Keuzestress / Luxeprobleem

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Waar heb je die 2dehands eTron 55 gevonden ? Ik zie quasi niks 2dehands ?

Ik had nochtans gelezen dat de eTron ook een serieus hoog verbruik had ? Maat van mij is blij als hij 220km haalt tegenwoordig.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Bij Audi(Approved) zelf.

e-Tron zal een stuk meer verbruiken maar dat weten we op voorhand. Met mijn rijstijl verbruikte de EQC meer dan de eTron wat ik niet verwacht had.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

2dehands of directiewagen?
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Tweedehands inderdaad,
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Testrit met de X3 30e afgelopen. Wat een wagen ... beduidend beter bevonden dan de EQC ... is natuurlijk appelen met peren vergelijken, maar als de 30e de maatstaf is voor de iX3 dan is dat zeker geslaagd.

Wegligging, sturen, rijden, grootte, design ... alles dik in orde.

Pics ....
A3B9DEAA-822F-43D3-A839-9DDB6CDDE2F1.jpeg
AAFC348F-8276-4257-8D42-348D08C9FE29.jpeg
B64EED1E-8AC1-468F-BAB8-63F891CDBAB8.jpeg
Maar het zal dus een iX3 worden ... !!!
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Proficiat met de keuze :-D Ziet er inderdaad heel mooi uit. Wat was het verbruik tijdens de testrit?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Het puur elektrische zat rond de 21/22, maar dit is de PHEV nog hé. Ik verwacht dat de iX3 met zijn nieuwe motor en batterijen het even goed of beter zal doen. Reviewers spreken van sub 20kWh/100km maar das natuurlijk tegen 100/u in +10graden.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Wel echt wreed stom dat je bij navigatie via Carplay alleen maar die pijltjes krijgt tussen de wijzerplaten, bij de navigatie via iDrive zie je dan een detail van de afslag/kruispunt... Wat ik ook leuker vond is de optie "rustig dashboard", al die clutter weg, wil je het toch zien, dan kan je op BC duwen.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Is misschien slechte foto, want op andere momenten kreeg ik wel meer info. Daarnaast heb ik in de bestelling wel de optie headsup display genomen, dus dat zal ook wel iets geven. Ik was zelf best wel tevreden van de CarPlay integratie. Ook had deze nog niet de laatste update gekregen.

Anyway, als de bestelling getekend is zal ik het wel posten. Bij de iX3 was er niks meer aan te vinken. Maar heb ook offerte voor de hybride gevraagd waar ik dan wel individual leather e.d. Kon nemen :beerchug:
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

De PHEV X3 is eigenlijk niet veel soeps. Ze hebben er niet van geprofiteerd er een 4 wiel aandrijver van te maken en de koffer opendoen zegt eigenlijk ook al genoeg (het ziet er niet uit die verhoging). Daarnaast had ik begrepen dat hij ook geen erg grote accu had.
Goede review:
De iX3 zal sowieso beter zijn ;)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Het kan aan mij liggen, maar ik vind het dashboard op de foto nogal prullig.
De Passat van 15 jaar geleden had zoiets al.
Mijn Octavia van 10 jaar geleden had al meer dan dat.
Mijn nieuwe Grand C4 Spacetourer heeft véél meer dan dat.

Ik hoop dat het rijcomfort de achterstand in de rest van de technologie wat goedmaakt :)?
Er zit toch al DAB+ in?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Jammer genoeg wat boven mijn budget, vrees ik. Kan ik via pb een idee krijgen van lease prijs?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:Het kan aan mij liggen, maar ik vind het dashboard op de foto nogal prullig.
De Passat van 15 jaar geleden had zoiets al.
Mijn Octavia van 10 jaar geleden had al meer dan dat.
Mijn nieuwe Grand C4 Spacetourer heeft véél meer dan dat.

Ik hoop dat het rijcomfort de achterstand in de rest van de technologie wat goedmaakt :)?
Er zit toch al DAB+ in?
Duidelijk nog niet in een degelijke wagen gereden of anders een geval van penisnijd ? Octavia, c4 of zelfs een Passat vergelijken met het interieur van een ietwat goed uitgeruste bmw is gewoonweg lachwekkend ;-)

@NukeM, ja, die verhoging in de koffer was echt wel bweikes. De iX3 is ook geen 4x4, maar dat moet voor mij niet. Pure RWD zoals het een bmw betaamt !

Qua kleur, niet velg, zal die er ongeveer zo uitzien met een donkerbruin lederen interieur:
4E68DA58-47EE-43FC-9CFC-83ABE720A0B8.jpeg
Laatst gewijzigd door Sasuke op 13 jan 2021, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

heist_175 schreef:Het kan aan mij liggen, maar ik vind het dashboard op de foto nogal prullig.
Geef mij maar dergelijk functioneel dashboard in plaats van zo'n megascherm op de middenconsole.

Ik begrijp echt niet waarom een elektrische wagen totaal verschillend en futuristisch moeten ogen.
Goztow schreef:Kan ik via pb een idee krijgen van lease prijs?
Lease prijzen zijn afhankelijk van fleetkortingen... en dat kan zelfs tot 30% gaan.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

DarkV schreef:
heist_175 schreef:Het kan aan mij liggen, maar ik vind het dashboard op de foto nogal prullig.
Geef mij maar dergelijk functioneel dashboard in plaats van zo'n megascherm op de middenconsole.
Mijne F40 (118dA, M-sportstel, automaat, 150pk, 2019 laatste model, LCI komt in 2022) heeft exact hetzelfde interieur.
060E6BC1-5668-4D09-8A41-6D4229DB47D0.jpeg
Als je de pijltjes van de Carplay tussen de "wijzerplaatsen" hebt, is het de laatste update. De OS7 versie van daar net voor gebruikte het wijzerplaatscherm nog niet, dat bleef leeg.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Oei, mag er geen kritiek ge-uit worden op de (zogezegde) Duitse degelijkheid van BMW?
En moet kritiek dan meteen weggezet worden als "penisnijd" of jaloezie? Beetje kinderachtig, niet?
Mag ik echt enkel meepraten met de "grote jongens" hier als ik zeg dat ik ook wel een 5Touring 190pk kan nemen als leasewagen? Zo'n pompeuze bak interesseert me geen bal én het niet gebruikte leasebedrag wordt uitbetaald, vandaar dat ik koos voor een Ford Focus break, Opel Astra break en nu een Grand C4.
Weet je wat het strafste is? Ik ben in die "lachwekkende" auto's ook overal geraakt. Ook als er ijs/sneeuw lag.

Ik wel al met een BMW3 gereden, ik vond dat niet speciaal. En al zeker niet in vergelijking met mijn (toen) full option Ford Focus break. Minder nijdige UB'ers wezen me er toen op dat het kan liggen aan het feit dat ik met een kale BMW3 reed en vergeleek met een full option Ford Focus break.

Volgende keer een uurtje langer slapen voor je zo'n pissige reacties post:)?

@dashboard
Persoonlijk ben ik fan van een "cluttered" dashboard met elke functie een knop. De Focus2012 kreeg slechte reviews omdat alles een knopje had, maar dat vind ik net handig: alles 1 klik weg. Er zijn wel meer mensen die een Mercedes-S als de toekomstige norm zien en die heeft een halve TV ingebouwd in het dashboard.
Wat ik in de foto hierboven zie is een klein schermpje, ik zou denken dat een merk dat zichzelf graag als premium ziet (alvast die prijzen aanrekent), met wat beters kan komen dan een schermpje dat je ook in een Dacia vindt?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Klein schermpje ? Dat scherm is toch zeker niet klein hoor ... en je hebt er 2.
Daarnaast is jouw relaas hierboven enkel maar een bevestiging van mijn eerdere 'pissige reactie'. Ik kan jouw reacties tegenwoordig ook al zeer goed voorspellen eigenlijk :)

Het heeft er voor mij absoluut niets mee te maken of een BMW nu 'beter' is dan een Ford, heb zelf ook met een Ford Mondeo (titanium) gereden en weet waarom ik terug naar een duitser ga, kwalitatief én intuitief is dat gewoonweg veel meer mijn smaak. Daarnaast staat BMW geroemd voor zijn infotainment systeem dat je zowel als touchscreen (blegh) als handmatig kan bedienen met een draaiknop. En ook de BMW heeft voor (bijna) alles nog een knopje (wat ook de reden is waarom ik het een stuk beter vind dan pakweg Mercedes).

Maar zoals toen al vermeld ... een Focus vergelijken met een BMW 3-reeks heeft geen enkele zin, als je niet begrijpt wat er te apprecieren valt dan is het normaal dat je het niet moet hebben (beetje goeie wijn en slechte wijn, voor sommige mensen blijft het druivensap met alcohol, of als je dat beter begrijpt, goede koffie vs slechte koffie, sommigen proeven het verschil niet.)

Enfin, genoeg zagerij, ik word altijd ambetant telkens ik jou in een thread zie reageren want dan wordt het steeds een welles/nietes discussie. Succes .. vanaf heden zie ik je comments niet meer, heb er genoeg van.
Laatst gewijzigd door Sasuke op 14 jan 2021, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

heist_175 schreef:[...] wat beters kan komen dan een schermpje dat je ook in een Dacia vindt?
Het scherm in een Dacia heeft een diameter van 20 centimeter - maar dan moet je wel de "grote navigatie" nemen, anders is het schermje wel maar 8,8 centimeter (wel inklapbaar!)

Het scherm van m'n 1 heeft een diameter van 26 centimeter.

Ik begrijp eigelijk niet waar je het over hebt eerlijk gezegd.

Maar anyway het is uw goed recht om totaal niet te begrijpen waarom BMW duurder is.
Als jij enkel de badge ziet, en vandaaruit al een mening over de kwaliteit, materialen, gebruiksvriendelijkheid en afwerking maakt, dan denk ik niet dat we veel rekening moeten houden als je zo'n interieur dan vergelijkt met een Dacia. Ik had eigelijk echt gedacht dat je slimmer was :-) Heel raar :-)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Allemaal zo persoonlijk, de keuze van een wagen ;)

Zelf heb ik het niet op de duitse merken - misschien vooral wegens een nogal negatieve historiek:
* zeer duur onderhoud / parts
* kastje/muur gestuurd worden ivm technische problemen op een audi a3

De japanners - terwijl absoluut niet dezelfde interne afwerking - heb ik nog nooit een probleem mee gehad ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

devilkin schreef:Allemaal zo persoonlijk, de keuze van een wagen ;-) [...]
100% agree, en ik zie niet in hoe iemand hier anders over kan denken. Maar onder het mom van die persoonlijke voorkeur dan het meest recente interieur van een BMW wegzetten als "prullig" en beweren dat het vergelijkbaar is met een 15 jarige VW, 10 jarige Skoda of een recente Citroen, dat gaat toch een beetje veul te ver. Het enige wat je hiermee bewijst is dat je niet voorbij je eigen persoonlijke voorkeur (of is het afkeur?) kan kijken, en dat komt nogal raar over :-)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

devilkin schreef:Allemaal zo persoonlijk, de keuze van een wagen ;)
Inderdaad en daarom lijkt me dit ook een zinloze discussie.

Zelf ben ik BMW rijder van dag één en rij momenteel ook met een X3. Het enige min punt aan BMW is wat mij betreft de dure prijs voor bepaalde opties. Zo heb ik nog OS 6 waar Apple Carplay een betalende optie was van rond de 400 euro dacht ik. Ondertussen heeft BMW dit gratis gemaakt in z'n nieuwste versie, maar dit eveneens aanbieden in een auto die amper 2 jaar oud is, is dan weer teveel ?

Bij andere (goedkopere) merken zie je vaak dat verschillende opties (zelfs deze gerelateerd aan veiligheid) gewoon standaard zijn. Vooral voor mensen met een bedrijfswagen (en gelimiteerd budget) maakt dit dat het soms moeilijk is een BMW comfortabel uit te rusten (al was dit in het verleden nooit echt een groot probleem voor me op enkele uitzonderingen na).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

heist_175 schreef:Oei, mag er geen kritiek ge-uit worden op de (zogezegde) Duitse degelijkheid van BMW?
En moet kritiek dan meteen weggezet worden als "penisnijd" of jaloezie? Beetje kinderachtig, niet?
Zal ook van persoon tot persoon afhangen, vermoed ik. Nu, ben zelf een Mercedes rijder en heb een jaar met een occasie 3 Touring gereden wegens bestelstop bij ons bedrijf. Van de BMW was ik ook niet zo'n fan van interieur/dashboard, rijgedrag echter... Normaal mag ik dit jaar weer bestellen en zal voor de 4de op rij weer een Mercedes C worden, denk ik (tenzij het uitgesteld wordt door Corona :p). Maar ik rijd ook vaak met onze eigen, tweede wagen, vroeger Mégane Grandtour, nu een Mondeo Clipper. Alhoewel dat ook vrij goede auto's zijn, vind ik toch wel dat je best goed het verschil merkt met onze C break. Zo een C voelt gewoon op alle vlakken degelijker aan. Alles lijkt 'zwaarder' maar dan in de zin van steviger. Bij de Mégane was het al enkel al met het dichtgooien van het portier dat je het verschil al merkte/hoorde. De Mondeo komt al dichter in de buurt, maar zit zeker nog niet op het niveau van de Mercedes.
heist_175 schreef:het niet gebruikte leasebedrag wordt uitbetaald, vandaar dat ik koos voor een Ford Focus break, Opel Astra break en nu een Grand C4.
Doet me denken aan iemand bij wie hun leasebedrag gewoon afgetrokken wordt van hun netto loon. In jullie gevallen zou ik ongetwijfeld ook geen premium merk meer nemen, want het geld dat je op het einde van de rit (no pun intended) uitgespaard zult hebben zal echt wel significant zijn.
heist_175 schreef:Weet je wat het strafste is? Ik ben in die "lachwekkende" auto's ook overal geraakt. Ook als er ijs/sneeuw lag.
Er is niemand die gezegd heeft dat de auto's lachwekkend zijn. Het is eerder lachwekkend van te claimen dat er geen verschil zit tussen de Premium merken en de meer normale merken. En al zeker als je dan ook nog een Citroën C4 in je lijstje opneemt, terwijl het uitgerekend over interieur ging. Heb zelf al paar kaar Citroën als vervang-auto gehad (ok, dat waren dan C2/C3) maar ook al meegereden in een Citroën monovolume (herinner het type niet meer), en sorry hoor, maar telkens krijg ik een enorm Fisher Price gevoel in die wagens. Misschien/Hopelijk dat het tegenwoordig beter is, maar van de 3 Franse merken, bengelt Citroën toch wel onderaan, vind ik.


PS: ivm hoge kostprijs van de premium merken, was mijn laatste bestelling bij Leaseplan wel een eye-opener. Ze lanceerden toen een nieuwe tool waarbij je een bepaald leasing budget had, en bij elke wagenkeuze en optie-keuze werd telkens de lease-kost aangepast. Maar vooral: op het einde kon je dan een offerte laten maken, waar je ook inzicht had in alle financiële data, inclusief herverkoop-waarde. Dan pas zag je de enorme verschillen in restwaarde, en hoe dat invloed had op leasebedrag vs aankoopprijs. Ik kon met mijn budget een Mercedes E kiezen van €60k cataloguswaarde, terwijl ik bij bvb Opel maar max. aan iets van een €35k kwam. Die E was wel het extreemste voorbeeld, en daar had je bvb zelfs dat het kiezen van lederen zetels het leasebedrag deden dalen !
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Verschil tussen Ford en BMW zit hem in de kleine details die BMW kwalitatiever en gebruiksvriendelijker heeft uitgewerkt. Zeker de navigatie en alles via iDrive werkt iets intuïtiever en vooral merkbaar vlotter bij BMW dan bij Ford. Qua uitzicht is het niet beter, maar vooral anders. Het verschil zit vooral in het gevoel en het comfort, niet in het uitzicht, imo.

Mijn ervaring is gebaseerd op full-option Ford van rond 2015 vs full-option BMW 2 GT van rond 2015.

Pas op, is dat verschil mij de €10k meerprijs waard bij de BMW? Da's een totaal andere vraag, natuurlijk. Objectief zou ik zeggen van niet. Maar inleveren op comfort om kosten te besparen, ik doe het minder en minder met dat ik ouder word.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

heist_175 schreef:Het kan aan mij liggen, maar ik vind het dashboard op de foto nogal prullig.
De Passat van 15 jaar geleden had zoiets al.
Mijn Octavia van 10 jaar geleden had al meer dan dat.
Mijn nieuwe Grand C4 Spacetourer heeft véél meer dan dat.
Alhoewel er 15 jaar tussenzit lijkt het dashboard van onze huidige Golf MK7 enorm op dat van onze MK4 uit 2000.
In de 7 zijn de lijnen zijn wat moderner en is er nieuwere technologie aanwezig maar voor de rest weinig veranderingen en laat dat nou net zijn wat ik er leuk aan vind.

De schoonouders hebben 1 of andere recente Citroen met veel opties waarvan ze de helft gebruiken.
Een leuk groot scherm in het midden, echter als de achteruitrijcamera wordt ingeschakeld krijgt men een flashback naar de jaren 2000, them pixels. :eek: :lol: Dan liever een wat kleiner scherm.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Grappig hoe persoonlijk mensen reageren als het over wagens gaat. Draai of keer het zoals je wil het zijn blikken dozen die u van a naar b brengen. Elk merk zal daarin slagen maar de kostprijs kan enorm verschillen. Dat de duurdere modellen meer comfort/opties bieden is niet meer dan logisch gezien het prijsverschil. Die zinloze discussie dook ook al op... bij fietsen :lol:

Zelf hecht ik geen belang aan het imago van een wagen noch link ik mijn eigen persoonlijkheid daaraan. Ik kies dus voor een middenmodel tegen de prijs die ik voor het blik wens te betalen. Mijn grens ligt rond de 20.000 EUR en daarmee heb ik een full option Focus RS-style mee kunnen kopen, ik hoop er opnieuw +10 jaar mee te rijden. Ik geef liever geld uit aan belevingen en in de file staan is voor mij geen beleving :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Zolang men de meningen van beide strekkingen accepteert zal ik nooit een probleem hebben met een afwijkende visie :p

Want inderdaad .. het zijn blikken dozen, maar ik zal eerder meer geld uitgeven aan een auto dan bvb een fiets of een zetel voor de living. Rationeel gezien raar, maar het is maar zo :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

In tegenstelling tot heel wat collega's kan ik me niet druk maken over het merk of type.
Ik definieer - niet enkel voor de keuze van een firmawagen - op voorhand wat ik wil of wat het moet kunnen en dan begin ik te zoeken. Soms komt daar een Ford, Opel, Skoda of Citroën uit :).
Mijn laatste ervaring met een Franse auto was een Renault 21 Nevada ergens in de jaren '90. Ik was aangenaam verrast toen bleek dat de Citroën modellen anno 2020 er vanbinnen prima uitzien. Hoe goed de stoelen zijn - een ramp bij die "instap" BMW3 toen in 2012 - zal ik over enkele maanden (of jaren als we nog lang mogen/moeten thuiswerken) kunnen vertellen. De stoelen van de Ford Focus Titanium waren alleszins subliem.

Hoe brollig of goedkoop een auto er langs binnen uitziet, het zal wel aan mijn ogen liggen, maar ik zie - op enkele modellen bij Mercedes met hout na - overal plastiek. Soms zelfs blinkende plastiek (uit ervaring: super irritant als de zon op blinkende oppervlakken schijnt als je aan het rijden bent).
Zo ziet het dashboard van de Grand C4 eruit overigens (klik) maar ik heb wel voor zwarte binnenbekleding gekozen en een 8-bak automaat. Ik kan me niet herinneren pixels gezien te hebben bij het achteruitrijden :).

@interieur
Ik heb geen commentaar gegeven op het interieur van de "Heilige" BMW, wel op het dashboard: dat leek mij dertien-in-een-dozijn. De taxi tussen de expertise en de garage was een Dacia en ik zag wel gelijkenissen.
Afbeelding
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Wat doet die smartphone daar zo prominent in beeld (veilig kan dat niet zijn) ? Was er geen budget voor een carkit denk ik dan ?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Dizzy schreef:Grappig hoe persoonlijk mensen reageren als het over wagens gaat. Draai of keer het zoals je wil het zijn blikken dozen die u van a naar b brengen.
Is toch niet anders dan metalen dozen en houten kisten die je naar muziek laten luisteren, of metaal-glazen flappen die je laten bellen en appjes draaien ? :angel:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Klopt, iedereen geeft zijn geld uit aan wat ze zelf willen.

Mijn reactie sloeg eerder op het feit dat sommigen de promo/marketing-talk overnemen in hun "ervaring". Als je het wat nuchterder bekijkt zijn de verschillen kleiner, ze zijn er maar niet in verhouding tot het prijsverschil.

Er is ook een verschil naar gebruik. Rij je als vertegenwoordiger dan snap ik dat je wat meer comfort wenst maar als je de wagen maar af en toe gebruikt is het al anders.

Auto's worden door veel mensen aan hun eigen imago/status gekoppeld, het is een verlengde van hun persoonlijkheid en dan wil men daar wel geld aan geven. Een duurdere wagen is een beter ik. Het is net op die groep waar de marketing op gericht is en waarom de reacties op relativerende posts zo hevig zijn. Het kan toch niet dat de wagen waar men zoveel voor betaalde niet veel beter is dan deze die veel minder kost. Het statussymbool verklaart ook de reacties die je vaak ziet dat wie niet opkijkt naar een dure wagen jaloers zou zijn. Dat zegt veel over wie het zegt en vooral de kijk op wagens.

Van mij mag iedereen de wagen kopen die men wil, ik moet hem niet betalen dus ik heb er vrede mee.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

DarkV schreef:Wat doet die smartphone daar zo prominent in beeld (veilig kan dat niet zijn)
Ja, véél gevaarlijker dan de ingebouwde touch screen! Hoe durven ze?

Ik kan begrijpen dat men liever de navigatie-app van de smartphone gebruikt, iets zoals Waze. Dacia heeft waarschijnlijk (te?) beperkte mogelijkheden tot het verkrijgen van iets gelijkaardigs als Waze.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

mijn huidige bedrijfswagen is een Grand Scenic Initiale. Alles erop en eraan. Mijn vorige was een relatief kale BMW 216. Beide ongeveer hetzelfde budget.

Veel meer opties aan de Scenic maar je merkt gewoon aan alles dat het geen premium is. Ik heb er bewust voor gekozen omwille van de opties en de ruimte in de wagen zelf. Heb de wagen nu 1 jaar en ben al 3 naar de garage moeten gaan omwille van kleine dingetjes die niet meer werkten. Met de BMW nooit miserie gehad in die 4 jaar dat ik er mee reed. Kan natuurlijk ook toeval zijn :-)

Laat mij nu opnieuw kiezen en ik maak dezelfde keuze louter omwille van de grootte en de alle opties. Maar ik reed wel liever met de BMW
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

Voor mensen die problemen hebben met hun leasing budget kan onderstaand helpen.

Een werknemer krijgt een leasewagen ter beschikking van zijn werkgever die hij mag gebruiken
voor zijn woon-werkverkeer en andere privéverplaatsingen. De maandelijkse bijdrage van de
werkgever in de leasewagen bedraagt 480 EUR. Met dit maandelijks bedrag is het mogelijk om het
standaardmodel A van het merk X te leasen. De werknemer zijn voorkeur gaat echter uit naar het
duurder standaardmodel B van datzelfde merk. Het maandelijks bedrag voor de leasing van het
standaardmodel B bedraagt 600 EUR. Deze meerprijs (600 EUR – 480 EUR = 120 EUR) moet de
werknemer zelf ten laste nemen van zijn werkgever. Dit gebeurt via een maandelijkse inhouding
op zijn nettoloon. Kan die meerprijs worden aangemerkt als een eigen bijdrage die de werknemer
mag aftrekken van het voordeel van alle aard dat hem wordt aangerekend voor het persoonlijk
gebruik van zijn bedrijfswagen?

Ja, in voorkomend geval kan de meerprijs als een eigen bijdrage worden aangemerkt die de
werknemer mag aftrekken van het voordeel van alle aard dat hem wordt aangerekend voor het
persoonlijk gebruik van zijn bedrijfswagen.
Voor alle duidelijkheid wordt verder nog aangestipt dat de eigen bijdrage van de verkrijger van een
voordeel uitsluitend in mindering mag worden gebracht van het specifieke voordeel waarin de eigen
bijdrage kadert. Dat betekent concreet dat wanneer de eigen bijdrage in een bepaald voordeel hoger
zou zijn dan het forfaitair geraamde voordeel, het saldo geenszins in mindering mag worden
gebracht van de belastbare bezoldigingen, noch van eventuele andere belastbare voordelen van alle
aard.
Het voordeel zelf moet worden berekend vertrekkend van de cataloguswaarde van het
standaardmodel B (en niet van het standaardmodel A), zijnde de cataloguswaarde van het
uiteindelijk ter beschikking gesteld voertuig.


55. Een werknemer krijgt een leasewagen ter beschikking van zijn werkgever die hij mag gebruiken
voor zijn woon-werkverkeer en andere privéverplaatsingen. De maandelijkse bijdrage van de
werkgever in de leasewagen bedraagt 480 EUR. Met dit maandelijks bedrag is het mogelijk om het
standaardmodel A van het merk X te leasen. De werknemer zijn voorkeur gaat echter uit naar het
duurder standaardmodel C van datzelfde merk. Het maandelijks bedrag voor de leasing van het
standaardmodel C bedraagt 700 EUR. Deze meerprijs (700 EUR – 480 EUR = 220 EUR) moet de
werknemer zelf ten laste nemen van zijn werkgever. Dit gebeurt via een eenmalige bijdrage van
10.560 EUR. Kan die eenmalige bijdrage worden aangemerkt als een eigen bijdrage die de
werknemer mag aftrekken van het voordeel van alle aard dat hem wordt aangerekend voor het
persoonlijk gebruik van zijn bedrijfswagen?

Ja, in voorkomend geval kan de meerprijs als een eigen bijdrage worden aangemerkt die de
werknemer mag aftrekken van het voordeel van alle aard dat hem wordt aangerekend voor het
persoonlijk gebruik van zijn bedrijfswagen.
Voor alle duidelijkheid wordt verder nog aangestipt dat de eigen bijdrage van de verkrijger van een
voordeel uitsluitend in mindering mag worden gebracht van het specifieke voordeel waarin de eigen
bijdrage kadert. Dat betekent concreet dat wanneer de eigen bijdrage in een bepaald voordeel hoger
zou zijn dan het forfaitair geraamde bedrag van dat voordeel, het saldo geenszins in mindering mag
worden gebracht van de belastbare bezoldigingen, noch van eventuele andere belastbare voordelen
van alle aard.
Gelet op het eenjarigheidsbeginsel mag de eenmalige bijdrage niet over verschillende jaren worden
gespreid, maar moet de bijdrage in het jaar van betaling in mindering worden gebracht van het
forfaitair geraamde voordeel met betrekking tot deze bedrijfswagen.
Het voordeel zelf moet worden berekend vertrekkend van de cataloguswaarde van het
standaardmodel C (en niet van het standaardmodel A), zijnde de cataloguswaarde van het
uiteindelijk ter beschikking gesteld voertuig.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Je bent het stukje over VAA voor tankkaarten nog vergeten :).
- al dan niet een tankkaart krijgen heeft geen effect op VAA
- een WG die de tankkaart als "zelf te betalen" optie aanbiedt, maakt dat de werknemer de tankkaart van de VAA kan aftrekken
8)

@restwaarde
Doe de simulatie eens, die "premium" merken verliezen schrikkelijk veel waarde tijdens de 4 jaren lease.
Niet omdat ik jaloers ben of een klein pietje heb (zoals sommige azijnsproeiers beweren), wel te zien/vinden op de website van KBC autolease.
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

Restwaarde heeft ook te maken met bij welke leasing firma je zit.

Collega moet een nieuwe wagen kiezen en voor dezelfde wagen zat er 3000€ verschil in restwaarde tussen 2 verschillende leasing firma's.

Als je dus de pech hebt dat je maar keuze hebt uit 1 firma en die geeft een lagere restwaarde kan je dus pech hebben dat het niet in je budget past.

Ik denk wat er wel genoeg verhalen zijn over kortingen en restwaarde van leasing wagens.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

JamesEarlGray schreef:
DarkV schreef:Wat doet die smartphone daar zo prominent in beeld (veilig kan dat niet zijn)
Ja, véél gevaarlijker dan de ingebouwde touch screen! Hoe durven ze?

Ik kan begrijpen dat men liever de navigatie-app van de smartphone gebruikt, iets zoals Waze. Dacia heeft waarschijnlijk (te?) beperkte mogelijkheden tot het verkrijgen van iets gelijkaardigs als Waze.
Waze kan toch perfect op carplay.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

heist_175 schreef:@restwaarde
Doe de simulatie eens, die "premium" merken verliezen schrikkelijk veel waarde tijdens de 4 jaren lease.
Niet omdat ik jaloers ben of een klein pietje heb (zoals sommige azijnsproeiers beweren), wel te zien/vinden op de website van KBC autolease.
Mja, zoals ik hierboven al schreef was mijn ervaring met Leaseplan toch echt wel serieus anders. Als je binnen hetzelfde lease-budget kan kiezen tussen een Mercedes E (die standaard al met een hoop leuke features kwam) of een Opel Insignia, zelfs al is die bijna full-option, is voor velen de keuze toch wel heel snel gemaakt hoor. Ik denk dat ik nog ergens zelfs de offertes liggen heb.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Dizzy schreef: Mijn reactie sloeg eerder op het feit dat sommigen de promo/marketing-talk overnemen in hun "ervaring". Als je het wat nuchterder bekijkt zijn de verschillen kleiner, ze zijn er maar niet in verhouding tot het prijsverschil.
Oh boy, zou dat dan bij merkfietsen ook niet knal hetzelfde zijn. :angel:
Promo marketing talk aanzien als eigen ervaring en als je het nuchter bekijkt ...
... Verwaarloosbare verschillen die totaal niet in verhouding zijn met het prijsverschil.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Vergeet de kortingen niet, die je als bedrijf kan onderhandelen met constructeurs. Als je bij Mercedes wel kortingen kreeg en bij Opel niet, moet je alvast niet veel verder zoeken :).
Met restwaarde bedoelde ik niet de restwaarde in het contract, wel de effectieve herverkoopwaarde na 4 jaar.
Ik vraag me bv af hoe en/of aan wie de leasemaatschappijen al die diesels die vandaag ingeschreven worden nog gaan verkopen? Dat is gelukkig niet mijn probleem :).
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Dizzy schreef:Waze kan toch perfect op carplay.
Geen idee, ik rijd met oudere wagens zonder carplay.

Als dat zo is, leuk!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”