Bhaalu : de toekomst van televisiekijken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Hebben jullie hetvolgende ook voor, al weet ik niet of dit altijd is: nadat de box opgestart is en ik beeld heb, herstart hij na een bepaalde tijd opnieuw op, maar wel sneller dan de eerste keer, daarna blijft hij wel aan. Ik heb wel nog geen uren na elkaar de box gebruikt.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Hier is de box op een avondje tv kijken een keer of 3 "bevroren" en 2 keer de melding "service niet beschikbaar". Je mist niets, want je kan het terug oproepen, maar toch een minpunt je. Voor de rest werkt het concept en de box zelf goed. De interface is wel aan de kleine kant, zeker als je wat verder van je tv zit.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

zeker van dat de verluchtingsgaten 'vrij' zijn? Ik had het ook toen ik mijn boxje wat slecht geplaatst had... hij liep toen warm waardoor ik freezes kreeg en spontane reboots. Als ik hem verplaatst had, was het weg. Ondertussen kijk ik bijna nog alleen bhaalu...
de koe zegt boe
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Stomme vraag maar kan je aan iets zien, behalve door op her sterrertje te drukken, in welk profiel je zit? En zien jullie de omschrijving die jullie aan een profiel gegeven hebben terug op het tv scherm bij het selecteren van een profiel?


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik heb de omschrijving gelaten gelijk ze is (who cares :wink: ), je kan een standaard profiel instellen (bvb profiel 1) via het controlepaneel van bhaalu.
de koe zegt boe
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

stel dat Bhaalu iets is dat zal blijven en dat jullie merken dat je bijna geen gebruik meer maakt van een ander toestel (telenet of belgacom decoder) gaan jullie dan dit opzeggen bij telenet of belgacom? kan ik dan de luttele som van 8 euro per maand bij telenet uitsparen als ik die telenetbox terug inlever, of verlies ik dan ook mijn digitaal tv abonnnement en val ik terug op het analoog abonnenment met als risico dat, wanneer Bhaamlu HD kanalen aanbiedt, ik deze niet zal kunnen bekijken omdat ik geen digitaal abonnement meer heb?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bartman schreef:kan ik dan de luttele som van 8 euro per maand bij telenet uitsparen als ik die telenetbox terug inlever
Die kan je inderdaad zonder problemen terug inleveren en 8 euro besparen per maand.
bartman schreef:of verlies ik dan ook mijn digitaal tv abonnnement en val ik terug op het analoog abonnenment
Een analoog abonnement bestaat in theorie niet meer bij TN... je hebt dus in weze altijd een digitaal abonnement.
bartman schreef:met als risico dat, wanneer Bhaamlu HD kanalen aanbiedt, ik deze niet zal kunnen bekijken omdat ik geen digitaal abonnement meer heb?
Zelfde antwoord.
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

bambipower schreef:zeker van dat de verluchtingsgaten 'vrij' zijn? Ik had het ook toen ik mijn boxje wat slecht geplaatst had... hij liep toen warm waardoor ik freezes kreeg en spontane reboots. Als ik hem verplaatst had, was het weg. Ondertussen kijk ik bijna nog alleen bhaalu...
Verluchtingsgaten zijn zeker vrij, maar het bakje staat kort bij de tv die zelf ook warmte afgeeft. Als het nog voorkomt kan ik het bakje eens verplaatsen, bedankt!
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Hoeveel verbruikt het bakje als het uit staat ( enkel rode lichtje)


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Het opstarten van de Bhaalu-box duurt 37 seconden (koude start); het toestel heeft een stroomverbruik van 27,7 Watt ~ 30,6 Watt wanneer ingeschakeld. In Standby verbruikt het toestel 1,8 Watt. We noteerden geen verschil in stroomverbruik wanneer we geen gebruik maakten van de WiFi-voorziening.
http://userbase.be/nieuws/2-technologie ... ?showall=1
de koe zegt boe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wat ongeveer de helft meer is dan een TN Digicorder... iets waar destijds veel commentaar op was (al kende die toen geen slaapstand).
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

niet iedereen heeft de laatste nieuwe digibox of digicorder

Sommige oudere versies hebben nog altijd geen slimme energiestand, en hebben een standby verbruik van tussen de 10 en 20w
http://klantenservice.telenet.be/conten ... n-verbruik
de koe zegt boe
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Het opstarten van de Bhaalu-box duurt 37 seconden (koude start);
Dat is bij ons toch echt 1min37 :/
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Alweer een update, jammer dat we niet weten wat er gewijzigd werd
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Wie van jullie hier die een bhaalu box hebben zitten mee in de beperkte testgroep om programma's af te lijnen. Ik ben sinds kort ook toegelaten.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Mag sinds vandaag ook aan aflijning doen. Vorige week eigenlijk nog maar 1 keer de Digicorder aangezet om eenendertig te bekijken die nog niet via Bhaalu werkt. Werkt goed en handig voor die programma's die eerst nog reclame voor de uitzending hebben. Al is dat meer handig voor de volgende dan voor je zelf.

Afgezien van de foutjes hier en daar werkt het best goed naar mijn mening.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV

Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

iktjilp schreef:Mag sinds vandaag ook aan aflijning doen. Vorige week eigenlijk nog maar 1 keer de Digicorder aangezet om eenendertig te bekijken die nog niet via Bhaalu werkt. Werkt goed en handig voor die programma's die eerst nog reclame voor de uitzending hebben. Al is dat meer handig voor de volgende dan voor je zelf.

Afgezien van de foutjes hier en daar werkt het best goed naar mijn mening.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ik heb soms al eens problemen met het aflijnen. Gevolg is dan dat het programma dan een geel blokje krijgt (aanbevolen) in plaats van dat het beginuur werd aangepast.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Bartman: Hier helaas exact zelfde probleem. Paar keer deze avond te rap op hygiene knop geduwd. Nog een geluk dat het niet rechtstreeks gepubliceerd is op de sociale media. Zou je toch ongedaan moeten kunnen maken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV

Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Eenmaal dat een geel blokje bij een programma staat, kan het (voorlopig) niet meer verwijderd worden. Dat heb ik vernomen van een medewerker die het op zijn beurt gaan vragen was bij Development.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Heeft iemand al Bhaalu kunnen kijken via de browser op windows of via bluestacks?
In Bluestacks kan ik de app niet installeren, in windows krijg ik de melding dat dit platform niet supported is.
bartlimb
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 jan 2013, 09:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

jorgo schreef:Heeft iemand al Bhaalu kunnen kijken via de browser op windows of via bluestacks?
In Bluestacks kan ik de app niet installeren, in windows krijg ik de melding dat dit platform niet supported is.
Ik heb wel Bhaalu kunnen installeren in Bluestacks, maar bij het opstarten van applicatie zelf zegt hij dat het apparaat niet ondersteund is en dat ze binnen enkele weken nieuwe apparaten zullen toevoegen.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

waar kan ik de apk van bhaalu vinden? En ik bedoel dan niet via google play... maar een rechtstreekse download. Nu krijg ik via play dat een apparaat niet compatible is, en dat zou me verbazen. Heeft iemand een rechtstreekse link naar de apk?
de koe zegt boe
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Je kan Market Helper(Playstore) gebruiken om aan de apk te komen, zoals ik al eerder postte.
MVA schreef:Ik heb bhaalu ondertussen ook al werkende op android smartphone! App gedownlad door middel van Market Helper. Zonder problemen geïnstalleerd. Dan kan je in Firefox dmv van Phony de user agent string van een tablet imiteren. Wanneer je dan op "Tv-Kijken" klikt krijg je dan een pop-up die zegt dat er een App is. Wannner je in die Pop-up op "ik-heb-de-app-al" klikt, krijg je de beer te zien en begint de video te spelen.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

hebben jullie ook soms (toch een paar keer per dag) last van korte geluidsonderbrekeningen (ik stel het vooral vast op vier canvas en één) of ligt het aan mijn receiver (hdmi bhaalubox gaat naar hdmi IN op receiver
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hier heb ik er alvast geen last van?
Kan je eens programma's noemen waar je last hebt?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Jep, ik heb daar wel last van, al een tijdje.
Mijn Onkyo versterker verslikt daar in.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Verschillende . Gelukkig komt het maar zelden voor en wordt het nog niet storend. Het zou volgens bhaalu wel eens aan mijn type receiver kunnen liggen is de onkyo txnr626


Sent from my iPad using Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

@svenska jij hebt dus ook een onkyo. Er kan toch enkel een hdmi kabel gebruikt worden, want de bhaalu box heeft toch geen optische of coax audio uitgang?
Momenteel zit de hmdi kabel op de BD/DVD hdmi in ingang. Helpt het als ik biijvoorbeeld ingang GAME kies?


Sent from my iPad using Tapatalk
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik heb een TX-NR509, en ik zit met de HDMI kabel van de Bhaalu Box op GAME.
Maar ik vermoed dat het slechts een benaming is, want je kan eender welke HDMI poort toewijzen aan GAME en consoorten.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

even een vraagje

als jullie een programma als favoriet aanduiden en je wilt daarna de aflijning verbeteren lukt dit? bij mij zegt hij dat het uitzenduur of aanvangsuur werd aangepast maar toch start de uitzending niet daar waar ik het wil

werkt bij jullie de persoonlijke bookmark al? ik zag dat die bij mij er als extra was bijkomen (toen ik een programma wilde aflijnen)
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Bij mij gaat aflijnen perfect. Al gaat het niet meer als je eerst persoonlijke bookmark doet. Dan werkt aflijnen niet meer tot je een herstart hebt gedaan. Bug is inmiddels doorgegeven.

Wel fijn dat er steeds meer mensen helpen met aflijnen. Maakt het weer een stuk beter werken. Ik probeer soms ook om het volgende programma al af te lijnen ook al ga ik er niet naar kijken. Als die verkeerd staat en je wil naar de volgende uitzending gaan van hetgeen je net hebt bekeken kom je daardoor soms eens op het verkeerde programma uit.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV

Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

herinner jullie nog wanneer jullie de laatste upgrade van de box ontvangen hebben. bij mij is het nu toch al een paar weken geleden. Ik dacht dat Yuri (van Bhaalu) mij had gezegd dat er een aanpassing was doorgevoerd maar van een update nog niets gezien
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

De bhaalu android app heeft een update gekregen en werkt nu ook op smartphone. Ziet er goed uit, ben wel pas aan het testen. Op de smartphone ziet het er wel anders uit van indeling als bij de tablet. Als eerste indruk werkt het soepeler.
de koe zegt boe
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

net getest op mijn samsung galaxy s3 (trouwens een geroote, want er draait slimrom 4.3 op) en aangenaam verrast. werkt schitterend. straf dat ze, vind ik , al meteen met zo een goed afgewerkt produkt kunnen komen, zeker als je het vergelijkt met de eerste versies van de YELO app van Telenet.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

voor mij is het geslaagd. Ik vind het zelfs prettiger werken dan op de tablet.
Ben wel benieuwd of de stream lager ligt. Iemand een idee? (handig voor op 3g)
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Komiek. Hier ook een Onkyo TX-NR626 en af en toe last van geluidsonderbrekingen.

Sent from my GT-I9505G using Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Bij Bhaalu zijn ze al op de hoogte van de issues met onkyos maar of zij iets kunnen doen? Of wachten op een update van onkyo?


Sent from my iPad using Tapatalk
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Deze nieuwe versie van de App werkt niet zo goed op mijn huawei acend g615, blijft hangen en crasht. De versie met tablet interface werkte wel perfect ...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Voor de mensen die een nexus 7 hebben:
Op 10/11/2013 02:30
Beste,
Bij de nexus 7 wordt een stukje van het beeld afgekapt. Heeft dit met de resolutie te maken, of moet deze nog toegevoegd worden.

Met vriendelijke groeten,
zo 10/11/2013 15:33:
Bedankt voor je opmerking: ik heb het gereconstrueerd : je hebt gelijk: we zullen het intern bespreken,
Tot binnenkort,
MvG,
***
Op gebied van support zit het echt wel goed, mail deze nacht gestuurd en nog op de zelfde dag antwoord gehad. Als het goed is mag het ook gezegd worden!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Wat het probleem met de Onkyos betreft, Bhaalu stelt zelfs voor om eventueel bij mij thuis langs te komen. Probleem is dat het zich slechts sporadisch voordoet en zij misschien de verplaatsing helemaal voor niets gaan doen

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”