enkel bij nVidia kaarten (en zit als ik het goed lees niet meer in de laatste versies van de forceware). Ik heb mijn tv al meerdere PC's met verschillende grafische kaarten (nVidia en Ati) aangesloten, maar dat hielp niets.

Nuken, na dit nog eens goed bekeken te hebben denk ik dat je hier toch ergens verkeerd zit.

Het is niet de EDID bug van de NVidea kaart die je belet de native resolutie van je TV te benaderen maar de EDID van je TV zelf.

De meeste HD compatibele LCD toestellen kunnen WEL in hun native resolutie aangestuurt worden over RGB en Component dus zolang de overdracht ANALOOG gebeurt.
Kijk eens in je handleiding, dan zul je zien dat je analoog een ganse reeks resoluties, waaronder de native, hebt en dat je digitaal maximimum 1280X1024 beschikbaar hebt.

Wanneer je echter digitaal wil gaan is die native resolutie 1366X768 niet meer beschikbaar hoogstwaarschijnlijk onder druk van de mediajongens.

Het is dus in de EDID van je TV (een dom tekst-filetje) dat de resolutie 1366X768 niet meer opgenomen is.
Wanneer je vanaf de videokaart van je PC een resolutie 1366X768 naar de TV doorstuurt zegt de EDID van je TV tegen je Videokaart dat hij die resolutie niet aankan, HIJ LIEGT DUS !!!!!

Met Powerstrip of een EDID spoofer belet je dus enkel dat het bericht "Ik kan dat niet" van de TV uw Videokaart bereikt.

Een tweede puntje, je zegt "ik zet mijn TV in real mode"
Je moet niets instellen, je moet gewoon op de afstandsbediening één van de 8 AV toetsen induwen (bij mij AV6).
Wanneer je DVI doorstuurt zit je automatisch in een ander menu op de TV dat enkel geldig is voor DVI (soms ook PC genoemd)

Wanneer het je niet lukt om 1366X768 in te stellen op je videokaart kun je altijd proberen met 1360X768 of 1368X768.

Dit is maar een paar pixels te veel of te weinig in de breedte en je kunt het echt niet zien op de TV.

Niet opgeven zou ik zeggen, het is echt de moeite waard !!!!

Groetjes, Mahi
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Mijn TV heeft dus 1080 lijnen, maar die kunnen niet progressief doorgegeven worden. De maximale (native) resolutie is dus 1080i (of bij wijze van spreken 1920x1080@30Hz). Dit kan via Dsub of DVI.
Ook hier heb ik net hetzelfde voor.
Ik heb al ontelbare uren mijn kop hierover gebroken en denk dat de TV gewoon een judder probleem heeft. Daar is voor zover ik weet niets aan te doen.. misschien een firmware update ofzo, maar ik betwijfel het.
NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”