Sorry maar dit geldt voor zowat alles, als je het niet onderhoudt zoals het moet zal het sneller stuk gaan. Duurder materiaal heeft vaak echter betere onderdelen die ook tegen iets meer kunnen. Veel goedkope toestellen hebben bvb meer plastic en ja dat gaat rapper kapot.crapiecorn schreef:Een fiets heeft sowieso slijtage onderdelen. Dat kan je niet vermijden. De levensduur hiervan hangt niet altijd zo zeer af van de prijs. Maar hoe deze onderhouden wordt. Je kan dus niet verwachten van een duurdere fiets. Dat deze ook automatisch langer gaat meegaan. Een winter met strooizout vernielt elke fiets als je hier geen onderhoud van uitvoert.Dizzy schreef:Goedkoop is soms duur. Als je maar half zo lang doet met uw goedkope fiets is hij even duur als de fiets die het dubbele kostte. Bovendien heb je al die tijd met een mindere fiets gereden.
Tijdens mijn schoolperiode kreeg ik een fiets op 12 jaar, ik fietste 6 jaar lang elke dag naar school samen met mijn maten. Zij hadden ook een nieuwe fiets gekregen maar van een ander (goedkoper) merk. Ze onderhielden hun fiets ook minder. Na 3 jaar hadden zij een nieuwe fiets nodig en was er roest te zien, de mijne heb ik meer dan 20 jaar gehad zonder de minste roest. Tijdens de schoolperiode werd hij goed onderhouden maar nadien was dit ook al wat minder. Goed materiaal is goedkoper op LT.