3G gecapped op 1 Mbit
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Dat is dubbel zo snel als een groot aantal ADSL verbindingen... Hoe/wat/waar heb je dat voor elkaar gekregen?Razornord schreef:Deze snelheden kreeg ik over MV via hotspot. Nice!
- Razornord
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 17 keer
De test werd gedaan in Zonhoven via de hotspotfunctie van mijn gsm (samsung s2) op de laptop. Ik kon het zelf moeilijk geloven maar enkele keren herhalen heeft me bevestigd.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Test gedaan deze ochtend in Drongen, hier had ik 2 maand geleden zelfs nog geen 3g.
Sent from my Desire HD using Tapatalk 2
Sent from my Desire HD using Tapatalk 2
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 30 keer
Een maat van mij in Sijsele heeft ook HSPDA met z'n HTC Sensation en haalde dit weekend 8Mb/s!
Hier in Brugge is het nog altijd huilen met de pet op: geen 3G. Weet iemand wat de plannen hier zijn in Brugge? Er is een conflict met het stadsbestuur maar niemand weet van iets, man toch. Tegen 2030 gaan we hier nog geen 3G hebben.
Hier in Brugge is het nog altijd huilen met de pet op: geen 3G. Weet iemand wat de plannen hier zijn in Brugge? Er is een conflict met het stadsbestuur maar niemand weet van iets, man toch. Tegen 2030 gaan we hier nog geen 3G hebben.
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Thuis haal ik met de iPhone van mijn vriendin op MV makkelijk 5 Mbps, maar ik heb toch het gevoel dat druk bevolkte gebieden al problemen krijgen met capaciteit, zoals in Antwerpen Berchem waar ik werk.
Waarschijnlijk hebben bepaalde antennes/masten nog geen snellere uplink gekregen (of hoe ik dat ook moet verwoorden).
Waarschijnlijk hebben bepaalde antennes/masten nog geen snellere uplink gekregen (of hoe ik dat ook moet verwoorden).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
Ik heb zo een vermoeden dat de limiet dynamisch wordt ingesteld. Zou het kunnen dat, afhankelijk van de drukte de policer een ander plafond gebruikt om alle gebruikers een goede performantie te geven?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
daar kan ik hier, in antwerpen noord, hooguit van dromen...
http://speedtest.net/result/2158827229.png
http://speedtest.net/result/2158827229.png
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
denk ik ookbrubbel schreef:Ik heb zo een vermoeden dat de limiet dynamisch wordt ingesteld. Zou het kunnen dat, afhankelijk van de drukte de policer een ander plafond gebruikt om alle gebruikers een goede performantie te geven?
diverse tests op dezelfde plaats maar op verschillende tijdstippen geven grote verschillen.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Hier ook in knokke:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Ik denk niet dat Base een variabele limiet op hun snelheid zou zetten. De verschillen in snelheden zijn te wijten aan de drukte op de mast (data + bellen + sms)brubbel schreef:Ik heb zo een vermoeden dat de limiet dynamisch wordt ingesteld. Zou het kunnen dat, afhankelijk van de drukte de policer een ander plafond gebruikt om alle gebruikers een goede performantie te geven?
En bereik speelt ook een rol icm met drukte, beter bereik = hogere snelheden, Dus als er 10 mensen met goed bereik alle capaciteit/data verbruiken zal de rest met slechter bereik trage of zelfs geen data hebben.
3G, boerenbuiten en Base? One does not computebrubbel schreef:'t is waar zeg, op mijn terras in een godvergeten b**r*g*t:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
Ik sta ook versteld. Meestal krijg ik (huawei E586, 21mbps HSPA modem) 0 streepjes, en soms 1 (als het schoon weer is). In het laatste geval haal ik dergelijke snelheden...
(EDIT: het is wel degelijk Mobile Vikings)
(EDIT: het is wel degelijk Mobile Vikings)
Laatst gewijzigd door brubbel 16 sep 2012, 23:34, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 10 keer
Dat is nu het voordeel van BASE , hun 3G netwerk is volledig 21.1mbit HSPA+.
Bij Proximus zijn de meeste sites max 14.4 mbit volgens network signal info app.
BASE mag wel zijn dekking wat verder uitbreiden want die is nog niet optimaal.
Bij Proximus zijn de meeste sites max 14.4 mbit volgens network signal info app.
BASE mag wel zijn dekking wat verder uitbreiden want die is nog niet optimaal.
-
- Elite Poster
Op Proximus nog nooit iemand boven de 10mbps zien gaan (buiten LTE) en dan daar bijna 15mbps halen... en dat op de minste provider van de drie.svenska schreef:Vanmorgen in Roeselare eens een speedtestje gedaan (met de interne HSPA kaart van mijn laptop)
Jawadde dadde!
Hier heb ik dergelijke snelheden nog niet gehaald, max is hier 5mbps (met 21.1mbps radio) Ook 's nachts krijg ik exact hetzelfde resultaat.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Dat is het record tot nu toe, welk HSPA kaartje gebruik je?svenska schreef:Vanmorgen in Roeselare eens een speedtestje gedaan (met de interne HSPA kaart van mijn laptop)
Jawadde dadde!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Eerlijk?? Je mag zeggen wat je wil... Ik heb al jaren Mobistar, sinds 3 jaar ook mobiel internet... Ook voor het werk gebruiken we Mobistar Mobiel Internet... Op heel veel (lees: de meeste) plaatsen heb je 3G - HSDPA ... Op sommige plaatsen slechts EDGE... Nu ging ik de laatste maand Mobile Vikings eens 'testen', om mogelijks privé over te schakelen... Het resultaat in Diksmuide zelf was bedroevend; Edge, waar zowel Mobistar als Proximus HSDPA gaan...
Maar gezien ik toch mijn kaartje (2GB) op kon gebruiken, ging ik het verder gebruiken... En wat zie ik: MV heeft op heel veel plaatsen 3G-dekking, lekker vlot, 6Mbps is niet ondenkbaar... Zo zat ik gisteren in Mol om te werken, zowel M* als PR gaven enkel EDGE, MV gaf een volle HSDPA aan 6 Mbps...
En wat nog frappanter is: Op Edge, noch op M* als op PR, kon ik ooit een live-stream radio beluisteren aan 128 Kbps... Dat ding bleef constant bufferen... Afgelopen WE zat ik in een 'godvergeten gat' in de Dardennen, Alle/semois, en via MV kon ik perfect een livestream aan 128 Kbps beluisteren, én ondertussen nog vlot surfen... Op 4 uur tijd slechts 2 keer bufferen!! Is de EDGE-snelheid van Base dan zoveel hoger?? Of wordt het M*-netwerk gewoon veel meer belast (want ik weet dat veel van die kleine cellen gewoon via DSL op hun netwerk zitten, gezien daar in de streek de gemiddelde DSL-snelheid 4Mbps down/512Kbps up is) ??...
Wie kan het verschil verklaren????
Maar gezien ik toch mijn kaartje (2GB) op kon gebruiken, ging ik het verder gebruiken... En wat zie ik: MV heeft op heel veel plaatsen 3G-dekking, lekker vlot, 6Mbps is niet ondenkbaar... Zo zat ik gisteren in Mol om te werken, zowel M* als PR gaven enkel EDGE, MV gaf een volle HSDPA aan 6 Mbps...
En wat nog frappanter is: Op Edge, noch op M* als op PR, kon ik ooit een live-stream radio beluisteren aan 128 Kbps... Dat ding bleef constant bufferen... Afgelopen WE zat ik in een 'godvergeten gat' in de Dardennen, Alle/semois, en via MV kon ik perfect een livestream aan 128 Kbps beluisteren, én ondertussen nog vlot surfen... Op 4 uur tijd slechts 2 keer bufferen!! Is de EDGE-snelheid van Base dan zoveel hoger?? Of wordt het M*-netwerk gewoon veel meer belast (want ik weet dat veel van die kleine cellen gewoon via DSL op hun netwerk zitten, gezien daar in de streek de gemiddelde DSL-snelheid 4Mbps down/512Kbps up is) ??...
Wie kan het verschil verklaren????
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Elite Poster
Daar heb je het.KRL100 schreef:Eerlijk?? Je mag zeggen wat je wil... Ik heb al jaren Mobistar, sinds 3 jaar ook mobiel internet... Ook voor het werk gebruiken we Mobistar Mobiel Internet... Op heel veel (lees: de meeste) plaatsen heb je 3G - HSDPA ... Op sommige plaatsen slechts EDGE... Nu ging ik de laatste maand Mobile Vikings eens 'testen', om mogelijks privé over te schakelen... Het resultaat in Diksmuide zelf was bedroevend; Edge, waar zowel Mobistar als Proximus HSDPA gaan...
Het Mobistar 3g netwerk is in West-Vlaanderen en een deel van Oost-Vlaanderen gewoon goed, buiten die gebieden moet je er niet aan beginnen.
BASE hun 2g netwerk is qua snelheid uitstekend. De laatste maanden is hun 3g net werk ook met de dag beter aan het worden op vlak van dekking en snelheid.
Proximus heeft verreweg het beste 3g netwerk van de drie, bijna overal op de courante plaatsen 3g. Hun 2g netwerk GPRS/EDGE is bedroevend traag.
Het feit dat de EDGE snelheden zoveel verschillen heeft te maken met de verschillende "Class" EDGE die men gebruikt. http://en.wikipedia.org/wiki/Enhanced_D ... _Evolution
Wel dat kan gewoon de plaatsing van de mast zijn + het feit dat 2100MHz 3g nu eenmaal minder ver draagt dan 900MHz 2g.KRL100 schreef:Maar gezien ik toch mijn kaartje (2GB) op kon gebruiken, ging ik het verder gebruiken... En wat zie ik: MV heeft op heel veel plaatsen 3G-dekking, lekker vlot, 6Mbps is niet ondenkbaar... Zo zat ik gisteren in Mol om te werken, zowel M* als PR gaven enkel EDGE, MV gaf een volle HSDPA aan 6 Mbps...
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Heb toch problemen op met mijn Huawei E587 in Lokeren een signaal te vinden op het Base netwerk.
Is er ergens een kaart te vinden met de base dekking? kan niet direct één vinden op het net. Iemand een idee?
G4 masten bij Base bestaan die al ergens?
Is er ergens een kaart te vinden met de base dekking? kan niet direct één vinden op het net. Iemand een idee?
G4 masten bij Base bestaan die al ergens?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 10 keer
Lijkt me nogal vreemd. Heb je vol bereik of niet want dat kan de snelheid sterk beïnvloeden...t-town schreef: En dit terwijl ik vroeger wel een goede 3G connectie had.