Tijdig voorsorteren !
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Een Nederlandse klant van ons had het filmpje ook gezien. Zelf had ik er nog niet bij stil gestaan maar volgens de beste man heeft het 12 seconden geduurd alvorens de vrouw de uitrit neemt. Blijkbaar was hij beginnen tellen van zodra de uitrit in zicht verschijnt tot wanneer de vrouw op de uitrit rijdt en dat zouden 12 seconden zijn. Heb het zelf niet gechronometreerd maar misschien dat iemand hier dat wel heeft gedaan. Verder is het zo dat je in Nederland voor asociaal rijgedrag in aanmerking komt voor een "Educatieve Maatregel Gedrag en verkeer (EMG)". Die kosten betaal je zelf, ca. 800 euro en duurt 3 dagen. Nu, volgens onze Nederlandse klant komt deze vrouw netjes in aanmerking voor deze Maatregel (mocht zich dat in Nederland hebben voorgedaan).
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
12 seconden... Mja, je moet natuurlijk ook wel weten dat dit een zeer lange afrit is dus die 12 seconden zeggen op zich totaal niets. Op zich is er ook niets mis met nog even wat trage voertuigen in te halen vooraleer je de afrit neemt, zolang dat veilig kan. En het is dat laatste dat natuurlijk essentieel is, want oordelen of het veilig kan, heeft alles te maken met anticiperen. Als ik enkel die 2 vrachtwagens zie, zal ik ook inhalen, maar in dit geval, waar het duidelijk gewoon een drukke colonne van vrachtwagens is, ga ik me ook wel goed op tijd al op het 1ste vak nestelen, omdat ik al weet dat niet altijd simpel is om dat te doen, en je dat dus zeker niet last-second wil gaan doen omdat je de afrit af moet.
Wat me nu overigens het volgende doet afvragen: is men volgens de wegcode verplicht om zo snel mogelijk de afrit te nemen ? Ik kan me in elk geval niet herinneren ooit zoiets gelezen te hebben. Er zijn immers ook plaatsen waar ik bij een wisselaar gewoon zo laat mogelijk de wisselaar neem, omdat alles opstropt aan het begin van de wisselaar, en verderop er gewoon een compleet vrij pad is. En neen, ik heb het dus niet over zo laat mogelijk tussenwringen in files, maar gewoon aan de 'achterkant' van een wisselaar afrijden omdat daar gewoon totaal geen opstopping meer is. Simpel voorbeeld is de Binnenring, afrit Luchthaven/Diegem. Op die wisselaar komt ook al het verkeer toe dat van de E19 de Binnenring opmoet, en alles staat daar zo goed als stil. Bijna altijd kan je daar gewoon ipv op het 1ste vak direct te staan aanschuiven, gewoon via het 2de vak zo ver mogelijk doorrijden, waar je dan gewoon veel vlotter de afrit kan nemen.
Wat me nu overigens het volgende doet afvragen: is men volgens de wegcode verplicht om zo snel mogelijk de afrit te nemen ? Ik kan me in elk geval niet herinneren ooit zoiets gelezen te hebben. Er zijn immers ook plaatsen waar ik bij een wisselaar gewoon zo laat mogelijk de wisselaar neem, omdat alles opstropt aan het begin van de wisselaar, en verderop er gewoon een compleet vrij pad is. En neen, ik heb het dus niet over zo laat mogelijk tussenwringen in files, maar gewoon aan de 'achterkant' van een wisselaar afrijden omdat daar gewoon totaal geen opstopping meer is. Simpel voorbeeld is de Binnenring, afrit Luchthaven/Diegem. Op die wisselaar komt ook al het verkeer toe dat van de E19 de Binnenring opmoet, en alles staat daar zo goed als stil. Bijna altijd kan je daar gewoon ipv op het 1ste vak direct te staan aanschuiven, gewoon via het 2de vak zo ver mogelijk doorrijden, waar je dan gewoon veel vlotter de afrit kan nemen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
En in navolging van heel deze heisa heb ik volgend artikel gevonden. Wat zijn onze buurlanden toch progressief ingesteld, in tegenstelling tot deze Bananenrepubliek waar Middeleeuwse waarden en tradities hoog in het vaandel worden gedragen:
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/artic ... gens.dhtml
Misschien kan een mod dit afsplitsen naar een apart topic?
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/artic ... gens.dhtml
Misschien kan een mod dit afsplitsen naar een apart topic?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Dafke : ik rij 120, jij rijdt 140. Ik nader een kolonne vrachtwagens aan 90km/u, ik zie dat jij gevolgd wordt door een hele kolonne aan 140km/u. Zijt er maar zeker van dat ik ga voorbijsteken, en als ik in de beschreven situatie zit, al ruim op voorhand meestal, omdat anders die kolonne snelrijders denken een geitewollensokrijder te kloten en te ambeteren door hem niet meer te laten invoegen.
Tis maar om te zeggen wie de frustratie veroorzaakt is meestal perceptie.

-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zoiets kan zelden veilig... want dan moet je op een nog kortere tijd van uiterst links naar de afrit... het filmpje geeft nogmaals aan wat de gevolgen hiervan kunnen zijn ! Ondertussen kan trouwens iemand de vrachtwagens op de afrit ook inhalen... iets wat je al evenmin kan zien. Trouwens wat is de tijdswinst van dit alles... enkele secondenTomby schreef:Op zich is er ook niets mis met nog even wat trage voertuigen in te halen vooraleer je de afrit neemt, zolang dat veilig kan. En het is dat laatste dat natuurlijk essentieel is, want oordelen of het veilig kan, heeft alles te maken met anticiperen.

- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Ja, dat zou moeten, zonder professionele rally opleiding. Ik vind het niet normaal om met 90km/h je voertuig in een blinde vlek te sturen.CeeSsss schreef:Als alle chauffeurs zulke ongevallen zouden moeten kunnen voorkomen, moeten we 80% van de baan halen, en de overige 20% intensieve rally-opleidingen geven.
In die situatie moet je gewoon wachten tot je voldoende overzicht hebt op de afrit ofwel hem gewoon laten schieten en de volgende nemen. Je zal misschien veel tijd kwijt zijn bij dat laatste, maar het is het risico om uzelf of iemand anders van het leven te beroven of in een rolstoel te duwen absoluut niet waard!
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Waar kan ik mij inschrijven?CeeSsss schreef:Mijn korte mening: ze had meer afstand moeten houden, maar dit is echt wel een "seconds from disaster" ongeval. Als alle chauffeurs zulke ongevallen zouden moeten kunnen voorkomen, moeten we 80% van de baan halen, en de overige 20% intensieve rally-opleidingen geven.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
Gewoon even de gehaaste medemens een perspectief geven. Als je naar echts uitvoegt op 2 km van de afrit en achter een camion gaat hangen (90 km/u) ipv aan 140 door te vlammen (laten we even extremen pakken) kost je dit nog geen 30 seconden. (28,5714285714 om exact te zijn
)

-
- Plus Member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 03 feb 2013, 10:40
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 9 keer
Dit is over het algemeen bij te snel rijden. Die 10 km per uur extra doet echt ni veel tenzij je lange afstanden gaat doen (En om eerlijk te zijn is dit in Belgie nauwelijks het geval). Ik heb hier al mensen horen zeggen dat ze een "berekend risico" nemen als ze >120km/u gaan rijden. Maar als je dan zo een ongeluk zoals dit en dan is het toch zo berekend niet meer.boran_blok schreef:Gewoon even de gehaaste medemens een perspectief geven. Als je naar echts uitvoegt op 2 km van de afrit en achter een camion gaat hangen (90 km/u) ipv aan 140 door te vlammen (laten we even extremen pakken) kost je dit nog geen 30 seconden. (28,5714285714 om exact te zijn)
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
En daarvoor hebben ze cruise control uitgevonden. Sinds ik een auto heb met cruise control heb ik maar 1 boete meer gehad (op dik 7 jaar tijd). Ik gebruik het ding te pas en te onpas: bebouwde kom, zone 70, zone 90, autostrades, ...
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Tegenwoordig mag je ook niet meer al te lang meer uitbollen en flitsen ze je soms vanaf 't begin van een bord.MClaeys schreef:Dat was ook het eerste dat ik mistte bij men vervangwagen laatst. Zothandig, ook de begrenzer voor in zone 30.
Ik blijf erbij, men schrikt mensen af met boetes en dit en dat nog, de mensen rijden daar ook zo naar, zondagrijders worden we allemaal.
Als er één iemand efficiënt rijdt en niet onnodig links of in 't midden blijft plakken is die iemand al raar en buitensporig voor de rest...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik hoop dat je een snelheidsbegrenzer bedoelt, want een CC is gewoon levensgevaarlijk buiten de snelwegen. Zelf gebruik ik de begrenzer eigenlijk ook enkel op de snelweg, want als je dat ding constant moet verzetten, kun je al even goed gewoon zelf je snelheid in de gaten houden.Sub Zero schreef:En daarvoor hebben ze cruise control uitgevonden. Sinds ik een auto heb met cruise control heb ik maar 1 boete meer gehad (op dik 7 jaar tijd). Ik gebruik het ding te pas en te onpas: bebouwde kom, zone 70, zone 90, autostrades, ...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Bwah op wegen waar je continue 90 mag of continue 70 is - mits niet teveel verkeer, bvb 's nachts - de CC ook wel handig. Limiter is inderdaad wel handig als je veel door diverse zones 50 moet : gewoon instellen op 55 en je rijd vrijwel volkomen boetevrij.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De kunst is tegenwoordig al te weten waar je hoe snel mag rijden 

- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Pfffffffff... pak de fiets aub... Overdrijven is ook uw sterkste punt precies.Tomby schreef: Ik hoop dat je een snelheidsbegrenzer bedoelt, want een CC is gewoon levensgevaarlijk buiten de snelwegen.
Iemand die buiten de autostrade ook de CC gebruikt, en geen camion bestuurd, zal wel weten waar hij mee bezig is en de gevaren er van kennen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Dan zal het wel aan mij liggen. Toen ik voor het eerst met CC reed, vond ik het allesbehalve veilig, en eigenlijk ook helemaal zo praktisch niet. Vooral het feit dat bij het afremmen (en hoe vaak moet je dat niet doen ?!) de CC telkens afslaat, gaf mij direct al de neiging van gas bij te geven om een auto voor me voorbij te steken ipv me aan de snelheid te houden
.

-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik denk dat ik bijna 90% van de tijd met CC rij en dit op zowat alle wegen. Ik hoef gelukkig nooit in de spits de baan op en heb meestal relatief rustige wegen (voor zo ver je dat tegenwoordig nog kan zeggen).Dafke schreef:Iemand die buiten de autostrade ook de CC gebruikt, en geen camion bestuurd, zal wel weten waar hij mee bezig is en de gevaren er van kennen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Wat ik zeg, hier wordt een pakske overdreven ze.. joengens toch 

Door die mentaliteit mogen onze kinderen bijna nix meer.. Stel u maar eens voor dat er de dag van vandaag een spelleke wordt gemaakt op een spelconsole zoals Mortal Combat, met een FATALITY of BRUTALITY.. ik denk dat het kot te klein is. En hoe hebben we ons daar toch mee geamuseerd!


Door die mentaliteit mogen onze kinderen bijna nix meer.. Stel u maar eens voor dat er de dag van vandaag een spelleke wordt gemaakt op een spelconsole zoals Mortal Combat, met een FATALITY of BRUTALITY.. ik denk dat het kot te klein is. En hoe hebben we ons daar toch mee geamuseerd!
- jaker
- Elite Poster
- Berichten: 948
- Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
- Locatie: Meerhout
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Hiermee zou je wel eens in de problemen kunnen komen. Je gaat ervan uit dat men een correctie van 6 km/h van de gemeten snelheid aftrekt en dus in je voorbeeld op 49 km/h uitkomt.krisken schreef:Bwah op wegen waar je continue 90 mag of continue 70 is - mits niet teveel verkeer, bvb 's nachts - de CC ook wel handig. Limiter is inderdaad wel handig als je veel door diverse zones 50 moet : gewoon instellen op 55 en je rijd vrijwel volkomen boetevrij.
En je hebt gelijk! Men past inderdaad deze correctie toe. Maar waarom doet men dit? Op de toegepaste snelheidsmeting zit namelijk een redelijk grote foutmarge en om zeker te zijn dat je niet ten onrechte wordt beboet ten gevolge van een meetfout, past men deze correctie toe.
Maar, … je hebt ook ongelijk: In je voorbeeld ga je er vanuit dat er een 100% correcte meting werd uitgevoerd. En dat is nu net het punt. Deze meting is niet 100% correct. Stel dat je pech hebt en je 55 km/h wordt gemeten als 58 km/h. Na correctie geeft dat dus nog steeds 52 km/h. Gevolg: PV in je bus.

Dit is een realistisch voorbeeld. Een fout van 3km/h teveel valt wel degelijk binnen de toegelaten foutmarge …

Troost je echter, de meeste onder ons maken diezelfde redeneringsfout.

Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Een snelheidsmeter mag niet meer aangeven dat wat je rijd. Dat is een regel 
Dus als je instelt op 55km/u dan mag je er van uit gaan dat je absoluut maximum 55km/u aan het rijden bent. Als ik mijn GPS aanzet, komt daarop mijn effectieve, berekende snelheid. Als ik mijn CC opzet op 55km/u dan is dit in werkelijkheid 52km/u (volgens GPS). Zo staat 75 gelijk aan 72km/u en 125 staat gelijk aan 122/123km/u.
Ken je auto

Dus als je instelt op 55km/u dan mag je er van uit gaan dat je absoluut maximum 55km/u aan het rijden bent. Als ik mijn GPS aanzet, komt daarop mijn effectieve, berekende snelheid. Als ik mijn CC opzet op 55km/u dan is dit in werkelijkheid 52km/u (volgens GPS). Zo staat 75 gelijk aan 72km/u en 125 staat gelijk aan 122/123km/u.
Ken je auto

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
@Jaker: Die tegenredenering is volgens mij evenzeer fout.
Alle toestellen worden bij mijn weten geijkt. Elk PV bevat zelfs een referentie naar dat ijkingsverslag. De kans dat de meting dus afwijkt van de echt snelheid is m.i. dan ook behoorlijk klein. Waarom die 6% marge er dan nog is, is me ook een raadsel. Ik vermoed dat het iets historisch is waar men zich vroeger wou indekken tegen aanvechting omwille van vermeende onnauwkeurigheden omwille van een niet-recente ijking. Maar het is ook maar een gok...
Alle toestellen worden bij mijn weten geijkt. Elk PV bevat zelfs een referentie naar dat ijkingsverslag. De kans dat de meting dus afwijkt van de echt snelheid is m.i. dan ook behoorlijk klein. Waarom die 6% marge er dan nog is, is me ook een raadsel. Ik vermoed dat het iets historisch is waar men zich vroeger wou indekken tegen aanvechting omwille van vermeende onnauwkeurigheden omwille van een niet-recente ijking. Maar het is ook maar een gok...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Men kent nog niets eens de onzekerheid van hun meting... het toepassen van een foutmarge is dan ook pure nonsens !jaker schreef:Men past inderdaad deze correctie toe. Maar waarom doet men dit? Op de toegepaste snelheidsmeting zit namelijk een redelijk grote foutmarge en om zeker te zijn dat je niet ten onrechte wordt beboet ten gevolge van een meetfout, past men deze correctie toe.
Als je dit voor de rechtbank brengt kan je iedere snelheidsboete aanvechten... maar je moet wel iemand bij hebben die kennis heeft van deze materie.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Wat men mij ooit heeft wijsgemaakt (!) vanuit de federale politie te Gent : deze afwijking is er om ervoor te zorgen dat bestuurders die 51km/u in de bebouwde kom rijden (bvb bergaf) geen flitsboete zouden krijgen (en de politie dus wat minder werk heeft) en om ervoor te zorgen dat niet elke burger continue naar zijn snelheidsmeter kijkt in plaats van door zijn voorruit en spiegels.
In hoeverre dit klopt : geen idee...
In hoeverre dit klopt : geen idee...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Je snelheidsmeter moet idd altijd sneller aanduiden dan je werkelijk rijdt. De foutenmarge die in beide richtingen bestaat wordt dus kunstmatig verschoven.
De flitscameras hebben idd ook een afwijking in beide richtingen, maar die zal niet zo groot meer zijn.
Ik denk dat de marge vooral is om chauffeurs niet te veel te pesten en te zorgen dat we niet op onze snelheidsmeter zitten te kijken als we met het verkeer horen bezig te zijn.
In Nederland is de toegelaten afwijking trouwens slechts 3% dacht ik, maar de details weet ik niet.
Bij ons is het alvast 6% of 6km/u, de grootste van de twee wordt gekozen. In de praktijk is het dus 6km/u zolang je minder dan 100 rijdt, en 6% als je sneller dan 100 rijdt.
[
Post made via mobile device ]
[
Post made via mobile device ]
De flitscameras hebben idd ook een afwijking in beide richtingen, maar die zal niet zo groot meer zijn.
Ik denk dat de marge vooral is om chauffeurs niet te veel te pesten en te zorgen dat we niet op onze snelheidsmeter zitten te kijken als we met het verkeer horen bezig te zijn.
In Nederland is de toegelaten afwijking trouwens slechts 3% dacht ik, maar de details weet ik niet.
Bij ons is het alvast 6% of 6km/u, de grootste van de twee wordt gekozen. In de praktijk is het dus 6km/u zolang je minder dan 100 rijdt, en 6% als je sneller dan 100 rijdt.
[

[

- jaker
- Elite Poster
- Berichten: 948
- Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
- Locatie: Meerhout
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Foutje zeker? Een snelheidsmeter mag nooit MINDER aangeven dan wat je rijd.krisken schreef:Een snelheidsmeter mag niet meer aangeven dat wat je rijd
Maar ik had het niet over de snelheidmeter in je auto, maar over de flistapperatuur. Ik ging er wel van uit dat je je auto kent en als je zegt 55 km/h, dat je dan ook echte 55 km/h bedoeld en niet wat op je snelheidsmeter staat. Deze zal normaal meer aangeven.
Weet je wat "geijkt" wil zeggen? Dat wil dus zeggen dat het toestel gegarandeerd voldoet, binnen de toegestane tolerantie.Tomby schreef:Alle toestellen worden bij mijn weten geijkt. Elk PV bevat zelfs een referentie naar dat ijkingsverslag. De kans dat de meting dus afwijkt van de echt snelheid is m.i. dan ook behoorlijk klein...
Zoals in mijn vorige post reeds gezegd: deze technische correctie dient als compensatie voor de eventuele fout. Meer moet je daar niet achter zoeken.Tomby schreef:Waarom die 6% marge er dan nog is, is me ook een raadsel
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Sorry, bedoelde inderdaad minderjaker schreef:Foutje zeker? Een snelheidsmeter mag nooit MINDER aangeven dan wat je rijd.krisken schreef:Een snelheidsmeter mag niet meer aangeven dat wat je rijd
Maar ik had het niet over de snelheidmeter in je auto, maar over de flistapperatuur. Ik ging er wel van uit dat je je auto kent en als je zegt 55 km/h, dat je dan ook echte 55 km/h bedoeld en niet wat op je snelheidsmeter staat. Deze zal normaal meer aangeven.

Als je de cruise control op 55 zet, dan gebruikt deze eveneens de snelheidsmeter hé. Daarom dat ik die marge van 5km/u extra altijd gebruik (35/55/75/95/125) : ik weet dat mijn wagen dan nipt boven de maximum snelheid gaat en tis makkelijk te onthouden.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Opgepast: uw afwijking wordt groter naarmate je sneller rijdt (meer omwentelingen van het wiel vermenigvuldigd met de afwijking per omwenteling).
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dat is wat ik ook dacht, echter blijkt dit bij mijn Citroën Berlingo anders te zijn.
Op welke snelheid ik mijn CC ook inzet op 5km/u boven de maximale selheid, ik rij steeds 2 a 3km/u erboven volgens mijn GPS.
55km/u op CC = 52a53km/u op gps
125km/u op CC = 122 a 123km/u op gps
Op welke snelheid ik mijn CC ook inzet op 5km/u boven de maximale selheid, ik rij steeds 2 a 3km/u erboven volgens mijn GPS.
55km/u op CC = 52a53km/u op gps
125km/u op CC = 122 a 123km/u op gps
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Van welk jaar is die misschien? Zo een verschil is idd wel extreem.
Mijn auto'tje van vroeger was 130 op de teller gelijk aan 123km/u in real (Ford Fiesta'ke).
Mijn auto'tje van vroeger was 130 op de teller gelijk aan 123km/u in real (Ford Fiesta'ke).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Hier nog erger: Opel Astra van 1997. Rijd ik voorbij zo'n bord dat je snelheid aangeeft en volgens mijn teller rijd ik iets meer dan 80 km/u, zit dat resultaat steeds tussen de 67 à 70 km/u. GPS geeft ongeveer dezelfde resultaten. Net onder 60 km/u geeft dan ongeveer 50 km/u op die borden/GPS. Autostrade heb ik nog niet getest.
Begint stilaan wel op mijn zenuwen te werken dat ik niet weet hoe snel ik effectief rij.. Wel nog niet geflitst geweest
.
Begint stilaan wel op mijn zenuwen te werken dat ik niet weet hoe snel ik effectief rij.. Wel nog niet geflitst geweest

-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
krisken schreef:Van welk jaar is die misschien? Zo een verschil is idd wel extreem.
Mijn auto'tje van vroeger was 130 op de teller gelijk aan 123km/u in real (Ford Fiesta'ke).
2010 1.6TDI, 205/55 R16 van banden/wielen.
Op hoge snelheid nog extremer, doet op de teller bijna 210 terwijl top snelheid 186 in de specificaties.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Bij mij wel; bij gps 30 staat er op de teller 32-33. Bij 70 is dat al 75, bij 120 geraak ik op de teller makkelijk aan 128.krisken schreef:Dat is wat ik ook dacht, echter blijkt dit bij mijn Citroën Berlingo anders te zijn.
Op welke snelheid ik mijn CC ook inzet op 5km/u boven de maximale selheid, ik rij steeds 2 a 3km/u erboven volgens mijn GPS.
55km/u op CC = 52a53km/u op gps
125km/u op CC = 122 a 123km/u op gps
[
