Trojan schreef:Mooi werk Pyo85.
Misschien dat ik ook een feature request mag doen?
- Alle waardes automatisch opslagen in een online database zodat deze later op lange termijn gebruikt kunnen worden voor statistieken ...?
(Om meerdere resultaten per gebruiker te voorkomen kan je bv de modem serienummer als unieke identifier opgeven?)
Of eventueel historische metingen bijhouden per gebruiker om de evolutie per gebruiker te kunnen zien?
Alee, het is maar een voorstel he.
GuntherDW schreef:Maar dan wel liefst niet geforceerd. Als het met een vinkje aan/uit te zetten valt zou het niet zo erg zijn.
Het zou echter wel een tof iets zijn voor statistieken bij te houden.
Al gaat het mss wel lastig zijn om per regio bij te houden, of je moet de gebruiker dat laten invullen (als hij weet op welke ROP hij aangesloten staat), of kan je dit uit de modem halen?
Maar zelfs zonder de regionale splitsing zal het misschien wel inderdaad nuttig kunnen zijn. Again enkel met toestemming van de persoon!
In v0.13 ga ik een (optionele) historiek-functie implementeren, alle resultaten kunnen bewaard worden in een xml-file op uw pc. Hiermee kan je dan in Excel grafieken gaan tekenen enz.
Over online statistieken bijhouden zit ik ook al een tijdje na te denken. Dat zal inderdaad sowieso enkel maar met de goedkeuring van de gebruiker zijn. Zou een mooi project zijn, maar wel veel werk om te implementeren. Heb hiervoor een database nodig, webruimte, en bij voorkeur een server die .net aankan (ben geen liefhebber van php).
De regio kan niet opgehaald worden vanuit de bbox. De enige manier zou zijn om het lijnnummer te achterhalen, en daar het zonenummer uit te nemen, maar het lijnnummer is niet opvraagbaar.
TiTanium schreef:Ik ben verhoogd naar een 85/20 profiel. Ik denk dat het nog eens ga stijgen of ben ik mis?
De kans zit er wel in, al zal het nipt worden
Zalm schreef:Enkel upstream attenuation geeft geen waarde aan, handige tool
Dit is normaal, dat kan enkel maar opgehaald worden voor ADSL-lijnen.
philippe_d schreef:Zalm schreef:Code: Selecteer alles
Downstream max bit rate: 140 929 kbps
Upstream max bit rate: 34 087 kbpss
Staar je niet blind op deze maximum waarden. Zoals pyro85 aangaf al aangaf in een vorige post, kunnen zijn deze (berekende) waarden iets te optimistisch
Morgen heb ik normaal gezien een nieuwe versie klaar (0.12.1) waarin dit gefixt zal zijn.