Ik heb recent gedurende bijna twee maanden de prijs van de Sony wh 10000 xm3 ANC headset in het oog gehouden bij krefel.
De prijs wijzigde dagelijks
Minimum was 230 euro, maximum dat ik gezien heb 329 euro...
Er was ook steeds een prijsverschil tussen de zwarte en de zilveren uitvoering...
Dus koop lokaal op de verkeerde moment of de verkeerde kleur en je bent serieus gezjost.
Dan kan je dus beter online prijzen vergelijken!
Of geven ze op bepaalde dagen meer service dan?
Welke service trouwens?
Koop lokaal. Ik ben toch niet gek?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Een woordje uitleg voor de consument die geen uren vrije tijd heeft om zijn keuze zelf te bepalen. Uw persoonlijke vriend die iets meer notie heeft van de prullen die u schikt te kopen ( en u zelf de centen er nog voor leent)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Qua markup op basis van kleur is elektrisch materiaal ook absurd, bijvoorbeeld het verschil tussen een wit (€18.69) en zwart (€35.99) afdekplaatje. De volumes zullen wel verschillen maar het blijft een onnozel stukje plastiek en dan is €18 al grof genoeg.
't Zal wel aan wetgeving-op-maat liggen, zeker?
Enkele maanden terug was er een site van een overheid waar je via een vragenlijst je huis kon evalueren (isolatie en zo). Bij iedere vraag zat een optie die sterk naar één bepaald product verwees. Het toppunt was dat je na die hele waslijst enkel een pagina kreeg waar je eerst je email moest ingeven om de resultaten te krijgen, en eronder stonden een hoop "partner bedrijven" die uiteraard ook net die producten verkopen.
't Zal wel aan wetgeving-op-maat liggen, zeker?
Enkele maanden terug was er een site van een overheid waar je via een vragenlijst je huis kon evalueren (isolatie en zo). Bij iedere vraag zat een optie die sterk naar één bepaald product verwees. Het toppunt was dat je na die hele waslijst enkel een pagina kreeg waar je eerst je email moest ingeven om de resultaten te krijgen, en eronder stonden een hoop "partner bedrijven" die uiteraard ook net die producten verkopen.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
"Garanderen": kijk gewoon naar het label in uw broek/hemd/trui/... Ook Tommy Hilfiger wordt gemaakt in Bangladesh. Primark is zeker niet heilig, maar niet slechter (qua slavenarbeid) dan het veel duurdere segment. Het verschil zit 'em in marketing (geen reclame door Primark), kwaliteit (enkele vs dubbele naad, type gebruikte draad, kwaliteit van de stof, ...), verloop (bij Primark worden per dag evenveel broeken naar buiten gezeuld dan bij Tommy H op een week of een maand wss) en winstmarges (Tommy H pakt gewoon veel meer marge).ITnetadmin schreef: Afgeven op winkels als primark en action, omdat die "te goedkoop" zijn en dus hun producten niet etisch sourcen, maw uitbuiting van de arbeider in de lageloonlanden.
Klopt, maar zonder transparante boekhouding kan niemand mij garanderen dat de duurdere winkels en producten wel etisch gesourced en gefabriceerd werden.
Misschien bleef er gewoon meer geld plakken tussenin.
Ik zie wel vaker in de Action hetzelfde product als in de folder van de Aldi: bv insectenhotels of slaapkussens voor een poes.Trouwens, action koopt vaak "in bulk" producten op van andere winkels, om ze dan supergoedkoop te verkopen.
Dat zijn dan knal dezelfde producten als elders.
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Ik ben geen grote Action ganger, misschien zou ik dat wel eens meer moeten doen. Maar iedere keer als ik afstap in die Action zie ik het alsof alle goederen van een eind in de rekken is 'gegooid' en dan nog door klanten eens goed door elkaar wordt geschud.heist_175 schreef:Ik zie wel vaker in de Action hetzelfde product als in de folder van de Aldi: bv insectenhotels of slaapkussens voor een poes.
De Westerse versie van een Turkse bazaar.
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Wij kopen zelf vaak bij action, al jaren. Nog nooit miserie mee gehad. Houtskool, aanmaakblokjes, côte d'or chocolade, Toblerone chocolade, Twix, mars, koffiebonen (beste die ik trouwens ooit heb gehad en ze kosten slechts 5,99 per kilo), hdmi kabeltje, emmers, vroeger vloeibare Vim die enkel bij action te koop was, bloempotten, aroma flesjes voor gin tonic, purina one kattenbrokjes, keukenpapier, toiletpapier,... Ik kan nog wel even verder gaan. Het enige verschil met alle andere winkels zit hem in de portemonnee. En al diegenen die "weten" van horen zeggen, die moeten dringend zelfs eens action binnenstappen en dan pas hun mening komen ventileren. De beste contactlenzen voor weinig of geen geld koopt mijn vriendin altijd bij action. Met merken van andere ketens heeft ze constant miserie. Wat maakt het trouwens uit welke taal op een verpakking staat? Je koopt toch het product en niet de verpakking?
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 22 jul 2020, 14:35, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Je hebt gelijk, ware het niet dat de inhoud van sommige producten anders is bij de Action dan bij Colruyt/Delhaize/Carrefour/...Jack Daniels schreef:Wat maakt het trouwens uit welke taal op een verpakking staat? Je koopt toch het product en niet de verpakking?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
soms zijn tussen de verschillende lokale verdelers grote verschillen.
Toen ik mijn zanussi warmtepomp droogkast kocht koste dei bij een expertwinkel 675€ terwijl ik bij electrostock 365 koste
Toen ik mijn zanussi warmtepomp droogkast kocht koste dei bij een expertwinkel 675€ terwijl ik bij electrostock 365 koste
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Of al even erg ...
8x 50x50cm Zwembad ondertegels. VidaXL = 69,99 EUR, Toppy.NL = 17,99 EUR .... :o
Intex Zwembad (Prism Frame) - 659 EUR bij VidaXL , Toppy.NL = 249 EUR ... :o
Dus ja ... altijd goed opletten WAAR je koopt, zowel online als lokaal.
8x 50x50cm Zwembad ondertegels. VidaXL = 69,99 EUR, Toppy.NL = 17,99 EUR .... :o
Intex Zwembad (Prism Frame) - 659 EUR bij VidaXL , Toppy.NL = 249 EUR ... :o
Dus ja ... altijd goed opletten WAAR je koopt, zowel online als lokaal.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Ja, zo van die flessen Coca-Cola waarvan de lijst met ingrediënten op het label in wie weet welke taal overplakt is met een Nederlandse/Franse vertaling.
Dat smaakt toch anders, de siroop is weliswaar dezelfde, maar de samenstelling van het gebruikte water is anders dan hier. Net zoals gewoon water ook sterk in smaak kan verschillen overal in de EU.
Dat smaakt toch anders, de siroop is weliswaar dezelfde, maar de samenstelling van het gebruikte water is anders dan hier. Net zoals gewoon water ook sterk in smaak kan verschillen overal in de EU.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
De samenstelling van cola’s en limonades verschillen inderdaad van land tot land. En dat is meer dan het verschil van water in de bottelarijen. Er wordt rekening gehouden met smaak en voorkeuren van de markt. Sommige Fantas smaken zoeter dan andere of verschillen van kleur. In Anderlecht zit een Europees researchcentrum van Coca Cola die allerlei recepten uitdenkt en test.
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
Mijn vrouw is fervente action-eer (actioneuse? actionesse?). We hebben 1 keer een micro usb kabeltje dat bij een product zat gehad dat kortsloot zodanig dat de isolatie begon te roken.Jack Daniels schreef:Wij kopen zelf vaak bij action, al jaren. Nog nooit miserie mee gehad.
Hoe je action eruit ziet hangt héél sterk af van de vestiging. Bijvoorbeeld die op het Kiel in Antwerpen is een tektonische ramp, die in Kontich is ruim, rustig (pre covid19 toch) en geörganiseerd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Soms vind je ook iets lokaal goedkoper dan online. Tis te zien wat en wanneer je iets koopt imo.
Weet je wat me wel opvalt die online prijzen van mondmaskers. Ze gooien met kortingen maar idk of het kortingen zijn tbh.
Weet je wat me wel opvalt die online prijzen van mondmaskers. Ze gooien met kortingen maar idk of het kortingen zijn tbh.