Oei, de rest van het verhaal niet helemaal gelezen?AndRo555 schreef:Zal zeker wel een vectored ROP zijn. Enke zal die nog niet aan staan
Na 24 uur zat meon al op een 70/10 vectoring profiel . Dus vectoring staat intussen wel "aan" ...
Oei, de rest van het verhaal niet helemaal gelezen?AndRo555 schreef:Zal zeker wel een vectored ROP zijn. Enke zal die nog niet aan staan
Ik was pas de 2e aansluiting, eergisteren had ie de eerste gedaan. Hier gaan dus enkel vectoring approved modems op terecht komen lijkt me?AndRo555 schreef:Zal zeker wel een vectored ROP zijn. Enke zal die nog niet aan staan. Ik kan er goed inkomen dat Proximus dat nog niet zo graag aanzet als er nog continu modems gaan gewisseld worden in de straat. Toch tot heel de ADSL2+ naar VDSL2 migratie, grotendeels, gedaan is.Steven_09 schreef:Dat lijken me toch vreemde waarden: de MAX down waarde lijkt duidelijk te suggereren dat je vectoring hebt, maar bij mijn weten is 30/10 -nog- geen vectoring profiel. Je zou eerder 50/10 of 70/10 moeten hebben. Dat er vectoring is op je nagelnieuwe ROP lijkt me overigens een evidentie, ze plaatsen al meer dan een jaar geen andere meer.
Update....marcdehaes schreef:Juist voor de info,
Ze hebben vannacht op de ROB bij mij in de straat Broadcom (=Vectoring) kaarten gestoken.
Dit heb ik kunnen afleiden door een telnet sessie.
Maar de Tool die we hier gebruiken geeft aan van Vectoring: NO.
Dus ga ik ervan uit dat deze enkel de info uitleest van de BBox.
Vectoring 'No' slaat inderdaad op uw huidig profiel, het is geen indicatie of er op uw lijn al vectoring mogelijk is of niet. K'weet dat het wat verwarrend kan overkomen, net zoals DLM 'No', sommige gebruikers denken soms ook dat DLM niet actief is op hun lijn, terwijl het ook maar een indicatie is van hethuidig profiel.Dit enkel voor verwaring te vermijden he...
Het scherm van de lijnwaarden ga ik binnenkort eens redesignen om dit wat duidelijker te maken.
@all bedankt voor de lijnwaarden, dit help bij de volgende versie van de tool
*hidesphilippe_d schreef:Oei, de rest van het verhaal niet helemaal gelezen?AndRo555 schreef:Zal zeker wel een vectored ROP zijn. Enke zal die nog niet aan staan
Na 24 uur zat meon al op een 70/10 vectoring profiel . Dus vectoring staat intussen wel "aan" ...
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.11.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 3 360 kbps
Upstream current bit rate: 384 kbps
Downstream max bit rate: 3 744 kbps
Upstream max bit rate: 932 kbps
Downstream attenuation: 46,0 dB
Upstream attenuation: 24,0 dB
Downstream noise margin: 6,6 dB
Upstream noise margin: 20,0 dB
DSL standard: ADSL
Distance (estimated): 5257 m
Ik vind dat al straf dat die afstandsschatting er "maar" 800m naast zit, dat is een foutmarge van ca 15%.Amazor schreef:Ook is de afstand tot de centrale voor het eerst zichtbaar, al zit die er wel 800 meter naast.
Net om die reden was ik verbaasd dat de afstandsschatting beschikbaar geworden is bij ADSL-lijnen. Mijn lijn passeert inderdaad van de centrale via 2(?) cascades naar de KVD (toevallig in mijn straat) tot mijn huis. Dit zijn inderdaad verschillende malen verschillende kabels met elk hun eigen eigenschappen (diameter, lengte per kabeldeel, de staat ervan, weetikveel,...).philippe_d schreef:Ik vind dat al straf dat die afstandsschatting er "maar" 800m naast zit, dat is een foutmarge van ca 15%.Amazor schreef:Ook is de afstand tot de centrale voor het eerst zichtbaar, al zit die er wel 800 meter naast.
Als je eens zou weten hoeveel soorten kabel er gebruikt wordt om een afstand van 5km te overbruggen (tussen centrale en jouw modem) - nog niet te spreken over de tientallen verbindingen onderweg - dan is een foutmarge van 15% nog niet zo groot!
Proximus heeft met de BBox3 helaas beslist om de lijnwaarden te verbergen, een beslissing die we hier wel allemaal betreurenmarcdehaes schreef:Update....
Heb van vandaag een BBox3,
Nu probeer ik deze uit te lezen met Pyro85 super tool, maar dat werkt niet.
Heeft dit te maken dat ik met een TECHNICOLOR model zit inplaats van SAGEM?
Wat is het verschil eigenlijk?
Nergens kan ik in de BBox3 nog een lijnwaarde zien, wanneer er aangelogd wordt met USER als gebruikersnaam. Want dat is nog het enige waar we nog mee kunnen aanloggen.
Speedtest verteld niet veel meer, heb nog altijd dezelfde snelheid. -->
Heb dan maar contact genomen met Proximus.
Daar konden ze me zeggen dat ik op een lijn profiel 26 zat. --> LP026 Goed om te weten want de tool in de BBox2 gaf toen LP057. Das goede info voor Pyro85 denk ik.
Nu wisten ze me nog te zeggen dat ik nog wat geduld moet hebben omdat het waarscheinlijk nog niet allemaal actief staat na de installatie van de nieuwe BDCM in de ROP ( )
Alvast bedankt voor julie reacties....
In v0.10 had ik de code die de requests doet naar de bbox herschreven en geoptimaliseerd, hierdoor gaat het ophalen van de waarden inderdaad een stuk snellerAmazor schreef:De tool werkt (op een ADSL-lijn toch) een pak sneller dan versie 0.9, nu komen de lijnwaarden er zo goed als meteen op, terwijl dit vroeger een minuut duurde.
Ook is de afstand tot de centrale voor het eerst zichtbaar, al zit die er wel 800 meter naast.
Mijn afstand tot de centrale is 4460 meter om precies te zijn, dus ongeveer 800 meter minder, bij een attenuation van 46 dB.pyro85 schreef:De berekening van de afstand op een ADSL-lijn was eigenlijk gebaseerd op 2 eerdere resultaten van het franstalig forum, niet genoeg dus om een nauwkeurig algoritme uit te werken. Al ben ik wel blij dat de afwijking slechts 15% is
Is de werkelijke afstand 800m meer of minder? Ik kan het algoritme nog wat verbeteren in de komende versie.
Is voor mij ook onbekend ....pyro85 schreef:K'heb de profielen nog even opgezocht:
LP026 komt niet voor in mijn lijst, misschien gebruiken ze andere nummering bij de helpdesk ?
Downstream current bit rate: 99.999 kbps
Upstream current bit rate: 8.060 kbps
Downstream max bit rate: 124.311 kbps
Upstream max bit rate: 26.455 kbps
Downstream attenuation: 11,2 dB
Downstream noise margin: 16,5 dB
Upstream noise margin: 17,9 dB
DSL standard: VDSL2
VDSL2 profile: 17a
Vectoring: yes
Proximus profile: LP143
DLM: yes
Repair: no
Distance (estimated): 240 m
Klopt, itt speedtest.net is die van telenet niet bloated vol met reclame en rotzooi, en ben ik tenminste zeker dat deze dichtbij genoeg is voor aan accuraat resultaat.Petervanakelyen schreef:Telenet speedtest, vermoed ik
Downstream current bit rate: 99 999 kbps
Upstream current bit rate: 10 064 kbps
Downstream max bit rate: 128 793 kbps
Upstream max bit rate: 28 737 kbps
Downstream attenuation: 12,9 dB
Downstream noise margin: 15,0 dB
Upstream noise margin: 17,2 dB
Proximus profile: LP147
Distance (estimated): 305 m
Downstream current bit rate: 69 999 kbps
Downstream max bit rate: 135 090 kbps
Upstream max bit rate: 10 064 kbps
Downstream attenuation: 8,9 dB
Downstream noise margin: 27,1 dB
Upstream noise margin: 20,0 dB
Proximus profile: LP145
DLM: no
Distance (estimated): 168 m
Downstream max bit rate: 136 266 kbps
Downstream attenuation: 5,9 dB
Downstream noise margin: 29,7 dB
Upstream noise margin: 17,6 dB
Distance (estimated): 88 m
Downstream current bit rate: 69.999 kbps
Upstream current bit rate: 10.064 kbps
Downstream max bit rate: 125.518 kbps
Upstream max bit rate: 26.553 kbps
Downstream attenuation: 8,9 dB
Downstream noise margin: 25,4 dB
Upstream noise margin: 16,1 dB
Distance (estimated): 163 m
Downstream max bit rate: 90 865 kbps
Downstream attenuation: 12,9 dB
Downstream noise margin: 21,3 dB
Upstream noise margin: 12,6 dB
Distance (estimated): 288 m
Downstream max bit rate: 136 266 kbps
Upstream max bit rate: 28 966 kbps
Downstream attenuation: 5,8 dB
Downstream noise margin: 21,3 dB
Upstream noise margin: 17,8 dB
Upstream current bit rate: 6 063 kbps
Downstream max bit rate: 134 522 kbps
Upstream max bit rate: 6 063 kbps
Downstream attenuation: 4,1 dB
Downstream noise margin: 26,6 dB
Upstream noise margin: 23,1 dB
Proximus profile: LP810
Jij hebt uitstekende lijnwaarden (SNR > 20dB), en er is op het eerste gezicht geen reden voor een 70/6 profiel.diederik schreef:Had van begin augustus tot een 1,5 maand terug een perfect 100/10 profiel en dan is de modem 2maal na elkaar uitgevallen en was ik mijn 100/10 kwijt en sta nu terug op 70/6.Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.11.0 -------------------------- Device: B-Box 3 Sagem Downstream current bit rate: 69 999 kbps Upstream current bit rate: 6 063 kbps Downstream noise margin: 26,6 dB Upstream noise margin: 23,1 dB
De tool (laatse versie) heeft wel een goede detectie of vectoring actief is (via G.INP).diederik schreef:DLM is actief volgens de Bbox tool en vectoring ook.
Downstream max bit rate: 133 876 kbps
Upstream max bit rate: 30 140 kbps
Downstream attenuation: 3,9 dB
Downstream noise margin: 26,6 dB
Upstream noise margin: 18,5 dB
Zoals ik jou had voorspeld, ben je door die lijntest van 70/6 (een abnormaal profiel), naar 70/10 gegaan (vectoring provisioning profiel).diederik schreef:Na de lijntest 0800 zegt hij nu DLM NO ??
B-Box 3 Sagem Tool v0.11.0 -------------------------- Device: B-Box 3 Sagem Downstream current bit rate: 69 999 kbps Upstream current bit rate: 10 064 kbps Vectoring: yes DLM: no
Downstream max bit rate: 136 262 kbps
Upstream max bit rate: 32 040 kbps
Downstream attenuation: 8,8 dB
Downstream noise margin: 17,7 dB
Upstream noise margin: 19,9 dB
Distance (estimated): 163 m
Je bent pas geactiveerd op vectoring, je krijgt dus om te beginnen het "vectoring provisioning profiel"marcdehaes schreef:Ben van vandaag geactiveed op de Vectoring.
Verder kan ik spijtig genoeg geen waardes uitlezen uit mijn T device.
De lijntest bij proximus geeft me deze weer:
Peak hours between 7 p.m. and 11 p.m. :
Max.: 91,7 Mbps download - 5,7 Mbps upload