Vrije markt zal niet voor glasvezel zorgen

Nieuws omtrent telecom
Loeri
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

gbmed schreef:Man, excuseer me 1.000 keer dat dit eerder gepost is. Een reden te meer om hier weg te blijven. Mea culpa maxima. Ik heb steeds minder zin om op dit forum te komen.
Mijn excuses gmbed het was niet de bedoeling om opheffing te veroorzaken..
Ik zie net dat je het in een apparte topic poste dus dat de "Re:" hier niet bij staat.

My bad dus :wink:
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

r2504 schreef:Volgens mij gaan bytes altijd even snel of het nu TCP, UDP, ICMP, ... of wat dan ook is.
Bij TCP heb je bevestiging... maar dat heeft normaal geen impact op de downstream (tenzij de kwaliteit slecht is).
Het protocol UDP is sneller dan TCP want die moet zich met veel minder bezig houden ....

Als een pakketje niet toekomt om een of andere reden is er wel een probleem downstream.
En als er iets niet toekomt is het terug aanvragen voor het verloren pakketje upstream ....

Is niet altijd omdat er een slechte verbinding is, kan evengoed tijdens de drukte een router zijn die het pakketje "dropt"
zonder reden of omdat de "time to live" overschreden is of ergens op het internet een bottleneck .... wie zal het zeggen !
Of zoals ik al zei, PC die te traag is voor de datastroom ....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Bssoft schreef:of omdat de "time to live" overschreden is
Mmm... ik leer hier alle dagen bij... sinds wanneer zou een UDP pakket geen TTL hebben :eek:

Ik denk dat je je eens moet verdiepen in TCP/IP voor je nog dergelijke uitspraken doet :roll:

Maar laten we het hier bij houden... het was eerder een grapje dat bits op zich altijd even snel gaan :lol:
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

r2504 schreef:
Bssoft schreef:of omdat de "time to live" overschreden is
Mmm... ik leer hier alle dagen bij... sinds wanneer zou een UDP pakket geen TTL hebben :eek:
Ik denk dat je je eens moet verdiepen in TCP/IP voor je nog dergelijke uitspraken doet :roll:
Maar laten we het hier bij houden... het was eerder een grapje dat bits op zich altijd even snel gaan :lol:
Ik sprak daar niet specifiek over UDP maar over mogelijke oorzaken die problemen geven met verloren pakketjes als je
gewoon staat te internetten.

"Dit is natuurlijk meer bedoeld voor Jan met de pet dan sommige die hier technisch goed onderlegt zijn natuurlijk ...."
dat had je zekers niet gelezen .... volgens mij ben je niet Jan met de pet ....

Je kan hier onmogelijk TCP/IP uitleggen van A tot Z, je moet het heel compact houden hier .... daarom dat er hier ook zo veel
misvattingen/misverstanden zijn, ik kan dat begrijpen .... ik leer ook liever over TCP/IP een week lang dan in een sessie van 1 uur
bij wijze van spreken of gewoon hier in een compacte tekst te plaatsen ....

Dat doe jij ook compact schrijven: "Bytes/Bits gaan altijd even snel" als dat zo is waarom zijn er dan problemen ?
daar lees ik niets van bij jou !
Links en rechts heb je van die allesweters die zeggen dat je je les moet leren .... correct ik leer nog altijd bij, ik ben god de vader niet.

Van mij mogen ze overal glasvezel leggen, daarna zal er in Userbase wel klachten staan over problemen, snelheid en andere konsoorten :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”