Flitspaal op Bushalte mag dat?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Nee hoor, ik woonde vroeger ook in de buurt van een snelweg. Nit te veel last gehad, maar groen muur, geluidswerende wanden en andere toestanden werken gebruikt, ipv snelheidsbeperking. Als je in de buurt van een snelweg gaat wonen weet je hoe laat het is he, of ga je ook aan de nmbs vragen om de treinen stiller te doen rijden als je bij de sporen gaat wonen?

En ja, dat "als je de toegelaten snelheid rijdt wordt het licht net voor je neus oranje" ken ik. Is hier in de buurt ook zo. Rood wordt groen, je trekt op tot toegelaten snelheid, en garantie wordt het volgende licht oranje en root net voor je er bent. Terwijl zij die 20 te snel rijden er nog net doorgeraken. Meer dan 1 set lichten hier zo hoor.

In NL is 100 blijkbaar ook 100. Hier rijden de bejaarden op de snelweg 90, en de gehaasten 140 (en ze mogen dat, goed, maar dat neemt niet weg dat het gevaarlijk is). Ik durf zelfs niet op de rechterstrook rijden op lange afstanden (tja, beetje middenstrookrijder); want geheid dat er eentje invoegt aan 80-90 per uur, net voor je neus. Of snel op de rechterstrook gaat om de afrit te nemen en al op de rijstrook afremt. Dat heb je dan weer niet op die middenstrook (enfin, minstens de tweede strook van rechts), en da's wel aangenaam bij lange afstanden "op automatische piloot" rijden.
En als je braaf in en uitvoegt heb je gegandeerd een andere "trage inhaler" die je net afsluit als je een vrachtwagen wil inhalen, dan moet je vertragen bij die vrachtwagen, en dan geraak je helemaal niet meer op de middenstrook om die in te halen.

Zelfde op de gewone baan. Is het een keertje 90, dan rijdt de grote meerderheid nog altijd 70 omdat ze dat gewoon zijn, en is er een oudere chauffeur die liever 50 doet (ipv de 70 die hij/zij denkt dat het is) en alles ophoudt. Verder remt iedereen plots bij flitspalen af tot 50 (ook al ist 70), want "we moesten ons maar ns vergist hebben van toegelaten snelheid" en ken ik zelfs een flitspaal die letterlijk nog geen 10m na een bord bebouwde kom staat, datzelfde bord in de zomer trouwens bijna onzichtbaar door de boom die er een tak over laat groeien. (en zo ken ik nog wel wat snelheidsborden die gecamoufleerd zijn)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Staat die flitser toevallig aan de kanten van Zelzate? :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bedoelde een vaste flitser voor rood licht :)

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

op de R4 naar Zelzate staat er op bijna elke kruispunt wel een vast gatso pakezel, zowel langs de kant van Evergem als op de Kennedybaan
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik had vroeger een dik aangeklede BMW F20 (118d), ik zeg het erbij, opties waren M-sportpakket ophanging en sportzetels, sportstuur etc etc, dus die bak nodigde wel uit om het gaspedaal goed in te drukken...

Ik ben daar volledig vanaf gestapt van "te snel" rijden. Ik verplaats me hoofdzakelijk in België, dus altijd "redelijk korte afstanden" en je wint daar écht hélemaal niets mee met veel of een beetje "te snel" rijden. Op die korte afstand van BXL naar huis (buurt van Leuven) win je zo goed als niets, zelfs niet als je in het midden van de nacht over de E40 raast aan 235+kmph... Te snel rijden dat is het bijna zo goed als nooit waard - ja, het is plezant ja, maar jah, er is zoveel plezant dat niet mag of gevaarlijk is :)

Ik was wel altijd een beetje blij als we naar Duitsland gingen, alhoewel dat ik met die BMW geen match was voor de rest dat daar over de derde rijstrook scheurt was het toch verdekke plezant :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

ub4b schreef:op de R4 naar Zelzate staat er op bijna elke kruispunt wel een vast gatso pakezel, zowel langs de kant van Evergem als op de Kennedybaan
Op de R4 tussen Gent en Zelzate (Kennedybaan) staan er juist amper of geen. Dat is beetje het probleem. Zou eens moeten kijken maar op de hele baan staan er misschien 3? Vorige zaterdag nog deze baan gedaan...

Telefonie = EDPnet + OVH
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Slafes schreef:Leuven verwittigt zelfs enkel aan de poorten dat er blauwe zone geldig is in de ganse binnenstad.
Het is nu wel al jaren geleden dat ik in Leuven was, maar ik meende dat in de binnenstad ook alle palen van verkeersbonden een blauwe band hadden die ook nog eens aangaven dat je in een blauwe zone was. Heb echter geen idee of dat een algemene regel is, en of het zelfs nog altijd zo is. En dan moet je het ook nog eens weten dat dat een aanduiding is voor blauwe zone natuurlijk..
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Je kan nergens in ons land nog echt ontspannen met de auto rijden en dat heeft voor een groot stuk met die flitsers en hun bijhorende absurde snelheidsbeperkingen te maken. Ik heb het niet over bebouwde kommen waar het echt bebouwde kommen zijn, maar over grote steenwegen waar je maar 70 mag, terwijl het voor niks of niemendal nodig is.
Ter bescherming van 'de zwakke weggebruiker' zeggen ze dan, maar ondertussen is die zwakke weggebruiker zo overbeschermd dat hij zich op geen enkel moment nog bewust is van enig gevaar en, vooral, zich overal baas waant en denkt alleen maar rechten te hebben.

Maar da's gewoon effe mijn gedacht over de wegen van tegenwoordig.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Die blauwe band is er nog steeds, maar ze zijn zeldzaam geworden, veel mensen weten trouwens niet wat dat wil zeggen... Ze verwachten immers een verkeersbord. Is ook zoiets menselijk. We willen minder borden, maar eigenlijk vragen we er om. :)

Uniforme kleurcodes op bvb boordstenen zou kunnen werken.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Klopt! In de ene gemeente is een blauwe boordsteen dat je binnen de bebouwde kom staat, bij de andere is dit voorbehouden plaatsen voor mindervalide personen...

Telefonie = EDPnet + OVH
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”