Hallo
Ik kom van Fulladsl en heb indertijd allerlei instellingen moeten doorvoeren in de web-admin van mijn modem (speedtouch home).
Ik zit nu bij Edpnet, maar geraak ondanks een modem-reset niet online. Ik krijg altijd maar de error "de externe computer reageert niet". Zijn er speciale instellingen die ik over het hoofd zie (in de web-admin)?
Grtjs
Instellingen speedtouch home
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Je zult de gebruikersnaam & wachtwoord die je van edpnet hebt gekregen daar ergens moeten invullen.
- Dave
- Pro Member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
- Twitter: davefrombelgium
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Op de website van FullADSL staat PPoA of PPoE afhankelijk van de modem ? Bij EDPnet is dit zeker PPoE (en niet PPoA), dat zou ik toch al eens checken (en natuurlijk je username@EDPNET , dus niet meer @fulladsl en paswoord checken) ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
De speedtouch home is enkel een ethernet ADSL modem (*), en deze doet dus geen authenticatie. Je naam en paswoord moet je ofwel in Windows ingeven, ofwel in een router die er eventueel achter staat.Avenger 2.0 schreef:Je zult de gebruikersnaam & wachtwoord die je van edpnet hebt gekregen daar ergens moeten invullen.
Als je zonder router werkt moet je in Windows XP bij "Network Connections" kiezen voor "create new connection", "Connect to the Internet", "Set up my connection manualy", "Connect using a broadband connection the requires a user name and password" en vervolgens vul je je gegevens in (let op dat je @EDPNET achter je usernaam invult)
(*) tenzij je hem naar een Speedtouch Pro "omgebouwd" hebt via de gekende Speedtouch hack, dan is het ook een router en moet naam en paswoord toch in de Speedtouch zelf geplaatst worden...
't is inderdaad een opgewaardeerde versie (pro)
de instellingen van fulladsl zijn echter met geen stokken uit de modem te krijgen - ondanks veel resetten
ik heb alle entries bij PPP gewist, maar als ik een nieuwe entrie toevoeg staat alles netjes ingevuld volgens de fulladsl-instellingen. als ik ze wil overschrijven met de instellingen van edpnet ("apply en "save all") worden die gegevens niet overschreven.
hoe los ik zoiets op?
de instellingen van fulladsl zijn echter met geen stokken uit de modem te krijgen - ondanks veel resetten
ik heb alle entries bij PPP gewist, maar als ik een nieuwe entrie toevoeg staat alles netjes ingevuld volgens de fulladsl-instellingen. als ik ze wil overschrijven met de instellingen van edpnet ("apply en "save all") worden die gegevens niet overschreven.
hoe los ik zoiets op?
't is hopeloos ... maar ik heb intussen een nieuwe modem besteld bij EDPnet
ik ben niet nog online geraakt, maar tot nu toe ben ik alvast diep onder de indruk van EDPnet ... de medewerkers van de technische dienst hebben alle mogelijke kuren uitgehaald, om mijn modem toch maar aan de praat te krijgen (bij de concurrentie was het niet waar geweest)
goedkoop internet en een telefonische helpdesk aan lokaal tarief, da's een moordend goede combinatie
ik kijk dus vol verlangen uit naar mijn nieuwe modem
ik ben niet nog online geraakt, maar tot nu toe ben ik alvast diep onder de indruk van EDPnet ... de medewerkers van de technische dienst hebben alle mogelijke kuren uitgehaald, om mijn modem toch maar aan de praat te krijgen (bij de concurrentie was het niet waar geweest)
goedkoop internet en een telefonische helpdesk aan lokaal tarief, da's een moordend goede combinatie
ik kijk dus vol verlangen uit naar mijn nieuwe modem

- Sloppy Joe
- Member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 18 mei 2004, 00:41
- Locatie: Hell ain't no bad place to be
- Contacteer:
tristanb,
je kan eventueel eens een "ping-to-defaults" proberen, deze procedure staat beschreven in de originele Speedtouch Home handleiding.
Het gaat als het volgt te werk:
Ping-to-Defaults
=============
A second software method to reset all settings to the original defaults is the Ping-to-Defaults.
The technique is identical to that used for the Ping-of-Life, except that another MAC address is used, i.e. 01–90–D0–80–01–FF.
Proceed as follows:
1. Turn off the STHome.
2. Open a command-line (DOS) window (Windows OS), or a terminal window (UNIX, Linux) on a PC.
3. Add a static entry to the ARP cache, according to following
syntax: arp –s <any IP address> 01–90–D0–80–01–FF
<any IP address> can be any address within your subnet as long as it is not used by any other member of your local network.
4. To verify whether this step was successful execute arp –a
5. Initiate a continuous pinging, by executing following
command: ping –t <any IP address>
6. Turn on the STHome.
7. After the STHome finished its POST, it will perform a reset to default settings.
8. You must clear the entry in the ARP cache by issuing the following
command: arp –d <any IP address>
9. If needed, reconfigure the STHome IP address, e.g. via a Ping-of-Life.
Hopelijk kan dit je iets verder helpen...
Joe
je kan eventueel eens een "ping-to-defaults" proberen, deze procedure staat beschreven in de originele Speedtouch Home handleiding.
Het gaat als het volgt te werk:
Ping-to-Defaults
=============
A second software method to reset all settings to the original defaults is the Ping-to-Defaults.
The technique is identical to that used for the Ping-of-Life, except that another MAC address is used, i.e. 01–90–D0–80–01–FF.
Proceed as follows:
1. Turn off the STHome.
2. Open a command-line (DOS) window (Windows OS), or a terminal window (UNIX, Linux) on a PC.
3. Add a static entry to the ARP cache, according to following
syntax: arp –s <any IP address> 01–90–D0–80–01–FF
<any IP address> can be any address within your subnet as long as it is not used by any other member of your local network.
4. To verify whether this step was successful execute arp –a
5. Initiate a continuous pinging, by executing following
command: ping –t <any IP address>
6. Turn on the STHome.
7. After the STHome finished its POST, it will perform a reset to default settings.
8. You must clear the entry in the ARP cache by issuing the following
command: arp –d <any IP address>
9. If needed, reconfigure the STHome IP address, e.g. via a Ping-of-Life.
Hopelijk kan dit je iets verder helpen...
Joe
A man on a mission: http://www.paulswereld.be/