De gift die jij aan die gast hebt gegeven, heeft niets te maken met het feit dat je ms office gebruikt.
Bij die laptop heb je ms windows bijgekocht. Een home edititie kost (bij tones) €89, de pro-versie kost er €150.
Dat je die windows niet hoeft te hebben is jouw probleem, dan had je maar naar een lege laptop moeten zoeken, zonder besturingssysteem.
De goedkoopste ms-office (basic) kost €199, de pro kost er €340.
Zoals je ziet, heb jij met je gift van €150 sowieso al te weinig betaald om aan de waarde van de office te komen. En als je de windows niet gebruikt, draait die ms office van je dan op linux of zo?
Gesloten vs. Open Document formaat
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
GeertAki schreef:De gift die jij aan die gast hebt gegeven, heeft niets te maken met het feit dat je ms office gebruikt.
Bij die laptop heb je ms windows bijgekocht. Een home edititie kost (bij tones) €89, de pro-versie kost er €150.
Dat je die windows niet hoeft te hebben is jouw probleem, dan had je maar naar een lege laptop moeten zoeken, zonder besturingssysteem.
De goedkoopste ms-office (basic) kost €199, de pro kost er €340.
Zoals je ziet, heb jij met je gift van €150 sowieso al te weinig betaald om aan de waarde van de office te komen. En als je de windows niet gebruikt, draait die ms office van je dan op linux of zo?
mijn punt is:
- een 'lege' laptop bestaat niet (hp komt sinds vorig jaar echter wel met Unix/linux/BSD)
- dat ik enkel wens te betalen als de persoon (firma) een faire handel heeft. (Mij verplichten een OS te kiezen is dominant en niet fair)
- Dat indien je voor Opensource ontwikkeling gaat de giften vaak zeer goed zij zelfs zo dat je er kan van leven.
- Ms office is een zeer goed programma, (trouwens de eerste excell was ook een schitterend programma) en ik wens hiervoor te betalen maar vind jij 300€ niet wat erg bij zen haar getrokken. das profiteren van hun marktpositie.Kijk naar staroffice, ook opensource en WEL een volwardige vervanging voor MS office (en ja ik heb daar voor betaald op men linux bak) dat ding kost nog geen 70€
- ik weiger ook te betalen (uit principe) aan een gigant als microsoft die met zeer weinig innovatieve dingen op de markt komt.
voor mij is ms innovatief geweest in:
- AD
- Office
en daar stop het lijstje dan voor mijn part, voornamelijk omdat al de rest overgekeken is van concurentie. Multitastking, Kernel voor hardware, GUI, windowed applications) allemaal afgezien van concurenten die WEL innovatief zijn.
Het feit dat microsoft het toelaat om een boete te betalen van 230 miljoen eur aan de EU en dan nog niet met goede planne naar boven komt is arrogant. Niet te vergeten is dat die 230 miljoen betaald werd door jou legale office.
En trust me, de grote vis van MS zijn de bedrijven en die zijn wel bereid om te betalen, vergeet niet dat een bedrijf ook zo'n 200€ betaald per gebruiker voor office, schandelijk gewoon...
Koop jij je auto wel bij een dealer waarvan je voel dat het niet correct is en dat hij zeker geld genoeg verdient. Nee dan koop ik em liever bij die arme straatjonge die tot zen 16 naar school is gegaan maar me wel zeer goede kwaliteit levert.
Het feit dat ze zwaar veroordeeld zijn door de EU bewijst nog maar eens de arrogantie van zulk bedrijf.
Ik betaal dan liever 500€/2 jaar aan software aan een innovatief bedrijf dat iets waarmaakt, dan aan MS die in mijn ogen nog niet teveel goed heeft gedaan.
PS en neen ik ben geen windows of ms basher.
Want op het werk werk ik veel met windows server, en daar zit je beter bij windows dan bij linux. Maar prive geef ik geen cent. weet je dat wij als INEOS (das waar ik werk) net van office 97 naar office 2000 overgeschakeld zijn voor een bedrag van 3,6 miljoen belgische frank zonder support. Dan vraag ik me af of die kleine 300€ er nog toe doen voor prive gebruik.
- GeertAki
- Pro Member
- Contacteer:
Ik volg je verhaal, maar je logica niet. Als je vindt dat ms te veel geld vraagt voor zijn software, dan is het toch simpel: Gebruik het dan niet!
Trust me: MS heeft liever dat je een illegale versie van hun product gebruikt, dan dat je zou overstappen naar de concurrentie. Dit omdat hun marktaandeel dan groot genoeg blijft en omdat ze dan zo die arrogante houding kunnen blijven aanhouden.
Zelf heb ik ook nog niet veel geld aan ms gegeven en de tijd dat ik moeite deed om hun software illegaal installeerde heb ik achter me gelaten. Op dit moment zijn er genoeg betere alternatieven.
Trust me: MS heeft liever dat je een illegale versie van hun product gebruikt, dan dat je zou overstappen naar de concurrentie. Dit omdat hun marktaandeel dan groot genoeg blijft en omdat ze dan zo die arrogante houding kunnen blijven aanhouden.
Zelf heb ik ook nog niet veel geld aan ms gegeven en de tijd dat ik moeite deed om hun software illegaal installeerde heb ik achter me gelaten. Op dit moment zijn er genoeg betere alternatieven.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Dat ze dan een plugin voor ms office erbij leveren en dan is iedereen gelukkig ! Want van hoog naar laag janken van hoe het zou moeten kan opensource goed.. maar blijkt dat opensource misschien zelf de stap kan zetten om een plugin te creëren ipv steeds op ms te wachten.
EDIT het zijn tenslotte deze mensen die een nieuw formaat aanbieden.. of het nu beter gaat worden moet nog blijken!
EDIT het zijn tenslotte deze mensen die een nieuw formaat aanbieden.. of het nu beter gaat worden moet nog blijken!
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Dat het teveel kost is 1 zaak.GeertAki schreef:Ik volg je verhaal, maar je logica niet. Als je vindt dat ms te veel geld vraagt voor zijn software, dan is het toch simpel: Gebruik het dan niet!
Maar vooral de arrogantie, pretentie en dominantie van een bedrijf als MS gaat men petje te buiten (en blijkbaar volgens de EU ben ik niet de enige)
Dus dan is zelfs 1cent teveel.
Het is trouwens uit frustratie dat ik Linux ben beginnen leren gebruiken.
Op het moment dat EA games vele jaren gelede veel te veel eisen stelde aan de hardware dat ik niet meer meekon. Een maat van mij met dezelfde hardware speelde dit spel wel wat voor mij ondenkbaar was.
Toen ben ik begonnen met linux from scratch.
En ik denk dat eens je iets verder dan de oogkleppen van ms kan en wilt kijken je niet meer terug wenst. Ik begin MAC trouwens ook erg te aprecieren hoor. en dit is niet opensource en VEEEL duurder dan ms, maar belange niet zo arrogant...
Ik dacht v want Microsoft is een bedrijf en bedrijven zijn vrouwelijk. Dacht het mij zo ergens te herinneren yup.GeertAki schreef:Microsoft weigert om dit gestandaardiseerde formaat te integreren in zijn/haar (is ms m of v?)
On topic. Mijn overtuiging gaat naar open document formaat. Niet omdat ik een hevige opensource fan ben (heb er niks op tegen uiteraard) maar omdat ik toch wel belangrijk vind om vrijheid in keuze te hebben. En laat dat er nu juist niet zijn met gesloten formaten. Als ik een word document wil bewerken moet ik een duur office pakket kopen. Word kan ik niet apart aankopen ook al zou ik enkel word nodig hebben. Met het open document formaat kan je kiezen tussen koffice, open office, star office en waarschijnlijk nog een paar andere. Die pakketen concurreren onder elkaar en dat zal ongetwijfeld leiden naar kwalitatieve producten. Ik zou ook zeggen naar goedkope prijzen maar ze zijn al gratis dus jah..
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Misschien moet je eens een matrixje opmaken van welke 'office'-pakketen er zijn en welke documentformaten ze (gedeeltelijk) ondersteunen. Dus ook Ability Office, WordPerfect Office en dan vergelijken, want nu roepen dat OpenDocument hét antwoord is terwijl het een minderheidsaandeel heeft, heeft volgens mij geen zin ...
Je moet niet vergeten dat we in een ideële wereld leven, maar dat praktisch gezien Microsoft Office een groot aandeel heeft!
Je moet niet vergeten dat we in een ideële wereld leven, maar dat praktisch gezien Microsoft Office een groot aandeel heeft!
Ik was ook wel nieuwschierig naar hoeveel van die office suites er zijn en had eventjes in google "office suite" ingegeven.. Daar staat openoffice boven ms office. Volgens de google rangschikking moet je dan toch openoffice gebruiken. Verdere discussie is dus niet nodig :)
- Ofloo
- Elite Poster
Dus als ms morgen google betaald om ms office als nr 1 te plaatsen dan gebruik jij ms, google zet de standaart niet ze, alhoewel ik openoffice gebruik , kan ms office misschien beter voldoen aan de eisen van sommige mensen.. als ze der nu graag voor betalen .. dan is dat toch hun zaak .. niet soms..BungaMan schreef:Ik was ook wel nieuwschierig naar hoeveel van die office suites er zijn en had eventjes in google "office suite" ingegeven.. Daar staat openoffice boven ms office. Volgens de google rangschikking moet je dan toch openoffice gebruiken. Verdere discussie is dus niet nodig
Of openoffice nu beter is ga ik ook niet beweren .. Het is gewoon gratis klaar, dat is wat ik nodig heb. Ik wil/kan niet zoveel aan een licentie besteden..
En om het nu illegaal te gaan gebruiken dat zie ik nu ook niet zitten..
lees mijn post nog eens en probeer het te lezen met de term grappig in het achterhoofd. het enigste wat ik impliciet ter discussie wilde brengen is dat met de zoekterm "office suite" google misschien ingrijpt in de resultaten ofwel open office heel populair is momenteel (als nieuwsitem). ik vond het in ieder geval een verdachte rangschikking.
hier heb ik(als henke) ook mijn contributie over openoffice geleverdprodata schreef:Ikzelf gebruik openoffice en vind het een geweldig programma.

Blue-Sky schreef:Begrijp ik ook niet goed, niet iedereen is voorstander om een andere Browser dan Windows IE te installeren.
Ik alvast niet.
Brian Krebs writes in today's editions of the Washington Post that according to his estimates "Mozilla averaged about 21 days before it issued fixes for flaws in Firefox, compared with the 135 days it took for Microsoft to address problems."
http://www.whatistheword.com/story/SciTech_664.html

- Ofloo
- Elite Poster
een lege wel http://www.thinktank.click2shop.be/c2s_ ... &Mincat=44prodata schreef: - een 'lege' laptop bestaat niet (hp komt sinds vorig jaar echter wel met Unix/linux/BSD)
laptop barebones

- GeertAki
- Pro Member
- Contacteer:
Leuk dat de discussie nog wordt verdergezet en ik zal onmiddellijk nog wat olie op het vuur gieten: De prijzen van MS Office 2007 zijn bekend!
Wie van jullie gaat een licentie kopen voor huis-gebruik? Ik spreek even niet over kmo's en grote bedrijven, maar als gewone particulier en je behoeften...
Geef mij maar OpenOffice.org hoor!
Ps: Het is OpenOffice.org, niet openoffice of OpenOffice of zo...
Wie van jullie gaat een licentie kopen voor huis-gebruik? Ik spreek even niet over kmo's en grote bedrijven, maar als gewone particulier en je behoeften...
Geef mij maar OpenOffice.org hoor!
Ps: Het is OpenOffice.org, niet openoffice of OpenOffice of zo...
voor de gasten die interesse tonen voor openoffice en dergelijke ... volgend weekend in Brussel ist te doen -->
http://www.fosdem.org/2006/index/practical

http://www.desktoplinux.com/news/NS8431420209.htmlRichard M. Stallman, director of the Free Software Foundation, OpenOffice.org developer Michael Meeks, and Xen Project chief architect Ian Pratt will be among the keynote speakers at the sixth annual Free and Open Source Software Developers' European Meeting (FOSDEM), set for Saturday and Sunday, Feb. 25-26, 2006, in Brussels, Belgium.
http://www.fosdem.org/2006/index/practical

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
RMS is daar elk jaarhenke54 schreef:voor de gasten die interesse tonen voor openoffice en dergelijke ... volgend weekend in Brussel ist te doen -->

Verder ... ik ga zeker weer aanwezig zijn !