Scarlet One lijkt interessant maar is niets vergeleken wat in Frankrijk aangeboden wordt door Free.fr (http://adsl.free.fr/). Zij bieden voor slechts 29,99 euro per maand :
1. gratis telefonie.
2. 15MB/s downloadspeed en 1 MB/s uploadspeed
3. gratis modem
4. 100 televisiekanalen op uw TV via zelfde modem met afstandsbediening.
KORTOM wij hebben in België nog een hele weg te gaan. Laat ons hopen dat BELGACOM zijn concurrenten niet te veel stokken in de wielen steekt, zodat de concurrentie effectief kan spelen.
Belgacom begint rechtzaak tegen Scarlet One
-
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
Stéphane schreef:Scarlet One lijkt interessant maar is niets vergeleken wat in Frankrijk aangeboden wordt door Free.fr (http://adsl.free.fr/). Zij bieden voor slechts 29,99 euro per maand :
1. gratis telefonie.
2. 15MB/s downloadspeed en 1 MB/s uploadspeed
3. gratis modem
4. 100 televisiekanalen op uw TV via zelfde modem met afstandsbediening.
KORTOM wij hebben in België nog een hele weg te gaan. Laat ons hopen dat BELGACOM zijn concurrenten niet te veel stokken in de wielen steekt, zodat de concurrentie effectief kan spelen.
Ja, maar er is een grote maar: in veel regio's in Frankrijk is er nog geen dsl beschikbaar, of zijn alleen de lage snelheden beschikbaar. Ik heb onlangs nog zo een freebox geïnstalleerd in het zuiden, en die personen krijgen maar 512/128... (en dat haalden ze zelfs niet in de praktijk). Die 15Mbit is maar heel beperkt beschikbaar in Frankrijk.
Een collega in Japan, die heeft thuis een 100Mbit lijntje liggen... Dat is pas een breedband lijn.
Polleke schreef:
Als een garage airco aanbiedt als optie op je wagen, is dat toch ook geen koppelverkoop ? Met de airco afzonderlijk ben je toch niets...
Slechte vergelijking hé Polleke. Als je nu eens zou stellen dat de telefoon een auto is en adsl een moto. Je kan ze beide hebben of van elks eentje om vooruit te geraken.
Dus jawel, ik vindt dat hetgeen Belgacom doet wel degelijk koppelverkoop is.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Toch deze rechtzetting: Ook belgacom factureert per seconde, vanaf de eerste seconde !
Daar heb je gelijk in, maar de connectiekost die ze aanrekenen is zou goed zijn voor 3 minuten gesprek
-
- Pro Member
- Bedankt: 2 keer
Tjoeben schreef:Polleke schreef:
Als een garage airco aanbiedt als optie op je wagen, is dat toch ook geen koppelverkoop ? Met de airco afzonderlijk ben je toch niets...
Slechte vergelijking hé Polleke. Als je nu eens zou stellen dat de telefoon een auto is en adsl een moto. Je kan ze beide hebben of van elks eentje om vooruit te geraken.
Dus jawel, ik vindt dat hetgeen Belgacom doet wel degelijk koppelverkoop is.
Slechte vergelijking hé Tjoeben : Belgacom stelt ADSL voor als een optie op een vaste telefoonlijn. Sinds wanneer is een moto een optie op een auto ??? Ken in deze autosalon tijden geen enkel automerk dat je een gratis moto heeft bij aankoop van een auto, een airco daarentegen...
Met vriendelijke groeten,
Polleke
Polleke
Als Belgacom een rechtzaak aanspant is het een slechte verliezer! Trouwens vergeet niet dat het bij Scarlet niet gaat om gewone telefonie, maar telefonie via ADSL. Bij Belgacom is dat niet via ADSL en is het eigenlijk analoog.
En als ge telefonie via ADSL aanbiedt, heb je zowiezo iets nodig om het signaal te splitsen naar telefoon en internet.
En als ge telefonie via ADSL aanbiedt, heb je zowiezo iets nodig om het signaal te splitsen naar telefoon en internet.
Ik ben al twee weken aan het wachten op mijn scarlet adsl aansluiting.
Scarlet heeft mijn abonnement bij mijn vorige provider(skynet) op 20 januari afgezegd.IK heb na veel keer bellen naar de technische dienst (nu nog altijd niet gratis) mijn login en paswoord gekregen op op internet te gaan,ik heb mijn e-mail adres aangepast (1week geleden) kan deze nog niet gebruiken?Ik kan hier wel een boek over schrijven.
En die mijnheer daniel van scarlet is op deze forum goed nieuws aan het verspreiden. Gij kunt die mensen van de technische dienst misschien bijstaan,want er gebeurt niets
Scarlet heeft mijn abonnement bij mijn vorige provider(skynet) op 20 januari afgezegd.IK heb na veel keer bellen naar de technische dienst (nu nog altijd niet gratis) mijn login en paswoord gekregen op op internet te gaan,ik heb mijn e-mail adres aangepast (1week geleden) kan deze nog niet gebruiken?Ik kan hier wel een boek over schrijven.
En die mijnheer daniel van scarlet is op deze forum goed nieuws aan het verspreiden. Gij kunt die mensen van de technische dienst misschien bijstaan,want er gebeurt niets
Een kennis van mij is overgestapt naar Scarlett, en sindsdien geraakt geen enkele mail nog normaal tot bij hem. Ofwel met een serieuze delay, ofwel krijg ik bericht dat het helemaal niet lukt. Ik zit bij Tiscali...
Ik heb dat probleem enkel bij hem (mijn enige kennis bij Scarlett) en enkel sinds hij is overgeschakeld.
Als dat het gevolg van de 'goede dienstverlening', dan toch liever niet.
Hoe zit het trouwens met de bereikbaarheid van de GSM van Scarlett? Met wie werken ze samen? Want als ze niet met een bestaande provider samenwerken, dan zal de bereikbaarheid ook niet fenomenaal zijn...
Ik heb dat probleem enkel bij hem (mijn enige kennis bij Scarlett) en enkel sinds hij is overgeschakeld.
Als dat het gevolg van de 'goede dienstverlening', dan toch liever niet.
Hoe zit het trouwens met de bereikbaarheid van de GSM van Scarlett? Met wie werken ze samen? Want als ze niet met een bestaande provider samenwerken, dan zal de bereikbaarheid ook niet fenomenaal zijn...
Stef schreef:Ikzelf heb ook Scarlet One besteld, gewoon omdat ik vind dat Belgacom al meer dan 10 jaar het geld uit mijn zakken haalt !! Hoeveel uren beltijd zijn we reeds bedrogen!! Ook al bellen we maar 10 seconden, we betalen wel elke keer een ganse minuut. Neen, het moment is aangebroken dat we het allemaal niet meer pikken....Het heeft lang genoeg geduurd.
Eindelijk een formule die interessant is ! Iedereen zou het moeten doen !
Nog vele groeten !
Groot gelijk, jaren lang bedonderd geweest en malafide praktijken bij Belgacom beleefd.
Het is tijd dat ze daar eens goed op hun donder krijgen bij Belgacom !
Iedereen zou de overstap moeten maken naar providers die het wel betaalbaar en eerlijk houden.
Met vriendelijke groeten,
mijn scarlet one werkt nu, de overstap van vorige provider ging ook niet echt vlotjes.
helpdesk is idd een ramp, mails heb ik nog niet geprobeerd.
Nu de snelheid van de lijn is wel perfect, je haalt de max speed.
Telefonie zit ik echter ook nog op te wachten.
Mobiel is base
helpdesk is idd een ramp, mails heb ik nog niet geprobeerd.
Nu de snelheid van de lijn is wel perfect, je haalt de max speed.
Telefonie zit ik echter ook nog op te wachten.
Mobiel is base
Hoe weet je dat mobiel base is? Er staat toch Scarlet op de gsm. Niet dat dit iets wil zeggen maar vanwaar haal je die info dat het Base is?
In ieder geval heb ik overal goede ontvangst.
Dat van die mails dat heb ik ook. Soms duurt het effe eer er een verbinding is met de mailserver maar soms gaat het zo snel dat je het niet ziet.
Dit probleem deed zich ook bij Skynet voor dus...
Ik veronderstel dat ze er nog aan werken.
Dat van die mails dat heb ik ook. Soms duurt het effe eer er een verbinding is met de mailserver maar soms gaat het zo snel dat je het niet ziet.
Soltek schreef:Hoe weet je dat mobiel base is? Er staat toch Scarlet op de gsm. Niet dat dit iets wil zeggen maar vanwaar haal je die info dat het Base is?
Surf eens naar www.1299.be en tik je gsmnr in : bij mijn gsmnr (bij scarlet) staat als operator base;
Hoi, aangezien ik voor scarlet heb gewerkt, weet ik behoorlijk veel van al het geen dat hier vertelt word, en wil even zeggen, dat elke operator zijn eigen fouten heeft.
Scalet Mobile gaat via de lijnen van base, maar rekent enkel zijn netwerk aan.
Gratis telefonie is inderdaad onbeperkt, maar als je aan 275 euro zit, gaan ze even checken of je geen fraude aan het plegen bent, meer niet. Ze rekenen het nooit aan, al bel je voor 500 euro...
Belgacom is gewoon op zijn teentjes getrapt, en kan de concurentie niet meer aan. Scarlet One is gewoon goed, en denk eraan, elke operator heeft zo zijn nadelen...
Groetjes Rebecca
Scalet Mobile gaat via de lijnen van base, maar rekent enkel zijn netwerk aan.
Gratis telefonie is inderdaad onbeperkt, maar als je aan 275 euro zit, gaan ze even checken of je geen fraude aan het plegen bent, meer niet. Ze rekenen het nooit aan, al bel je voor 500 euro...
Belgacom is gewoon op zijn teentjes getrapt, en kan de concurentie niet meer aan. Scarlet One is gewoon goed, en denk eraan, elke operator heeft zo zijn nadelen...
Groetjes Rebecca
Een vraagje ivm Scarlet One.
Weet er iemand wat er gebeurt met de telefoonlijn als de servers bij Scarlet plat liggen?
Heb je dan geen telefoon meer, vermits dit Voice over IP is? Vrij vervelend in noodgevallen...
Weet er iemand wat er gebeurt met de telefoonlijn als de servers bij Scarlet plat liggen?
Heb je dan geen telefoon meer, vermits dit Voice over IP is? Vrij vervelend in noodgevallen...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
wimpie schreef:Een vraagje ivm Scarlet One.
Tja, en wat als een centrale bij Belgacom het laat afweten, of het netwerk bij Telenet, of een mast bij GSM... er bestaat altijd de kans dat het niet werkt.
Ik vrees wel dat de servers iets sneller plat gaan, dan een centrale bij belgacom.
Ik ben bij belgacom nog niet zonder telefoon gevallen, maar al meerdere keren zonder ADSL bij scarlet.
Ik ben bij belgacom nog niet zonder telefoon gevallen, maar al meerdere keren zonder ADSL bij scarlet.
wimpie schreef:Ja, waarschijnlijk...
ik zal dan zeggen heel het netwerk plat...
Niet zo pessimistisch, misschien moet je bij scarlet hun failover situaties gaan bestuderen en evalueren voordat je het neemt. Natuurlijk zal je meer gaan betalen als je een 100% garantie qua beschikbaarheid wilt.
Om even te reageren op de vorige berichten:
Wat Belgacom doet komt wel neer op koppelverkoop (of het letterlijk gezien koppelverkoop mag genoemd worden weet ik niet).
Om via ADSL te kunnen surfen heb je: Een koperpaar nodig, daarop een optie ADSL, een internet-abonnement bij een provider (die ADSL ondersteund).
Die laatste 2 worden tegenwoordig tesamen aangeboden (om het gemakkelijk te maken voor de klant).
Wat doet Belgacom:
Je bent verplicht een telefoonlijn te nemen. Dit houdt in: registratie van een telefoonnummer (waarvoor je ook maandelijks betaald), toegang tot hun telefooncentrales (ook al gebruik je die niet).
Verder betaal je nog schandalig veel voor een ADSL-lijn. Hiermee kun je dan ineens nog niet internetten want je hebt nog geen internet provider hiermee. Dit houdt enkel de toegang tot de ADSL-server in (die zich in de lokale centrale bevindt en waarmee de internet providers die adsl ondersteunen mee verbonden zijn).
Uiteindelijk betaal je voor het internet-abonnement (dus aan de provider zelf die het internet levert) slechts zo'n 12 euro per maand.
Zoals ik al zei worden tegenwoordig deze laatste 2 bijna altijd als 1 product aangeboden (dit is geen koppelverkoop omdat je ze allebei nodig hebt om er iets aan te hebben).
Wat Belgacom doet komt wel neer op koppelverkoop (of het letterlijk gezien koppelverkoop mag genoemd worden weet ik niet).
Om via ADSL te kunnen surfen heb je: Een koperpaar nodig, daarop een optie ADSL, een internet-abonnement bij een provider (die ADSL ondersteund).
Die laatste 2 worden tegenwoordig tesamen aangeboden (om het gemakkelijk te maken voor de klant).
Wat doet Belgacom:
Je bent verplicht een telefoonlijn te nemen. Dit houdt in: registratie van een telefoonnummer (waarvoor je ook maandelijks betaald), toegang tot hun telefooncentrales (ook al gebruik je die niet).
Verder betaal je nog schandalig veel voor een ADSL-lijn. Hiermee kun je dan ineens nog niet internetten want je hebt nog geen internet provider hiermee. Dit houdt enkel de toegang tot de ADSL-server in (die zich in de lokale centrale bevindt en waarmee de internet providers die adsl ondersteunen mee verbonden zijn).
Uiteindelijk betaal je voor het internet-abonnement (dus aan de provider zelf die het internet levert) slechts zo'n 12 euro per maand.
Zoals ik al zei worden tegenwoordig deze laatste 2 bijna altijd als 1 product aangeboden (dit is geen koppelverkoop omdat je ze allebei nodig hebt om er iets aan te hebben).