Weet iemand hoe dat op te lossen?
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
EDIT 19:00u het is opgelost. Wel mooie oplossing. Volledige bedrag amazon prime .de wordt teruggestort en betaling via nl is in orde.
Had gewoon een probleem met betaalmethode. Revolut blokkeerde die transactie.
Hoop eerlijk gezegd van niet want eigenlijk hebben wij toch wel heel veel geluk dat wij nu van 3 sites gratis verzending kunnen krijgen op dit ogenblik, en zelfs Prime als je wil. Dus we kunnen gewoon bestellen waar het het goedkoopste is. En dan heb je ook nog de .co.uk waarbij de verzendprijzen niet zo duur zijn, en ook de .com waar de verzendprijzen niet hoog liggen dankzij Landmark dat een dochterbedrijf van onze eigen bpost is.antutu schreef:Off-topic even maar ehhhh.... ik heb zo een klein voorgevoel dat de verzekeraar met het .BE domein binnenkort op pensioen kan gaan met een goedgevulde portefeuille.
Die verzekeraar is Baloise, die Volvo verzekert onder die naam. Weet niet of ze daar zo van wakker liggen.antutu schreef:Off-topic even maar ehhhh.... ik heb zo een klein voorgevoel dat de verzekeraar met het .BE domein binnenkort op pensioen kan gaan met een goedgevulde portefeuille.
Blijkbaar klopt dit toch niet helemaal. Net iets gekocht van €9.99 en bij het uitchecken bleef het gewoon hetzelfde bedrag. Wellicht hangt het dus af van verkoper tot verkoper, en heb je er die dan maar het extra verlies van 2% extra BTW zelf slikken.dragonflo schreef:Dit is omdat de btw in Duitsland 19% is en in België 21%
Ik heb met alle vernoemde partijen al positieve als negatieve ervaringen gehad en enkel Coolblue heeft een negatief einde gehad.heist_175 schreef:Tot je iets voor hebt. Bij Coolblue en Bol.com is het altijd gezever, bij Amazon is het vlot & snel geregeld.Crazy2 schreef:Door de snellere levering van bol ben ik geneigd om te bestellen bij bol.
Da's zo een typische toestand bij Amazon he, daarom dus dat je moet op UPC zoeken daar. In de titel gaat er "roze" gestaan hebben, maar als je de UPC opzocht in een externe databank gaat er wellicht "blauw" gestaan hebben. En dan moet je dus de UPC van de roze wekker opzoeken, dat ingeven in het zoekveld van Amazon, en dat bestellen. Zelfs al staat er in de titel dan "blauw", je gaat wel een roze krijgen.Crazy2 schreef: Bij Amazon 5 keer iets moeten terug sturen omdat ze elke keer een blauwe wekker stuurden ipv. een roze wekker.
Ben ook onlangs overgestapt naar prime op amazon.nl. Tot nog toe geen verschil behalve de prijs dan.Ik heb een duitse prime en overweeg de Nederlandse aangezien die goedkoper is per maand.
De spullen die ik de laatste maanden besteld heb, verschilden amper in prijs op beide versies.
Ik vul aan met Polen en UKmailracer schreef:Spullen die je op de nederlandse site besteld komen evenzeer uit Duitsland of Frankrijk. Laats nog een bandschuurmachine op nl besteld die uit Duitsland kwam.
Hoe bedoel je: "behalve de prijs dan"?jphermans schreef:Ben ook onlangs overgestapt naar prime op amazon.nl. Tot nog toe geen verschil behalve de prijs dan.Ik heb een duitse prime en overweeg de Nederlandse aangezien die goedkoper is per maand.
De spullen die ik de laatste maanden besteld heb, verschilden amper in prijs op beide versies.
Vind wel spijtig dat prime niet voor alle sites is. En op de nl site vind je toch nog minder dan op de duitse site.
Afaik zijn ze met die praktijk gestopt, dit omdat er verkopers FBA waren die soms fake/counterfeit zaken instuurden en die lagen dan in dezelfde stapel als het echte materiaal, en begin dan - als de klachten binnenkomen - maar eens uit te zoeken wat er echt is en wat er fake is in die stapel. Enfin, Amazon beweert dat ze ermee gestopt zijn en dat een SKU nu dus ook apart per verkoper gestockeerd wordt.dragonflo schreef:Amazon smijt die allemaal op een stapel. Of je nu koopt bij Amazon of een andere verkoper je krijgt een voetbal van die stapelt.
Is een keuze die de verkoper opgegeven heeft, niet Amazon.pfuhu schreef: wie begrijpt het nog ...
Zou het beter vinden mocht prime gelden in alle Amazon stores. Nu heb ik ook prime op nl store maar koop toch ook nog op DE store omdat die dan een product wel hebben en versturen.pfuhu schreef:wie begrijpt het nog ...
Amazon De meestal goedkoper dan Nl hoor.heist_175 schreef:Dat wordt een gemakkelijk spelletje: bol.com en Coolblue waren in het verleden zowat altijd duurder dan Amazon.de
Amazon moet wel opletten de klanten niet te pesten door op de DE website allerhande mogelijkheden voor BE/NL klanten terug te schroeven (telefoon/email in NL, NL vertaling producten, ...).
Hier net dezelfde ervaring.VOiD schreef:Support een ellende bij Amazon ? Amaai, hier een totaal andere ervaring. Die hun support is top ! Ik heb ook ervaring met Coolblue en Bol enz. maar Amazon is ua support veel sneller en flexibeler.
Deze oude topic opgerakeld omdat de discussie te veel terug komt voor de frustratie topic.CCatalyst schreef:Als ze hier gaan beginnen met zelf te gaan bezorgen via Amazon Logistics zal 't wel snel gedaan zijn daarmee.