malinwa001 schreef:speed via fon zal wel gecapt worden zodat dit niet gaat
als je toch wil via de buren gaan doe het dan ineens ergens waar de modem niet gelock staat
Snelheid van Fon wordt gecapt op 3Mb/s down, wat exact dezelfde snelheid is als het 'Internet Start' abbo heeft.
jorisx schreef:
Denk dat dit niet zal lukken:
Maar als je je Fon niet hebt via Belgacom, kunnen ze moeilijk het volume van jouw login aftrekken
Avenger 2.0 schreef:Vraag me ook wel af hoe het met de beveiliging zit. Zou de bbox2 volledig afgeschermd zijn van de fon gast gebruiker? Kan deze de bbox2 niet laten crashen of vastlopen door veel gelijktijdige connecties te openen zoals bv bij torrents het geval is?
Client Isolation staat aan, dus clients op het publiek signaal kunnen elkaar niet zien, noch de gebruiker van het private signaal (of de LAN-poorten). Tevens hebben de Fon-gebruikers een ander publiek IP-adres dan jijzelf. Ik vermoed dat er in chillispot (de service die de Fonspot verzorgd op de bbox2) wel een limiet op het aantal connecties zal staan. Om Fon te kunnen gebruiken moet je ook de laatste firmware hebben, waarin de bug die het TR-69 process op 100% deed lopen (en ervoor zorgde dat de bbox2 aanzienlijk trager werd) volgens mij gefixt is.
-KoeKe- schreef:Ik heb deze lijnwaarden:
Downstream line rate 30064 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Maar mijn abbo is Comfort dus 15mbps download. Zal dan de snelheid van Fon gebruik maken van de overige 15 mbps die ik niet kan gebruiken wegens mijn abbo?
Dat zou het meest voor de hand liggend zijn.