![Afbeelding](http://dhmetering.eu/wp-content/uploads/DHV2000.jpg)
Voor deze meter is een optische lezer te koop(!) bij Pidpa.
honda4life schreef:Uiteraard, en de kwartierwaarden zijn ook handig om een inzicht te krijgen in hoe je jouw piekverbruiken zou kunnen optimaliseren tegen de nieuwe nettarieven er zijn.Ramaht schreef:Na een paar keer weet je het wel hoor.
En daarbij, activeer de webaccess op fluvius en je kijkt vanuit je luie zetel...
Toch mist m'n meter soms dagwaarden (afname), op de factuur zullen ze plots wel verschijnen zeker
Ook stijgt m'n verschil tussen injectie en afname nog steeds, veel meer dan dat ik zou verwachten van m'n ZP... 't staat nog niet geheel op punt vrees ik.
Maar oh nee... een digitale meter dat willen we niet in huis. Het is geen kwestie van willen of niet, maar hoe lang het nog gaat duren alvorens een analoge meter duurder wordt dan een digitale
Dit https://www.fluvius.be/sites/fluvius/fi ... citeit.pdf gekregen bij de installatie van de nieuwe meter en er naast gehangen.honda4life schreef:Echt handig zijn die dingen ook niet om af te lezen.Ramaht schreef:Kan die wel, rtfm zou ik zeggen...
Afname dag
Afname nacht
Afname totaal
Injectie dag
Injectie nacht
Injectie totaal
Code 1.7.0 is ... Moet je kijken naar de legende er op, oh juist ja tegen je terug op het display kijkt is het al versprongen naar de volgende teller.
Misschien vinden we de nieuwe manier een beetje "vreemd" van werken, maar er zit vast wel de ene of de andere normalisatie achter die zinvol is voor netbeheerders, die de klassieke analoge meters nog niet hadden.
Laten we eerlijk zijn dat het gros van de mensen 1x op hun teller kijkt, en dat is de moment van een afrekening.
Je en nee hangt ervan af wat je met het cijfer wil bereikenDe waardes die je ziet op de grafieken van fluvius, moet je X4 doen om het kwartierverbruik te weten
Wat gebeurt er met mijn opgebouwde productieoverschot als mijn klassieke elektriciteitsmeter wordt vervangen door een digitale meter?
Je hebt recht, als je beschikt over een installatie van zonnepanelen, op een compensatie van de geïnjecteerde/verbruikte energie bij het vervangen van je huidige meter door een digitale meter op initiatief van Fluvius (tenzij dit plaatsvindt in de maand van je jaarlijkse meteropname).
Dit staat zo in de richtlijnen van het technische reglement van de VREG.
Dit betekent dat we je opgebouwde productieoverschot verrekenen met je nieuw verbruik op de digitale meter. Zo maak je optimaal gebruik van de in het net geïnjecteerde energie.
.Moesten ook wel wijziging naar 3 fasen doen
Kan je eens posten hoe je dat moest doen? Ik overweeg ook zo'n homewizard en zit met 3 fasen hier...svermassen schreef:Die van homewizard is binnen en aangesloten.
Ik mis wel de gegevens van de 3 fases, hoe werkt dat met die API, @JanY?
Edit: intussen gevonden
Als je zoals in Afrika elektriciteit op rantsoen zet wel.guido4096 schreef:Het kan dus zijn als je je verbruikspatroon kan aanpassen dat je minder aan nettarieven betaalr dan in het oude systeem.
neenee, dat klopt he: ze bedoelen natuurlijk niet de iets grotere thuisverbruikers, die gaan gewoon meer betalen. net zoals de kleintjes.Vaganzza schreef:Zo zal er ook een minimum tarief zijn en kleine verbruiken zullen het meer voelen dan de grote verbruiken. Alhoewel ik dat laatste amper geloof want meer verbruik = meer kans op hogere pieken. Maar dat zal mijn simpele boerenverstand zijn...
Welke waardes vergelijk je en waar worden ze gemeten?decat schreef:De digitale meter staat hier nu al even, daarnet in Mijn Fluvius eens naar het verbruik gaan kijken.
Het daar af te lezen verbruik van 8/11 tot 15/11 is vergeleken met de energie sensor van de zonnepanelen en batterij 2 x zo hoog.
Nog iemand waarbij dat het geval is?