Ryanair checkin??

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
springfield
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

heist_175 schreef:
DIBO schreef:
ub4b schreef:Worst case een les van 350 euro. Gelukkig aftrekbaar.
daar zal het op uitdraaien, vrees ik....
Nog iemand die nooit nog met Ryanair gaat vliegen.
Mij zien ze daar ook niet meer:
- belachelijke vlieguren (vertrek om 5u 's nachts in het hol van Pluto)
- vlieghavens die ver van de wereld liggen: Charleroi = Brussels South, wie verzint het
- aftands materiaal (je stapt half doof uit hun vliegtuigen)
- heel creatief in allerlei tarieven toevoegen
- ze behandelen u als een stuk stront

Ryanair klasseer ik niet onder lowvost, maar onder garbage.
Low cost is bv Vueling: Brussel-Barcelona (echt Brussel, niet Charleroi, Deurne, Luik of Oostende en ook echt Barcelona), EasyJet, JetAirFly, ...
De tijd dat Ryanair zoveel verschillend was met andere maatschappijen is al lang voorbij hoor. Brussels airlines, Iberia etc bieden ook "basic" tarieven aan. Bij Ryanair kan je uw vlucht nog omboeken zonder een te groot verlies te lijden, bij veel andere maatschappijen is het pech en geld kwijt als je voor het goedkoopste tarief gaat. Ook qua vlieguren zijn er veel bestemmingen met meerdere keuzes en helemaal niet alleen in het hol van de nacht. Ryanair vliegt allang niet meer alleen op de kleine vlieghavens maar op heel veel grote vlieghavens zoals Zaventem ja, als je dat niet weet heb je wel al heel lang niet meer gevlogen. Die vliegen in veel Europese landen gewoon op de grote vlieghavens al. En de vliegtuigen zelf zijn hetzelfde als veel andere maatschappijen.

Ik heb het in januari nog mee gemaakt met Iberia, vlucht willen veranderen maar niet mogelijk. Geld dus kwijt en andere vlucht moeten boeken. Bij Ryanair vorige zomer een vlucht wel kunnen omboeken. Bij Ryanair kun je heel gemakkelijk via de chat contact opnemen. Bij Iberia moest ik al liggen bellen, en omdat ze de vlucht hadden nagekeken werd het boekingsnummer veranderd. Met als gevolg dat we niet meer samen kon zitten tenzij we voor iedereen plaatsen gingen kiezen tegen betaling. Ook online inchecken was een probleem, ik moest iedereen inchecken vooraleer ik de boarding passes kreeg. Maar 1 iemand ging niet meer mee, met als gevolg dat die persoon dus wel ingecheckt was en dus ook werd verwacht in het vliegtuig.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

springfield schreef:Die vliegen in veel Europese landen gewoon op de grote vlieghavens al.
Maar niet overal, en dus moet steeds opnieuw weer controleren welke luchthaven het nu zal zijn, de grote op 20km afstand of een kleintje op >100km afstand.
springfield schreef:Ik heb het in januari nog mee gemaakt met Iberia, vlucht willen veranderen maar niet mogelijk. Geld dus kwijt en andere vlucht moeten boeken.
Dat zou je normaal toch geweten moeten hebben als je de oorspronkelijke vlucht boekte (als je de kleine lettertjes gelezen hebt), dat je die niet kon veranderen. Daarom ook (onder meer) de goedkope fare.
springfield schreef:Bij Iberia moest ik al liggen bellen, en omdat ze de vlucht hadden nagekeken werd het boekingsnummer veranderd. Met als gevolg dat we niet meer samen kon zitten tenzij we voor iedereen plaatsen gingen kiezen tegen betaling.
Geen idee hoe een vlucht nakijken zou resulteren in een nieuw boekingsnummer (en dus een nieuwe reservatie) maar soit ik vermoed dat dit maar de helft van het verhaal is.
springfield schreef: Ook online inchecken was een probleem, ik moest iedereen inchecken vooraleer ik de boarding passes kreeg. Maar 1 iemand ging niet meer mee, met als gevolg dat die persoon dus wel ingecheckt was en dus ook werd verwacht in het vliegtuig.
Je moet nooit "iedereen" inchecken, inchecken is altijd per passagier. Misschien dat het slecht gecommuniceerd werd of dat de webinterface niet de optie om per passagier in te checken aanbiedt, dat kan. Maar dan nog, als iemand ingecheckt is en en die komt niet op tijd aan de gate dan gaat de deur dicht en tant pis en zijn ticket is dan cancelled, dus ik zie het probleem daar ook niet. Je kon gerust nog zeggen aan de gate agent dat die persoon niet ging komen opdagen zodat die agent geen "last call" meer moest doen.
springfield
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

CCatalyst schreef:
springfield schreef:Ik heb het in januari nog mee gemaakt met Iberia, vlucht willen veranderen maar niet mogelijk. Geld dus kwijt en andere vlucht moeten boeken.
Dat zou je normaal toch geweten moeten hebben als je de oorspronkelijke vlucht boekte (als je de kleine lettertjes gelezen hebt), dat je die niet kon veranderen. Daarom ook (onder meer) de goedkope fare.
Natuurlijk wist ik dat, staat ook in de lettertjes. Ik wil maar aangeven dat Ryanair niet zo slecht is, omdat je daar dus wel je vlucht kan omboeken en bij andere maatschappijen vaak je geld kwijt bent.
CCatalyst schreef:
springfield schreef:Bij Iberia moest ik al liggen bellen, en omdat ze de vlucht hadden nagekeken werd het boekingsnummer veranderd. Met als gevolg dat we niet meer samen kon zitten tenzij we voor iedereen plaatsen gingen kiezen tegen betaling.
Geen idee hoe een vlucht nakijken zou resulteren in een nieuw boekingsnummer (en dus een nieuwe reservatie) maar soit ik vermoed dat dit maar de helft van het verhaal is.
Ik weet natuurlijk ook niet hoe het werk. Maar veel meer is er niet aan het verhaal hoor. De vlucht was met een aantal personen op hetzelfde boekingsnummer. Ik heb de klantendienst gebeld van Iberia met de vraag of de terugvlucht van 1 persoon aangepast kon worden. De dame aan de telefoon zei dat ze dit moest controleren, daarna vermelde ze dat hierdoor het boekingsnummer voor die ene persoon aangepast was en ik hiervoor een mail ging ontvangen. Misschien heeft de medewerker gewoon iets fout gedaan en het daardoor op een nieuw boekingsnummer kwam, dat kan ook natuurlijk.
CCatalyst schreef:
springfield schreef: Ook online inchecken was een probleem, ik moest iedereen inchecken vooraleer ik de boarding passes kreeg. Maar 1 iemand ging niet meer mee, met als gevolg dat die persoon dus wel ingecheckt was en dus ook werd verwacht in het vliegtuig.
Je moet nooit "iedereen" inchecken, inchecken is altijd per passagier. Misschien dat het slecht gecommuniceerd werd of dat de webinterface niet de optie om per passagier in te checken aanbiedt, dat kan. Maar dan nog, als iemand ingecheckt is en en die komt niet op tijd aan de gate dan gaat de deur dicht en tant pis en zijn ticket is dan cancelled, dus ik zie het probleem daar ook niet. Je kon gerust nog zeggen aan de gate agent dat die persoon niet ging komen opdagen zodat die agent geen "last call" meer moest doen.
Dat je niet altijd iedereen moet inchecken weet ik ook wel. Maar het was bij Iberia gewoon niet mogelijk om de boarding passen te downloaden vooraleer iedereen van de boeking was ingecheckt. Het is gewoon stom dat dit niet mogelijk is en ze die passagier moeten omroepen terwijl die er toch sowieso niet ging zijn en niet was ingechekt als ik wel de boarding passen kon downloaden. Dat een vlucht gewoon vertrekt als je te laat bent dat weet ik ook wel. Ik heb wel al heel wat keren gevlogen dus weet goed genoeg hoe het werkt.

Ik wou met mijn post gewoon aangeven dat Ryanair kwalitatief echt niet zo slecht is tegenover andere maatschappijen en hun budget tarieven.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

springfield schreef:De dame aan de telefoon zei dat ze dit moest controleren, daarna vermelde ze dat hierdoor het boekingsnummer voor die ene persoon aangepast was en ik hiervoor een mail ging ontvangen. Misschien heeft de medewerker gewoon iets fout gedaan en het daardoor op een nieuw boekingsnummer kwam, dat kan ook natuurlijk.
Ze zal inderdaad die persoon ontkoppeld hebben van de oorspronkelijke reservatie en op een nieuwe reservatie gezet hebben, dan heb je inderdaad een nieuwe referentie. Door een fout of door iets dat je gezegd hebt dat ze misschien anders geinterpreteerd heeft.
springfield schreef: Dat je niet altijd iedereen moet inchecken weet ik ook wel. Maar het was bij Iberia gewoon niet mogelijk om de boarding passen te downloaden vooraleer iedereen van de boeking was ingecheckt.
Vreemd, telkens als ik incheck met multiple pax heb ik altijd de optie gekregen met checkboxes om te kiezen wie ik incheck. Standaard staan ze wel allemaal aangeduid. Ik kan dan gerust iemand niet aanduiden, en dan zal ie enkel de boarding passes afleveren van de personen die wel aangeduid zijn. Achteraf kan je dan nog terugkomen als je wilt om die missende persoon ook in te checken en ook een BP te geven. Soit, tegenwoordig is het allemaal in apps en ik heb die webinterfaces al lang niet meer gebruikt. Als de webinterface raar doet zou ik gewoon aan de kiosk inchecken of aan de balie desnoods, normale maatschappijen gaan u daar niet voor beboeten (itt Ryanair).
springfield schreef: Het is gewoon stom dat dit niet mogelijk is en ze die passagier moeten omroepen terwijl die er toch sowieso niet ging zijn en niet was ingechekt als ik wel de boarding passen kon downloaden.
Ja maar zoals ik zei, zeg het dan aan de gate agent dat hij/zij niet moet wachten op die persoon. Niet dat er veel gewacht zou worden anders, maar als de agent geen zinloze last call meer moet doen dan ben je misschien een minuut of 2-3 vroeger weg. Alhoewel je tegenwoordig in BRU je BP nog eens moet scannen aan de security en de gate agents nu dus zelf kunnen zien dat iemand nooit door security gegaan is en dus niet meer zal opdagen (of toch niet op tijd).
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”