Maar ge moet wss wel bijna meer dan de helft van uw limiet riskeren, 6GB. *slik* Maar vermits de nieuwe telemeter er toch komt ga ik het er eens op riskeren...
Huh? Juist niet, want vanaf ge er over zit, een kwartier bvb erna zit ge al op smallband en kunt ge niet meer tegen volle snelheid de rest binnenhalen...
vroeger was dat zo en daarom hadden ze de gleidende meter ingevoerd, nu, dno
ik weet wel dat je alleen om middernacht op smallband kunt geraken, en volumeblocks binnen de 30min maar heb nooit block weggedaan om te kijken of ik binnen halfuur terug op SB kom...
Via Giganews haal ik constant het maximum uit mijn lijn en wordt er totaal niks van gemeten door Telenet
1 keer werd er wel 5 gig gemeten, en dat was volgens mij omdat de download nog niet gedaan was tegen 10 uur 's morgens (overschakeling naar dagtarief).
Deze week zo'n 120 gig erdoor gedraaid en het enige dat dus gemeten werd was die 5 gig op 1 dag. voor de rest gaf de telemeter waarden aan van gewoon dagelijks verbruik zoals surfen, games en mail.
Hopelijk lukt dit ook nog na de invoering van de nieuwe telemeter
KK schreef:Via Giganews haal ik constant het maximum uit mijn lijn en wordt er totaal niks van gemeten door Telenet
1 keer werd er wel 5 gig gemeten, en dat was volgens mij omdat de download nog niet gedaan was tegen 10 uur 's morgens (overschakeling naar dagtarief).
Deze week zo'n 120 gig erdoor gedraaid en het enige dat dus gemeten werd was die 5 gig op 1 dag. voor de rest gaf de telemeter waarden aan van gewoon dagelijks verbruik zoals surfen, games en mail.
Hopelijk lukt dit ook nog na de invoering van de nieuwe telemeter
@KK:welk een abo van telenet hebt u dan ? Ikzelf heb ook een account bij giganews... gebruik grabit reader met 8 threads... zal ook eens moeten proberen op nachttarief bij telenet bij iemand die ik ken die wel via telenet surft ....
En hier lukt het maar niet.
normaal gebruik ik newsleecher in combinatie met momenteel Giganews (zelfs 10 lijntjes) geen effekt.
al eens X-news gebruikt met 2 draden zoals ze hier beschrijven, geen effekt...
wa doen'k toch mis tedju
filipi schreef:En hier lukt het maar niet.
normaal gebruik ik newsleecher in combinatie met momenteel Giganews (zelfs 10 lijntjes) geen effekt.
wa doen'k toch mis tedju
Welke modem heb je? Ik heb een Motorola SB5100E en daar lukt het goed mee.
Ik denk dat het met die oude CDLP modems niet lukt.
filipi schreef:En hier lukt het maar niet.
wa doen'k toch mis tedju
Welke modem heb je? Ik heb een Motorola SB5100E en daar lukt het goed mee.
Ik denk dat het met die oude CDLP modems niet lukt.
iemand ervaring via grab-it en payserver eweka van Nederland. Moet je dan je threads op 2 zetten om dit te laten werken, of hoe zit dat juist. Heb alvast de juiste modem ook een Motorolake
quadran schreef:iemand ervaring via grab-it en payserver eweka van Nederland. Moet je dan je threads op 2 zetten om dit te laten werken, of hoe zit dat juist. Heb alvast de juiste modem ook een Motorolake
Eweka bied 4 threads pp aan dus kan je best 4 slots openen eh
nee, er zit geen vast ratio in
als je kijkt naar m'n telemeter en naar m'n dumeter logje zul je zelfs zien dat ik op 5/1 5.1 gbyte gedownload heb en dat er maar 14MB aangerekend werd
laat Telenet hun limieten maar houden!
't is de max gewoon
* neem een betalend abo bij easynews.com, giganews.com, ...
* neem een telenet turbo abo (bij plus lukte het me ook, maar niet zo goed als bij turbo)
* download via grabit met 't max. aan threads 's nachts (via giganews kan ik 10 threads openen)
Ik ben benieuwd of dit na het weekend nog gaat werken (invoering van de nieuwe telemeter).
En ook na de omschakeling naar 20 Mbit (alhoewel het net bij hogere snelheden beter blijkt te werken).
* neem een telenet turbo abo (bij plus lukte het me ook, maar niet zo goed als bij turbo)
* download via grabit met 't max. aan threads 's nachts (via giganews kan ik 10 threads openen)
et voila...
Is het makkelijk om bvb 's avonds op een normaal uur te selecteren wat je wenst te DL'en (enkel interesse in alt.binaries.hdtv) om die dan na middernacht in gang te zetten.
Op een nederlands forum las ik dat het toch al snel 10 min refreshen kost om alle nieuwste headers binnen te trekken van die groep (soms tot 1 miljoen). Klopt dit ? Of stel ik het moeilijker voor dan het is ?
wel, je moet niet de headers afhalen natuurlijk, dat neemt inderdaad veel te veel tijd en onnodige datatraffiek in beslag, maar je moet nzb files zoeken van posts die je wilt afhalen
et voila...
Da's de reden waarom mijn telemeter nooit klopte als'k nachtsurfen nog eens gebruikte. Ik dacht lange tijd dat nachtsurfen maar 1/4 aangerekend werd.. klopte meestal met slecht hoofdrekenen wel ongeveer.
Ik ben eens benieuwd of dit nog zou werken na de invoering van de nieuwe telemeter.
Kan iemand dit eens testen binnen een paar dagen en de uitkomst hier posten?
Heb al 78gb binnen sinds gisteremorgen.
Het lijkt wel een lanparty dit weekend
Constante snelheid dus volgens mij voelt telenet nietveel van dat ongelimiteerd surfen..
Pure geldklopperij dat beperken van het volume zoals ik al eerder aangaf elders op dit forum.
witte! schreef:Constante snelheid dus volgens mij voelt telenet nietveel van dat ongelimiteerd surfen..
Pure geldklopperij dat beperken van het volume zoals ik al eerder aangaf elders op dit forum.
Maar hoeveel mensen kennen dit trucje? Als jij en een paar andere ongelimteerd zitten te downen zal dit waarschijnlijk niet veel effect hebben. Moest iedereen dit doen daarintegen...
[Intel Core 2 Duo E8400 | Gigabyte GA-P35C-DS3R | ATi Radeon HD 4800 512 MB | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 4096MB CL4 | 1.8 TB HD intern / 500 GB HD extern | Windows Vista | Tele2]
witte! schreef:Constante snelheid dus volgens mij voelt telenet nietveel van dat ongelimiteerd surfen..
Maar hoeveel mensen kennen dit trucje? Als jij en een paar andere ongelimteerd zitten te downen zal dit waarschijnlijk niet veel effect hebben. Moest iedereen dit doen daarintegen...
Ik had het over dit weekend dat volume niet meetelt wegens de invoering van de nieuwe meter..
Zeker 10% van de abonees is flink aant downen
witte! schreef:Ik had het over dit weekend dat volume niet meetelt wegens de invoering van de nieuwe meter..
Ah sorry, dat wist ik niet. Dan heb je inderdaad wel een punt
[Intel Core 2 Duo E8400 | Gigabyte GA-P35C-DS3R | ATi Radeon HD 4800 512 MB | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 4096MB CL4 | 1.8 TB HD intern / 500 GB HD extern | Windows Vista | Tele2]
witte! schreef:Ik had het over dit weekend dat volume niet meetelt wegens de invoering van de nieuwe meter..
10% ??? Hoe kom je op dat cijfer?
Naar de reacties op PUB-forum te lezen, vertrouwen de meeste mensen het zaakje toch niet zo en houden ze zich toch in.
10% ??? Hoe kom je op dat cijfer?
Naar de reacties op PUB-forum te lezen, vertrouwen de meeste mensen het zaakje toch niet zo en houden ze zich toch in.
Het vertrouwen blijkt nochtans onterecht.
Telenet had duidelijk aan de telefoon laten verstaan het verkeer niet mee te tellen
Je moet niet denken dat jij de enige bent die dit weet hoor.
Anno 2006 houden meer mensen zich bezig met internet en downloaden..
XS4All.nl, een van de grote ADSL providers van Nederland zegt deze week over het p2p gebruik van z'n klanten:
Het gemiddelde dataverbruik van 250.000 adsl-klanten komt uit op 2,6 GB per maand.
Dit is zowel up als down en bevat ook al het andere dataverkeer,
zoals het downloaden van mp3'tjes, het luisteren naar webradio en het kijken van internettelevisie.
Zie geen reden waarom Belgie hiervan af zou wijken.