Telenet rolt modems met snellere wifi uit (nieuwe modem)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
diepvries
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

r2504 schreef:
proximusboyke schreef:Vooral hogere snelheden , dan heb je nog altijd mooie snelheden als je er wat verder vanaf zit.
Fout... beide hebben niets met elkaar te maken... je kan gerust een router hebben die niet bij de snelste van de klas is maar op verder afstand het prima blijft doen.
proximusboyke schreef:Maar heb al gehoord dat het wifibereik van de witte modems telenet niet al de best is. Anderen zeggen dan weer uitstekend.
Wireless mag je nooit vergelijken tenzij de omstandigheden identiek zijn... maw. bij jou thuis toestel A door toestel B vervangen (ook op identiek dezelfde plaats laten staan, geen halve meter verder dus, zelfs je toestel een kwart draaien kan al totaal andere resultaten geven).
Probeer dat maar eens uit te leggen aan een standaard gebruiker :banana:
:???: Orange LOVE 100Mbps
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone XR 64GB (1) - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64GB (2) - Orange Dolfijn
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer
Provider

ok bedankt r2504
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

r2504 schreef:Wireless mag je nooit vergelijken tenzij de omstandigheden identiek zijn
Bij de TN HGW bepaalt Telenet natuurlijk die omstandigheden, de talrijke (nutteloze) SSID's en de plaatsing in de kelder, bezemkast, garage of gang zorgen ervoor dat de Wifi-snelheid doorgaans lager is dan bij een eigen Wifi-toegangspunt waarbij je zelf de meest ideale omstandigheden kan creëren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

raf1 schreef:de talrijke (nutteloze) SSID's
Altijd wel grappig... als FON zoiets doet is het cool, doet TN het dan is het meteen nutteloos ?

Het is gewoon een community concept en zelf heb je er heus geen last van.
raf1 schreef:en de plaatsing in de kelder, bezemkast, garage of gang zorgen ervoor dat de Wifi-snelheid doorgaans lager is dan bij een eigen Wifi-toegangspunt waarbij je zelf de meest ideale omstandigheden kan creëren.
Inderdaad... de plaats van de modem is vaak niet echt ideaal voor je wireless.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:
Provider

r2504 schreef:Inderdaad... de plaats van de modem is vaak niet echt ideaal voor je wireless.
Yep, maar dat los je heel gemakkelijk op. Gewoon ergens een AP zetten en klaar.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ben eens gaan kijken bij die gast. Thuis gaan lunchen. Dienen modem nu zit gewoon in de keuken in een kast :oops:
zo een kast waar alles zit, heb hem nu aangeraden om vanavond mee te gaan en ne kabel door gaatje van de living te steken en hem naast tv te zetten.
Ik denk dat dit al heel wat beter zal zijn.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer
Provider

Tja, dát heeft telenet niet echt goed overleefd, in de overgang van modemonly naar hgw.
Het feit dat de terminatie van de dropline nog altijd gebeurt in de utility closet, waar alle apparatuur bij elkaar komt, en die vaak ergens in een hoekje van het huis ligt.

Het was toch echt beter geweest als ze als default setup daar een NIU plaatsen, eventuele tv vertakkingen afsplitsen, en dan de tv lijn "naar de living" gewoon op de modemconnector aansluiten, en in de living zelf een tweede NIU zetten, waar modem en living-tv afgesplitst worden.

Dat is optimaal gebruikmakend van bestaande infrastructuur, maar kostte hen een ietsje meer aan die tweede NIU.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

ITnetadmin schreef:Het feit dat de terminatie van de dropline nog altijd gebeurt in de utility closet
Lijkt mij ook niet meer dan normaal... ik wil geen NIU en modem achter m'n TV !
ITnetadmin schreef:Het was toch echt beter geweest als ze als default setup daar een NIU plaatsen, eventuele tv vertakkingen afsplitsen, en dan de tv lijn "naar de living" gewoon op de modemconnector aansluiten, en in de living zelf een tweede NIU zetten, waar modem en living-tv afgesplitst worden.
Dat je technische ruimte niet de ideale plaats is voor het wireless AP wil ik begrijpen... maar ik zie niet in waarom je twee NIU's nodig hebt om dit op te lossen ? De enige correcte oplossing voor dit alles is dat Telenet voorziet in managed AP's (momenteel verkoopt men los AP's die dan weer totaal niet te beheren zijn vanuit Mijn Teleet) die je los kan installeren van de HGW, op die manier kan iedere klant beslissen hoeveel en waar hij die dingen wil plaatsen.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 16 feb 2017, 15:39, in totaal 1 gewijzigd.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bwa, niet perse.
Maar met een AP zit je met ofwel extra netwerkbekabeling, ofwel, via het stroomnet (waardoor je huis een stoorzender wordt), ofwel via een wifi bridge (the ugly solution).
Ik beweer dat het gebruik van de bestaande kabel naar de tv in de living, die iedereen heeft, de beste oplossing is zonder extra bekabelingsinfrastructuur te moeten leggen (stroomnet is een slechte oplossing, en wifi is een non-oplossing want het spectrum zit zo al goed vol, en het zou wel ns kunnen dat er gewoon geen ontvangst is voor een wifi bridge).

En dan moet je uiteraard het ongefilterde signaal naar die tv aansluiting pompen, en vandaar dus de 2e NIU (in de vorm van een wandkastje).
Trouwens, als je niet perse tegen een AP bent in de woonkamer, dan ben je ook niet tegen een HGW, same difference op fysiek vlak. Desnoods steek je dat weg ergens vanachter of in een kastje, maar dan is het tenminste in de woonkamer ipv in de garage.

Plus, ik zei "default install", er blijft niks je tegenhouden om te customizen he.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

ITnetadmin schreef:Trouwens, als je niet perse tegen een AP bent in de woonkamer, dan ben je ook niet tegen een HGW, same difference op fysiek
Het is niet enkel die HGW hé... ook de NIU en wat extra kabeltjes.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Een living NIU (zo'n wit model) komt meestal in de plaats van het muurkastje dat er al was, en neemt inderdaad een stopcontact extra in beslag. Er komt inderdaad een coaxje en een stekker voor de HGW bij, maar als je er een AP zou zetten komen die er ook een bij hoor (enfin, dan wel een utp ipv coax, en laat ons ervan uitgaan dat een default install bij leken geen PoE zou aanbieden).

Nee, ze steken hem liever waar de oude modem stak, vaak in de kelder of de garage. En verwachten dan dat de mensen gaan wifi bridgen of extra UTPs installeren (we zwijgen van powerlines). Terwijl er bestaande infrastructuur is die de hele kraam tot in de living kan zwieren (vergeet niet dat dat al gebeurt op vele appartementen nu).
Ik snap het alvast niet (enfin, wel natuurlijk, een niu minder is zoveel extra winst per klant).

Nuja, we wijken af :-)
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer
Provider

r2504 schreef:
ITnetadmin schreef:Het feit dat de terminatie van de dropline nog altijd gebeurt in de utility closet
Lijkt mij ook niet meer dan normaal... ik wil geen NIU en modem achter m'n TV !
ITnetadmin schreef:Het was toch echt beter geweest als ze als default setup daar een NIU plaatsen, eventuele tv vertakkingen afsplitsen, en dan de tv lijn "naar de living" gewoon op de modemconnector aansluiten, en in de living zelf een tweede NIU zetten, waar modem en living-tv afgesplitst worden.
Dat je technische ruimte niet de ideale plaats is voor het wireless AP wil ik begrijpen... maar ik zie niet in waarom je twee NIU's nodig hebt om dit op te lossen ? De enige correcte oplossing voor dit alles is dat Telenet voorziet in managed AP's (momenteel verkoopt men los AP's die dan weer totaal niet te beheren zijn vanuit Mijn Teleet) die je los kan installeren van de HGW, op die manier kan iedere klant beslissen hoeveel en waar hij die dingen wil plaatsen.
Misschien dat ik je verkeerd begrijp momenteel, maar de officiele AccessPoints van Telenet zijn weldegelijk in te stellen via Mijn Telenet zolang ze verbonden zijn met de modem. Je kan natuurlijk niet full hardcore gaan met de instellingen maar de meeste instellingen die je van de modem kan aanpassen kan je ook de op de Telenet AP aanpassen.

Nu, de plaatsing van de Modem kan je nog altijd zelf bepalen, ze worden altijd geinstalleerd op de plek waar de dropkabel binnenkomt en indien dit in de kelder is of in een kleine kast ergens in een hoekje van uw huis, kunt ge altijd de coax kabel laten doortrekken naar een andere locatie en daar de modem weer aansluiten.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

PHENOM schreef:Nu, de plaatsing van de Modem kan je nog altijd zelf bepalen, ze worden altijd geinstalleerd op de plek waar de dropkabel binnenkomt en indien dit in de kelder is of in een kleine kast ergens in een hoekje van uw huis, kunt ge altijd de coax kabel laten doortrekken naar een andere locatie en daar de modem weer aansluiten.
Daarna ben je minstens 100 euro armer en wat gaten in je muur van je living rijker. Zelf ergens een Wifi-toegangspunt kopen en een aantal meter UTP-kabel lijkt me toch nog altijd de beste oplossing en bovendien een pak goedkoper.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

PHENOM schreef:Misschien dat ik je verkeerd begrijp momenteel, maar de officiele AccessPoints van Telenet zijn weldegelijk in te stellen via Mijn Telenet zolang ze verbonden zijn met de modem. Je kan natuurlijk niet full hardcore gaan met de instellingen maar de meeste instellingen die je van de modem kan aanpassen kan je ook de op de Telenet AP aanpassen.
Geen idee over welke AP's je het hebt van Telenet dan... maar ik heb onlangs nog van iemand vernomen dat men gewoon een rebranded Netgear AP heeft geplaatst zoals dit... https://www2.telenet.be/content/dam/www ... NL_v02.pdf

Dit ding was ook totaal niet zichtbaar in z'n Mijn Telenet.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer
Provider

r2504 schreef:
Vaganzza schreef:Er blijkt een probleem te zijn met de 5GHz-verbinding van de laatste generatie docsis-3.0-modems van Telenet. Bij gebruik van die band loopt de buffer van het modem vol, waarna de wifi-verbinding stopt met werken.
Je komt nog met een probleem uit 2016 wat ondertussen normaal is opgelost.
Je quote dan ook een bericht van mij uit september ... 2016... :wink:
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dus er is niks mis met die modems ?
Voor gewoon huiselijk gebruik zullen ze snelheid geven zoals een andere ac router van een bekend merk.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Inderdaad... zolang je dus niet de pech hebt dat hij ergens in de kelder of een andere slechte plaatst hangt.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Provider

nee zouden hem dan in de ling zetten naast tv.
Zoals gezegd nu hangt er een gewone modem in de kast in de keuken en in de kast is er een gaatje in de muur waar draden in de living uitkomen om aan tv en zo aan te sluiten.
Dus gewoon utp kabel door gaatje steken en daar de modem zetten.
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer
Provider

r2504 schreef:
PHENOM schreef:Misschien dat ik je verkeerd begrijp momenteel, maar de officiele AccessPoints van Telenet zijn weldegelijk in te stellen via Mijn Telenet zolang ze verbonden zijn met de modem. Je kan natuurlijk niet full hardcore gaan met de instellingen maar de meeste instellingen die je van de modem kan aanpassen kan je ook de op de Telenet AP aanpassen.
Geen idee over welke AP's je het hebt van Telenet dan... maar ik heb onlangs nog van iemand vernomen dat men gewoon een rebranded Netgear AP heeft geplaatst zoals dit... https://www2.telenet.be/content/dam/www ... NL_v02.pdf

Dit ding was ook totaal niet zichtbaar in z'n Mijn Telenet.
Jawel, helaas is het niet zo opvallend zichtbaar. Als ge een Telenet AP (De rebranded Netgear welteverstaan) bij u thuis hebt en ge hebt een Doc 3.0 modem dan moet ge op Mijn Telenet -> "Mijn Internet" -> "Instellingen" en dan ziet ge rechtsboven een klein cirkeltje met uw modem erin en dan daar direct onder eentje met de AP erin.
Hakki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

r2504 schreef: En zijn deze rechtstreeks wired/wireless geconnecteerd, per ongeluk niet via een ander AP ?
Zo goed als alles wireless op witte modem. 3 toestellen met draad.
Afgelopen week was er technicus op bezoek omdat modem telkens reboot deed. Tijdens zijn bezoek zag ik wel eens 25 toestellen verbonden (toen ik wou klagen over Mijn.telenet.be), stond ik dus met mond vol tanden. Sindsdien nog paar keer geprobeerd en geen goeie resultaten meer.. 1 toestel, 6 toestellen.. nee, waardeloos.
r2504 schreef:Nee (tenzij misschien een niet meteen realistisch groot aantal).
Durf je er getal op plakken? Wat is onrealistisch?
Als ik alle mogelijke toestellen optel, zit ik aan 35 netwerk verbonden devices, maar nooit allen tegelijkertijd aan of zware taken/ download.
Kan wel eens oplopen tot 25-30 tegelijkertijd. Daar zitten simpele dingen bij zoals thermostaat, bewegingssensoren, lampen, weerstation.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Hakki schreef:Durf je er getal op plakken? Wat is onrealistisch?
Als ik alle mogelijke toestellen optel, zit ik aan 35 netwerk verbonden devices
Nee, niet echt... maar ik denk dat je daarmee toch dicht bij een grens komt... één waar menig wireless router een probleem mee begint te krijgen (al doen de meeste van je voorbeelden niet echt veel verkeer, maar ze nemen wel een "slot" in op je bandbreedte).

Nu geloof ik niet dat er effectief een beperking op zit in aantal, maar wel gewoon dat zoveel clients op een enkel AP gewoon tegen de limieten aanloopt.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer
Provider

Mijn zwarte HGW was vorige maand defect. Technieker is langsgekomen en heeft een nieuwe zwarte geplaatst, de uitrol van de witte is blijkbaar nog niet bij alle klanten.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 68 keer
Provider

Waarschijnlijk proberen ze van hun oude voorraad nog af te geraken, toen hier onze HGW kapot ging ben ik deze gaan wisselen bij een TN center en gelijk witte gekregen
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Bababa
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer
Provider

Konden ze op afstand zien dat jouw HGW kapot was, en mocht jij die zomaar zelf ruilen en installeren? Toen ik belde naar de klantendienst (en die zei dat het probleem 99% zeker te wijten is aan een defecte HGW) was de enige mogelijkheid een technieker laten langskomen
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Mijn verhuis ondertussen ook achter de rug.
Technieker wilde persé zo een witte hangen , maar toen ik zei dat ik een server wilde draaien met mijn wigo bus abo en mijn airport timecapsule wilde gebruiken voor wifi maakte hij er geen probleem van.
Hij gaf als uitleg, dat telenet dit infeite niet graag had omdat ze met een only nauwelijks of niks kunnen controleren.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hmm, best "raar" een only kunnen ze dus nauwelijks controleren maar in welke zin bedoeld hij dan 'controleren'
Internet = PX FLEX pack
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ik vermoed het surfgedrag of downloads.
Zou het anders ook nie weten.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat zou best raar zijn als ze dat niet zouden kunnen.
Uiteindelijk gaat dit door hun modem he..

Zou wel kunnen zijn als je je apple module voor wifi gebruikt dat ze bvb je verbonden toestellen niet kunnen zien..
Internet = PX FLEX pack
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Provider

proximusboyke schreef:Technieker wilde persé zo een witte hangen
We zijn toch nog altijd mijlenver van huis af, zie ik.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer
Provider

buthead schreef:Hmm, best "raar" een only kunnen ze dus nauwelijks controleren maar in welke zin bedoeld hij dan 'controleren'
Waarschijnlijk (ook) end user experience. Vele leken steken het op de provider als er ook maar iets mis is met het internet (wifi connecties die wegvallen, trage snelheden over wifi, etc.).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

proximusboyke schreef:ik vermoed het surfgedrag of downloads.
Modem-only of HGW... Telenet kan altijd zien wat je surfgedrag is en welke downloads je doet... ze zijn per slot van rekening je provider langswaar alle data gaat.
proximusboyke schreef:Zou het anders ook nie weten.
Dan plaats je best ook niet dergelijke ongefundeerde veronderstellingen.

Met controleren gaat het hier over hoe je WIFI werkt, of bv. DHCP requests vanuit je PC's, ... puur technische dingen dus welke men niet kan zien als je een modem-only hebt of een eigen router achter je HGW plaatst.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

proximusboyke schreef:Technieker wilde persé zo een witte hangen ...
Hij gaf als uitleg, dat telenet dit infeite niet graag had omdat ze met een only nauwelijks of niks kunnen controleren.
Zever van een technieker.
Die moet installaties doen, en zich met de rest niet bemoeien, vooral als hij er geen verstand van heeft ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dit is echt geen zever van een technieker.
r2504 schreef:puur technische dingen dus
Niets is puur technisch bij een commercieel bedrijf, je zou ook kunnen argumenteren dat de HGW een schat aan commerciële informatie bevat die op modemniveau nooit zou kunnen achterhaald worden.
Via de HGW zou Telenet perfect realtime kunnen monitoren welke apparaten verbonden zijn en hoeveel data ze verbruiken.
Zo zou men de QOS/bandbreedte van een Samsung Smart tv lager kunnen zetten dan de QOS/bandbreedte van de nieuwe Telenet Digicorder met Netflix-app.
Of men kan een commerciële aanbieding voor hun eigen Yelo Play streaming sturen aan alle klanten de op maandagavond meer dan 20 gigabyte met de iPad verbruikt hebben maar niet ingelogd waren op een Telenet-app.

Mogelijkheden zat. Het privacybeleid van Telenet laat bijna alles toe.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer
Provider

En uiteraard kan Proximus dat niet... :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Als een provider echt zo evil wil zijn dan kan hij dat ook op je modem only door gewoon DPI toe te passen op z'n netwerk... ik denk dus dat sommigen hier echt een alu-hoedje nodig hebben als ik hun complot theorieen lees :roll:

Trouwens men zal nooit je QoS van je Samsung Smart TV lager zetten... want dan heeft de CIA een probleem met het afluisteren van je microfoon die erin zit :lol:
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

tb0ne schreef:En uiteraard kan Proximus dat niet...
Dat zeg ik niet. Bbox3 is van hetzelfde laken een broek want de duopolisten kopiëren elkaars handelswijze.
r2504 schreef:Als een provider echt zo evil wil zijn dan kan hij dat ook op je modem only door gewoon DPI toe te passen op z'n netwerk.
Als de ISP geen toegang heeft tot je lokale NAT en DHCP, gaat die met DPI nooit zeker weten welke https-pakketten van je Samsung Smart TV komen.
Daarnaast is wat op een telecomnetwerk gebeurt onderhevig aan wetgeving rond netneutraliteit en kunnen er nog stappen gezet worden om DPI aan banden te leggen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

raf1 schreef:Als de ISP geen toegang heeft tot je lokale NAT en DHCP, gaat die met DPI nooit zeker weten welke https-pakketten van je Samsung Smart TV komen.
Maar wel waar ze naartoe gaan... en dat is meer dan genoeg info voor jou samenzweringstheorie :roll:
raf1 schreef:Daarnaast is wat op een telecomnetwerk gebeurt onderhevig aan wetgeving rond netneutraliteit en kunnen er nog stappen gezet worden om DPI aan banden te leggen.
Netneutraliteit heeft niets met DPI te maken maar alles met privacy... raar trouwens dat je nu met netneutraliteit (voor zover van toepassing in Belgie) komt aanzeulen want dat laat QoS net niet toe.

Maar naar alle gewoonte ben je hier weer gewoon bezig met provider bashing en alu-hoedjes-theorieen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Provider

We moeten er idd ook geen conspiracy theorieen achter zoeken.
Telenet wil gewoon de emta modems weg bij de gewone consument, wss omwille van technisch commerciele redenen, zoals homespots en makkelijkere support.

Dat gezegd, is er wel een argument te maken dat telenet met een hgw meer info kan verzamelen over je netwerk en die geaggregeerde data verkopen; je kan nu al je netwerk overzicht bekijken op mijn telenet als je een hgw hebt, dus de data hebben ze al.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

ITnetadmin schreef:Telenet wil gewoon de emta modems weg bij de gewone consument
"weg" is een groot woord... moest dat inderdaad zo zijn dan zouden er geen meer staan.

Feit is dat je ze nog steeds kan bekomen... dus ik zou het eerder houden op "plaatst ze liever niet".
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Provider

I stand corrected; jouw bewoording past inderdaad beter, en is eigenlijk hetgeen ik bedoelde :-)

Ze gaan ze inderdaad niet actief saboteren of verwijderen (enfin, daar tel ik alle "wij upgraden uw modem" acties niet bij :-) ), maar van de andere kant is vaak een simpele vraag naar een modem only ook niet genoeg om eentje te krijgen. Het zit zo ergens in het midden.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”