ITnetadmin schreef:Zelfs als je router zijn ipv6 adres mooi aan een ddns server vertel, kan je daarmee enkel *je router* bereiken.
....
In dit geval is dat net wat ik wél wil: settings van mijn router vanop afstand bekijken... (zie bericht #25 in dit draadje van philipp_d). Na een herstart van de router wil ik bij 'Network Settings -> NAT -> PCP' de nieuwe waarden voor 'Assigned public port' kunnen zien.Sinna schreef:....
Wel vreemd dat de ZyXEL met zijn LAN-IPv6 vanaf het internet bereikbaar is. Dit lijkt mij niet wenselijk.
Trouwens: die WAN-toegang tot mijn router moet ik eerst expliciet toestaan op 'Maintenance -> Remote MGMT'
Maar goed... het probleem gaat hoe dan ook nog voor het einde van dit jaar opgelost zijn! Ik heb namelijk beslist om mijn contract bij Orange(SK) op te zeggen, en terug te gaan naar T-com(SK). Daar hebben ze mij plechtig beloofd dat ik terug een IPv4 zal krijgen. Bovendien zijn zij bereid om een deel van de boete voor contractbreuk bij Orange te compenseren met 3 maanden gratis internet bij hen
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)