tele2 12 mb

HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Mijn pa en broer zitten beiden bij dommel en zijn nu heel tevreden maar er zijn ook andere tijden geweest.

Ik wil echt bij TELE2 blijven daar ik hier echt tevreden van ben van in het begin maar die upgrade mag iets sneller. Maar .... ik heb geduld. :wink:
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

nog even gebeld naar helpdesk en ik mag eind juni op mijn buik schrijven. Zal later zijn want er zijn nog heel wat problemen blijkbaar met 12Mb volgens de helpdesk. Deze info hadden ze gekregen van hun derde lijn.
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Was te denken he!! Djeezes... En das weer typisch T2 dat ze dit ook aan de klanten laten weten! NOT :-(
Enige dat me op dit moment nog daar houdt is de prijs... Ma das ook alles!
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

@Rke : met de jouw doorgegeven afstand tot centrale (3,5km volgens 320i) is het zowiezo extreem optimistisch om al je hoop op T2 te plaatsen. Als die afstand inderdaad klopt, zal -indien (en hier heb ik hopen twijfels aan !) 320i je aanvraag doorgepushed zou krijgen voor REALISATIE door BGC als je Broba bent- het eindresultaat de extra kost van 10€ in de maand absoluut niet waard zijn. BGC zelf laat geen 12mbps aanslutingen toe éénmaal verder dan ruwweg 1,3 km van de centrale, en tussen dan en "ruwweg 2 km" valt dit naar 9. Alles daarboven wordt gewoon 4 (4,6 bij BGC). En wat is de praktische waarde van ADSL2 op 4mpbs ? Juist ja, zero. Aangezien binnen Broba feitelijk BGC zal beslissen of jouw aansluting er komt op ADSL2 en zelfs de afstand die jij dacht van (van 2.4 km of zo) een stuk verder is als wat BGC aansluiten wil ...

Indien die 4mbps echt een pijnpunt wordt voor je kan je evengoed vandaag al naar een andere provider uitkijken en dan komt je bijna automatisch bij Telenet of VDSL2-based BGC/Dommel uit in jouw geval. Hoe je het ook draait of keert, dat is de situatie.

Dit feit ontkennen is zelfbegocheling van het zuiverste water : je mag me gerust een zwartkijker noemen, maar deze voorspelling -gebasseerd op neutrale technische info en gezien het verloop van het hele verhaal tot nu toe- is _veel_ realistischer dan de hoop "dat alles binnen aanvaardbare tijd goed komt en het resultaat exact dat is waar je op hoopt".

just my 2 cents, take it or leave it.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Rke schreef:Was te denken he!! Djeezes... En das weer typisch T2 dat ze dit ook aan de klanten laten weten! NOT :-(
Enige dat me op dit moment nog daar houdt is de prijs... Ma das ook alles!


De prijs was voor mij ook een van de redenen om naar Tele2 te komen, ik heb er dus een 12 Mbps gehad maar nu om één of andere reden (BGC?) heeft men mij moeten terugzetten naar een 5 Mbps profiel, dus ik ben eens beginnen rondkijken.
Voor de prijs hoef je in feite ook niet meer bij Tele2 te blijven met dergelijk profiel en je krijgt er bij sommige nog extra's bij (nieuwsgroepen ed) die bij Tele2 wel vermeldt staan maar om één of andere reden niet werken.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Ze maken me pisnijdig bij TELE2. Het is erover. 4 maand is het nu om de upgrade te doen van 4 naar 12 MB. Vandaag terug het bericht gekregen dat het eind juli zal zijn. Ik heb maar direkt gevraagd welke maand hij gaat vermelden op eind juli ... augustus denk ik. Ze blijven me maar beloven en beloven maar geven ho maar.


:evil: :evil: :bang:
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Mail naar ombudsdienst telecommunicatie is vertrokken. Jammer maar helaas moet het op die manier. :-(
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

HANs schreef:Mail naar ombudsdienst telecommunicatie is vertrokken. Jammer maar helaas moet het op die manier. :-(


Dat is een correcte en objectieve manier van handelen.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Ik heb Tele2 per aangetekend schrijven laten weten dat ik vanaf nu op een geblokkeerde rekening het abonnementsgeld betaal tot er een oplossing is.
Als iedereen dit zou doen die dit probleem heeft zal dat een grotere weerslag hebben dan via de ombudsman te passeren, dat kan ook lang aanslepen terwijl abonnementsgeld dat op een geblokkeerde rekening gestort wordt onmiddellijk impact heeft bij Tele2.
eclectic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 aug 2009, 14:28
Bedankt: 1 keer

dag surfers,
ik heb als newbie geen zin om een nieuw topic op te starten voor mijn probleem, temeer daar even rondlezen me geleerd heeft dat ik niet alleen ben met mijn probleem.
wij zijn sinds jaren tele2 klant, en afgezien van het af en toe uitvallen van de telefoonverbinding heb ik weinig klagen. ergens in maart of april had ik ook de verhoging naar 12MB-snelheid aangevraagd, online, en dat kon. na vele maanden had ik de hoop al opgegeven en dacht 'so what', tot ik vorige dinsdag een mail kreeg: bravo, u surft nu sneller, veel plezier.
MAAR: ik moest die mail op het werk lezen via de webmail. want de dag ervoor lag onze telefoonlijn én internet plat. ik dacht dat het een tijdelijk probleem zou zijn - maar de dinsdagavond was er nog niets veranderd thuis. kabels eruit, erin, modem heropgestart - geen resultaat. dan maar gebeld naar de helpdesk op woensdag (nadat ik op het werk het telnr kon opzoeken), moest ik 's avonds thuis terugbellen want ze moesten weten welke lichtjes van de modem brandden. bel ik 's avonds terug met de gsm - blijkt de (vriendelijke) stem aan de helpdesk vanop afstand te kunnen zien welke lichtjes branden... na ja, geen klagen, vrijdagvoormiddag zou er een technicus langskomen.
die is vrijdag alles komen bekijken, bij ons is alles oké, volgens hem (dixit mijn allerliefste, ik was niet thuis) lag het aan de afstand tot de centrale (3 km zei hij), en zou men ons van 12 terug op 4 MB snelheid zetten. maar dat zou belgacom moeten doen, en nu vrees ik dat ons probleem niet eerstdaags opgelost zal raken. als er vanavond nog steeds geen leven inzit, zal ik maar nog eens bellen naar de helpdesk.
iemand gelijkaardige verhalen? ik weet goed dat jullie niet kunnen helpen, lees het als een waarschuwing mocht je willen overschakelen naar 12MB. Ik besef niet waarom tele2 dan toch de omschakeling gedaan heeft indien de reden van falen (afstand tot de centrale) juist is en zo voorspelbaar...
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

@ eclectic:

Andere leden op dit forum zullen ook wel zeggen dat de afstand van 3 km wat te veel is, maar ben beniewd naar je lijnwaarden ?

Doe dit met deze login: http://192.168.1.254/cgi/b/dsl/dt/?ce=1&be=0&l0=1&l1=0

Copieer en plak deze waarden in je volgende post
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Hij zal ze op een USB stick moeten zetten en meenemen naar z'n werk denk ik :)
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Ja, da's waar ook :?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
eclectic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 aug 2009, 14:28
Bedankt: 1 keer

SplinterByte schreef:Hij zal ze op een USB stick moeten zetten en meenemen naar z'n werk denk ik :)

yep... :cry:
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

eclectic schreef:dag surfers,
ik heb als newbie geen zin om een nieuw topic op te starten voor mijn probleem, temeer daar even rondlezen me geleerd heeft dat ik niet alleen ben met mijn probleem.
wij zijn sinds jaren tele2 klant, en afgezien van het af en toe uitvallen van de telefoonverbinding heb ik weinig klagen. ergens in maart of april had ik ook de verhoging naar 12MB-snelheid aangevraagd, online, en dat kon. na vele maanden had ik de hoop al opgegeven en dacht 'so what', tot ik vorige dinsdag een mail kreeg: bravo, u surft nu sneller, veel plezier.
MAAR: ik moest die mail op het werk lezen via de webmail. want de dag ervoor lag onze telefoonlijn én internet plat. ik dacht dat het een tijdelijk probleem zou zijn - maar de dinsdagavond was er nog niets veranderd thuis. kabels eruit, erin, modem heropgestart - geen resultaat. dan maar gebeld naar de helpdesk op woensdag (nadat ik op het werk het telnr kon opzoeken), moest ik 's avonds thuis terugbellen want ze moesten weten welke lichtjes van de modem brandden. bel ik 's avonds terug met de gsm - blijkt de (vriendelijke) stem aan de helpdesk vanop afstand te kunnen zien welke lichtjes branden... na ja, geen klagen, vrijdagvoormiddag zou er een technicus langskomen.
die is vrijdag alles komen bekijken, bij ons is alles oké, volgens hem (dixit mijn allerliefste, ik was niet thuis) lag het aan de afstand tot de centrale (3 km zei hij), en zou men ons van 12 terug op 4 MB snelheid zetten. maar dat zou belgacom moeten doen, en nu vrees ik dat ons probleem niet eerstdaags opgelost zal raken. als er vanavond nog steeds geen leven inzit, zal ik maar nog eens bellen naar de helpdesk.
iemand gelijkaardige verhalen? ik weet goed dat jullie niet kunnen helpen, lees het als een waarschuwing mocht je willen overschakelen naar 12MB. Ik besef niet waarom tele2 dan toch de omschakeling gedaan heeft indien de reden van falen (afstand tot de centrale) juist is en zo voorspelbaar...

Hoi, kan je me per prive bericht jou gegevens een sturen? Dan neem ik een kijkje.
eclectic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 aug 2009, 14:28
Bedankt: 1 keer

benieuwd wat 320i kan doen. in alle geval bedankt!

gisteren nog eens gebeld (met de gsm natuurlijk, want de lijn ligt plat) voor een stand van zaken: ja meneer, dat zal nog even duren. Ik zal het even nakijken... ja dat staat nog in de wachtrij... u zult geduld moeten hebben.
daarop heb ik vriendelijk (de mensen die in het callcenter zitten doen ook maar hun job en zijn ook niet persoonlijk aansprakelijk) doch dringend gezegd dat we zonder iets zitten, nul, nada. en dat ik niet begrijp waarom men mijn lijn heeft omgeschakeld als het effectief aan de blijkbaar evidente reden van afstand tot de centrale zou liggen. waarom staat er nog altijd op de site van tele2 'nu voor iedereen' ?
maar als ik het juist begrepen heb, moet belgacom nu alles terug recht zetten - en die staan natuurlijk te springen om het nummer van een 'overloper' als de bliksem in orde te brengen...
:bang: even klaagmuurtje spelen lucht een beetje op. even kunnen surfen ook maar niet te veel of mijn baas zegt hier :nono: :evil: (want surfen gaat alleen op het werk...). maar het mag stoppen, want de laatste weken: problemen met de kabeldistributie (telenet had me een kapotte digibox geleverd, weer heel wat geloop en gebel en gepruts om dat in orde te krijgen), elektriciteit meermaals plat in de straat tot ze eens van 23u tot 02u voor onze slaapkamer hebben zitten graven, kappen, boren en oplappen), batterij van de auto dit weekend om zeep (nu ja, na 8 jaar mocht dat wel eens). Gelukkig houdt mijn fiets nog stand - al moet die ook eens dringend binnen wegens teveel speling op de achteras...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik hoop dat je benen het nog lang mogen volhouden :). Alle gekheid op een stokje, ik voel met je mee.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Tijdelijk een lijntje trekken naar een vriendelijke buur :wink: , voor een symbolische vergoeding of betaald in natura :-D ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
home200
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2009, 11:22

Ben hier nieuw,maar zit in dezelfde boot als vele anderen ben overgeschakeld naar 12Mb maar ziet weining verschil:
download speed : 3255 Kbit/s
upload speed : 408 Kbit/s
ping: 58 ms
connections: 1650 cpm

Het verhaal begint met de aan vraag van een 12Mb lijn en plots op 7-08-2009 niets meer geen telefoon en internet, gebeld met mijn gsm
en krijg verschillende verhalen te horen wat er mis zou kunnen zijn.Dat heeft een hele week geduurd want in feite wisten ze niet dat
Belgacom bezig was mijn lijn naar 12Mb over te zetten,uiteindelijk krijg ik te horen dat ik nog een paar dagen geduld moet hebben zelfs
Tele2 heeft naar gebeld om te horen wat er aan de hand was, ne hele uitleg gedaan van wat er de laatste maanden is misgelopen,zoals
3 a 4 uur telefoon per dag de rest altijd bezettoon met internet zijn er niet zoveel problemen geweest,maar wat voor mij belangeijk is en blijft
wanner krijg ik een echte :bang: 12 Mb lijn,woon in Turnhout op ongeveer 1,5km van de telefoon centrale en als ik me niet vergis is het hele kabelwerk vervangen door glasvezel.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Voor een upgrade zouden ze toch met 100% zekerheid vooraf moeten kunnen zien of de hogere snelheid gehaald kan worden? Ze hebben zelfs controle over de modem van de klant in geval van All-In Easybox.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

@eclectic: jij krijgt van mij zodadelijk een privé berichtje terug ;)
@home200: ik ben nog aan het kijken voor enkele UB'ers, indien je mij jou gegevens bezorgd bekijk ik dit ook even.
@cptKangaroo: het erge is dat mensen zoals home200 etc wel degelijk perfect hun sync halen op 12Mb, maar snelheidsgewijs niet...

@all: iedereen dat 12Mb heeft gekregen en de trage snelheden ervaart krijgt misschien niet continue terugkoppeling van mij, maar zij die me al beter kennen weten dat ik jullie niet vergeet ;)
home200
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2009, 11:22

320i schreef:@eclectic: jij krijgt van mij zodadelijk een privé berichtje terug ;)
@home200: ik ben nog aan het kijken voor enkele UB'ers, indien je mij jou gegevens bezorgd bekijk ik dit ook even.
@cptKangaroo: het erge is dat mensen zoals home200 etc wel degelijk perfect hun sync halen op 12Mb, maar snelheidsgewijs niet...

@all: iedereen dat 12Mb heeft gekregen en de trage snelheden ervaart krijgt misschien niet continue terugkoppeling van mij, maar zij die me al beter kennen weten dat ik jullie niet vergeet ;)


Alvast bedankt 320i,mijn gegevens zijn al onderweg.
iNFERNiS
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2004, 18:32

yuy nog eene.
Communicatie is daar precies erg triestig gesteld.

Mij aanrekenen voor 12Mbit zal wel in orde zijn. :roll:
Afbeelding
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

home200 schreef:
320i schreef:@eclectic: jij krijgt van mij zodadelijk een privé berichtje terug ;)
@home200: ik ben nog aan het kijken voor enkele UB'ers, indien je mij jou gegevens bezorgd bekijk ik dit ook even.
@cptKangaroo: het erge is dat mensen zoals home200 etc wel degelijk perfect hun sync halen op 12Mb, maar snelheidsgewijs niet...

@all: iedereen dat 12Mb heeft gekregen en de trage snelheden ervaart krijgt misschien niet continue terugkoppeling van mij, maar zij die me al beter kennen weten dat ik jullie niet vergeet ;)


Alvast bedankt 320i,mijn gegevens zijn al onderweg.

Zoals in PB ook verstuurd naar home200:

ik moet al niet ver kijken om te zien waar de hoofdzaak van de problemen zich bevinden.
Je Downstream NoiseMargin schommelt van 4.8 tot 21 dB...
Op zich zou deze stabiel moeten blijven op een liefst zo hoog mogelijke waarde richting de 30dB en niet lopen schommelen...

De rest doe ik even via pb samen met deze user, als een oplossing gevonden is, dan komt dat hier wel bij.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

iNFERNiS schreef:yuy nog eene.
Communicatie is daar precies erg triestig gesteld.

Mij aanrekenen voor 12Mbit zal wel in orde zijn. :roll:

Ik heb het hier al eens gezegd, en herhaal het nog eens:
* Klanten met 12M worden niet gecapped op 4M (zie andere topic)
* Tot nu toe zijn de grootste problemen die ik al heb gezien met de 12M gerelateerd aan de fysieke waarden van de lijnen - niet aan het product op zich.
iNFERNiS
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2004, 18:32

Daar nie van, bedoel juist maar dat ze nogal nalatig zijn. Dat bedoelde ik met commmunicatie, het komt over alsof beide partijen elkaar niet opvolgen a la "We hebben alles gedaan langs onze kant, kruis nu maar uw vingers dat die mannen van BGC hun werk doen". Gevolg daarvan is dat de helpdesk mensen ook van niks weten. Toch wel erg dat mensen op een forum moeten gaan dat los staat van tele2 om te kunnen zien wat er scheelt en iets gedaan te krijgen. (wat eigenlijk een luxe is, zonder jou wisten we nog van niks). 12Mbit zitten opleveren zonder eerst te controleren of het wel mogelijk is, is ook maar shady. Zolang ze niet van de klant horen is het blijkbaar voor hun part in orde en weten ze van niks.

Normaal neut ik niet snel, maar het stapelt zich wat op. :P

Alleszins fantastisch dat je de tijd neemt om de mensen hier te helpen. The world needs more 320i's.
Afbeelding
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

iNFERNiS schreef:Daar nie van, bedoel juist maar dat ze nogal nalatig zijn. Dat bedoelde ik met commmunicatie, het komt over alsof beide partijen elkaar niet opvolgen a la "We hebben alles gedaan langs onze kant, kruis nu maar uw vingers dat die mannen van BGC hun werk doen". Gevolg daarvan is dat de helpdesk mensen ook van niks weten. Toch wel erg dat mensen op een forum moeten gaan dat los staat van tele2 om te kunnen zien wat er scheelt en iets gedaan te krijgen. (wat eigenlijk een luxe is, zonder jou wisten we nog van niks). 12Mbit zitten opleveren zonder eerst te controleren of het wel mogelijk is, is ook maar shady. Zolang ze niet van de klant horen is het blijkbaar voor hun part in orde en weten ze van niks.

Normaal neut ik niet snel, maar het stapelt zich wat op. :P

Alleszins fantastisch dat je de tijd neemt om de mensen hier te helpen. The world needs more 320i's.

Op zich weigert belgacom onze vraag tot oplevering van 12M als zij niet kunnen garanderen dat signaal te geven.
eclectic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 aug 2009, 14:28
Bedankt: 1 keer

even melden dat dankzij de toewijding van 320i alle problemen op onze lijn al een tijdje verholpen zijn:Afbeelding 8)
alles werkt prima. waar de situatie er eerst :bang: uitzag, werd die :-D
hartelijk dank! het mag ook gezegd worden als het goed is!

edit een maand later: zonder ernaar te vragen hebben we ook een financiële tegemoetkoming gekregen (een gratis maand) voor de enkele weken dat we enorm gesukkeld hebben. dankuwel base/tele2: da's correct en vriendelijk!
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”